FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: darkcustom w Luty 10, 2018, 15:32:41 pm

Tytuł: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: darkcustom w Luty 10, 2018, 15:32:41 pm
Kuuurła, wymieniłem oringi 60x4 pasuje idealnie na wcisk i check nadal się świeci i odcinka do 3000 obr.
Koledzy co jeszcze może być? Błędy wcześniej były związane z mieszanką i sondą. Chyba P0174 i P0171. Dokładnie nie pamiętam. Czytając znalazłem, że to może być związane z nieszczelnością podciśnienia. Gdzie jeszcze szukać?
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Luty 10, 2018, 19:07:13 pm
musisz wykasować błędy, i nalepiej wyzerować mapy paliwowe. A zacznijmy od tego czy masz lpg
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Luty 10, 2018, 19:18:18 pm
P0174 i P0171 to raczej nie LPG (choć faktycznie może).

@darkcustom
Na forum niedawno pisałem gdzie najczęściej zasysa lewe powietrze, poszukaj. Są ze 3 czy 4 miejsca.

No i mam nadzieję że faktycznie IMT masz uszczelnione, stare żółte uszczelki też idealnie pasują, co nie znaczy, że dobrze uszczelniają.  :-chyt
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: darkcustom w Luty 10, 2018, 19:19:49 pm
Jest podtlenek lpg
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Luty 11, 2018, 08:37:24 am
To sprawdź czy na benzynie jest ten sam problem.
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: darkcustom w Luty 11, 2018, 09:22:41 am
To samo kolego, check i odcinka przy 3000 obr. >:(
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Luty 11, 2018, 13:16:49 pm
Ale rozumiem, że błąd skasowałeś zanim przełączyłeś na benzynę?
Dodatkowo pomocna będzie informacja, czy check jest podczas jazdy czy na postoju i czy na postoju silnik pracuje równo.

Jeżeli łapie Ci lewe powietrze to raczej check będzie wywalało na postoju, a nie podczas jazdy.

Tak czy inaczej poszukaj na forum gdzie jeszcze są typowe usterki układu dolotowego. Szukaj w okolicach PCV, rezonatora i zaworka podciśnienia do servo hamulcowego.
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 11, 2018, 14:23:42 pm
Wejście podciśnienia od ściany grodziowej, przewód podciśnieniowy ten bliżej przepustnicy, przewód podciśnienia przy czujniku MAP oraz rurka łącząca pokrywę zaworów z kolektorem. To jeszcze do sprawdzenia
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Luty 11, 2018, 21:59:13 pm
Przy zbyt dużych korektach długoterminowych mamy tryb awaryjny i właśnie odcinkę przy 3 tys obr.
U mnie winne były mapy gazu, ciśnienie na pompie ok, emulator robił swoje, to zmieniał się czas wtrysku.
Tak czy tak, odłączyłbym gaz (np. bezpiecznikiem), skasował błędy, zresetował mapy paliwowe i sprawdzał wszystko na samej benzynie.
Dopiero jak na benzynie będzie ok, to gaz to ustawienia
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Luty 12, 2018, 07:59:00 am
U mnie tak samo P0171 był spowodowany uszkodzoną instalacją LPG (kłamał czujnik ciśnienia i był beznadziejny emulator). Polecam jeszcze profilaktycznie wyczyścić MAF Sensor w przepływce. Roboty na max 10 minut, a potrafią być porządnie zasyfione.
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: darkcustom w Luty 14, 2018, 12:30:17 pm
Wykręciłem maf i czysciutki, jak nówka.
Popsikalem te wszystkie miejsca i wydaje mi się, że zaciąga na wejsciu od kolektora przez ten plastik (wężyk od serwa hamulcowego).
Jak to wyjąć bez strat i czy jest tam jakiś oringi do uszczelnienia?
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Luty 14, 2018, 12:32:18 pm
Uważaj, gdzieś czytałem że przy wyciąganiu tego wężyka coś może wpaść do środka dolotu i trzeba wszystko zdejmować.

Z tego właśnie powodu nie ruszałem tego.

Może ktoś ma więcej doświadczeń w tym zakresie :)
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: szegi90 w Luty 14, 2018, 13:21:57 pm
Pytanie techniczne jak wyczyścić mapy? Rozłączenie aku wystarczy?
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Luty 14, 2018, 15:26:08 pm
Nie pamiętam, ale chyba tak.

Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Luty 14, 2018, 15:45:27 pm
wystarczy, 5 minut będzie ok. Po tym wykasuj błędy.
Z innej beczki: jak Ci pali na zimnym?
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: darkcustom w Luty 14, 2018, 16:01:58 pm
Q_nerk, jeżeli mnie pytasz, nawet po 3 dniowym postoju od strzału
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: darkcustom w Luty 15, 2018, 08:03:00 am
Koledzy naprawdę nikt nie wie jak bezpiecznie wyjąć ten przewód podciśnienia od serwa i czy jest na tym plastiku jakiś oring?
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: voitec w Luty 15, 2018, 12:44:02 pm
Psikasz wd40, naciskasz ten zewnętrzny kołnierz i wyjmujesz rurkę od serwa. Jakoś tak to było, robiłem to nie raz, tak odruchowo, tak bardzo nie skupiając się na tym, że nie pamiętam


EDIT: Dobrze pamiętałem :) https://youtu.be/G8tFsVgyPow?t=203
Tytuł: Odp: Oringi imt?
Wiadomość wysłana przez: darkcustom w Luty 15, 2018, 13:16:26 pm
Dzięki kolego 😉
Nie widać tam żadnego oringu, można to jakoś uszczelnić?