FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: darkcustom w Luty 10, 2018, 15:32:41 pm
		
			
			- 
				Kuuurła, wymieniłem oringi 60x4 pasuje idealnie na wcisk i check nadal się świeci i odcinka do 3000 obr.
 Koledzy co jeszcze może być? Błędy wcześniej były związane z mieszanką i sondą. Chyba P0174 i P0171. Dokładnie nie pamiętam. Czytając znalazłem, że to może być związane z nieszczelnością podciśnienia. Gdzie jeszcze szukać?
- 
				musisz wykasować błędy, i nalepiej wyzerować mapy paliwowe. A zacznijmy od tego czy masz lpg
			
- 
				P0174 i P0171 to raczej nie LPG (choć faktycznie może). 
 
 @darkcustom
 Na forum niedawno pisałem gdzie najczęściej zasysa lewe powietrze, poszukaj. Są ze 3 czy 4 miejsca.
 
 No i mam nadzieję że faktycznie IMT masz uszczelnione, stare żółte uszczelki też idealnie pasują, co nie znaczy, że dobrze uszczelniają.  :-chyt
- 
				Jest podtlenek lpg
			
- 
				To sprawdź czy na benzynie jest ten sam problem.
 
- 
				To samo kolego, check i odcinka przy 3000 obr. >:(
			
- 
				Ale rozumiem, że błąd skasowałeś zanim przełączyłeś na benzynę?
 Dodatkowo pomocna będzie informacja, czy check jest podczas jazdy czy na postoju i czy na postoju silnik pracuje równo.
 
 Jeżeli łapie Ci lewe powietrze to raczej check będzie wywalało na postoju, a nie podczas jazdy.
 
 Tak czy inaczej poszukaj na forum gdzie jeszcze są typowe usterki układu dolotowego. Szukaj w okolicach PCV, rezonatora i zaworka podciśnienia do servo hamulcowego.
- 
				Wejście podciśnienia od ściany grodziowej, przewód podciśnieniowy ten bliżej przepustnicy, przewód podciśnienia przy czujniku MAP oraz rurka łącząca pokrywę zaworów z kolektorem. To jeszcze do sprawdzenia
			
- 
				Przy zbyt dużych korektach długoterminowych mamy tryb awaryjny i właśnie odcinkę przy 3 tys obr.
 U mnie winne były mapy gazu, ciśnienie na pompie ok, emulator robił swoje, to zmieniał się czas wtrysku.
 Tak czy tak, odłączyłbym gaz (np. bezpiecznikiem), skasował błędy, zresetował mapy paliwowe i sprawdzał wszystko na samej benzynie.
 Dopiero jak na benzynie będzie ok, to gaz to ustawienia
- 
				U mnie tak samo P0171 był spowodowany uszkodzoną instalacją LPG (kłamał czujnik ciśnienia i był beznadziejny emulator). Polecam jeszcze profilaktycznie wyczyścić MAF Sensor w przepływce. Roboty na max 10 minut, a potrafią być porządnie zasyfione. 
			
- 
				Wykręciłem maf i czysciutki, jak nówka.
 Popsikalem te wszystkie miejsca i wydaje mi się, że zaciąga na wejsciu od kolektora przez ten plastik (wężyk od serwa hamulcowego).
 Jak to wyjąć bez strat i czy jest tam jakiś oringi do uszczelnienia?
- 
				Uważaj, gdzieś czytałem że przy wyciąganiu tego wężyka coś może wpaść do środka dolotu i trzeba wszystko zdejmować.
 
 Z tego właśnie powodu nie ruszałem tego.
 
 Może ktoś ma więcej doświadczeń w tym zakresie :)
- 
				Pytanie techniczne jak wyczyścić mapy? Rozłączenie aku wystarczy?
			
- 
				Nie pamiętam, ale chyba tak.
 
 
- 
				wystarczy, 5 minut będzie ok. Po tym wykasuj błędy.
 Z innej beczki: jak Ci pali na zimnym?
- 
				Q_nerk, jeżeli mnie pytasz, nawet po 3 dniowym postoju od strzału
			
- 
				Koledzy naprawdę nikt nie wie jak bezpiecznie wyjąć ten przewód podciśnienia od serwa i czy jest na tym plastiku jakiś oring?
			
- 
				Psikasz wd40, naciskasz ten zewnętrzny kołnierz i wyjmujesz rurkę od serwa. Jakoś tak to było, robiłem to nie raz, tak odruchowo, tak bardzo nie skupiając się na tym, że nie pamiętam  
 
 
 EDIT: Dobrze pamiętałem :) https://youtu.be/G8tFsVgyPow?t=203
- 
				Dzięki kolego 😉
 Nie widać tam żadnego oringu, można to jakoś uszczelnić?