FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: darkcustom w Luty 10, 2018, 15:32:41 pm
-
Kuuurła, wymieniłem oringi 60x4 pasuje idealnie na wcisk i check nadal się świeci i odcinka do 3000 obr.
Koledzy co jeszcze może być? Błędy wcześniej były związane z mieszanką i sondą. Chyba P0174 i P0171. Dokładnie nie pamiętam. Czytając znalazłem, że to może być związane z nieszczelnością podciśnienia. Gdzie jeszcze szukać?
-
musisz wykasować błędy, i nalepiej wyzerować mapy paliwowe. A zacznijmy od tego czy masz lpg
-
P0174 i P0171 to raczej nie LPG (choć faktycznie może).
@darkcustom
Na forum niedawno pisałem gdzie najczęściej zasysa lewe powietrze, poszukaj. Są ze 3 czy 4 miejsca.
No i mam nadzieję że faktycznie IMT masz uszczelnione, stare żółte uszczelki też idealnie pasują, co nie znaczy, że dobrze uszczelniają. :-chyt
-
Jest podtlenek lpg
-
To sprawdź czy na benzynie jest ten sam problem.
-
To samo kolego, check i odcinka przy 3000 obr. >:(
-
Ale rozumiem, że błąd skasowałeś zanim przełączyłeś na benzynę?
Dodatkowo pomocna będzie informacja, czy check jest podczas jazdy czy na postoju i czy na postoju silnik pracuje równo.
Jeżeli łapie Ci lewe powietrze to raczej check będzie wywalało na postoju, a nie podczas jazdy.
Tak czy inaczej poszukaj na forum gdzie jeszcze są typowe usterki układu dolotowego. Szukaj w okolicach PCV, rezonatora i zaworka podciśnienia do servo hamulcowego.
-
Wejście podciśnienia od ściany grodziowej, przewód podciśnieniowy ten bliżej przepustnicy, przewód podciśnienia przy czujniku MAP oraz rurka łącząca pokrywę zaworów z kolektorem. To jeszcze do sprawdzenia
-
Przy zbyt dużych korektach długoterminowych mamy tryb awaryjny i właśnie odcinkę przy 3 tys obr.
U mnie winne były mapy gazu, ciśnienie na pompie ok, emulator robił swoje, to zmieniał się czas wtrysku.
Tak czy tak, odłączyłbym gaz (np. bezpiecznikiem), skasował błędy, zresetował mapy paliwowe i sprawdzał wszystko na samej benzynie.
Dopiero jak na benzynie będzie ok, to gaz to ustawienia
-
U mnie tak samo P0171 był spowodowany uszkodzoną instalacją LPG (kłamał czujnik ciśnienia i był beznadziejny emulator). Polecam jeszcze profilaktycznie wyczyścić MAF Sensor w przepływce. Roboty na max 10 minut, a potrafią być porządnie zasyfione.
-
Wykręciłem maf i czysciutki, jak nówka.
Popsikalem te wszystkie miejsca i wydaje mi się, że zaciąga na wejsciu od kolektora przez ten plastik (wężyk od serwa hamulcowego).
Jak to wyjąć bez strat i czy jest tam jakiś oringi do uszczelnienia?
-
Uważaj, gdzieś czytałem że przy wyciąganiu tego wężyka coś może wpaść do środka dolotu i trzeba wszystko zdejmować.
Z tego właśnie powodu nie ruszałem tego.
Może ktoś ma więcej doświadczeń w tym zakresie :)
-
Pytanie techniczne jak wyczyścić mapy? Rozłączenie aku wystarczy?
-
Nie pamiętam, ale chyba tak.
-
wystarczy, 5 minut będzie ok. Po tym wykasuj błędy.
Z innej beczki: jak Ci pali na zimnym?
-
Q_nerk, jeżeli mnie pytasz, nawet po 3 dniowym postoju od strzału
-
Koledzy naprawdę nikt nie wie jak bezpiecznie wyjąć ten przewód podciśnienia od serwa i czy jest na tym plastiku jakiś oring?
-
Psikasz wd40, naciskasz ten zewnętrzny kołnierz i wyjmujesz rurkę od serwa. Jakoś tak to było, robiłem to nie raz, tak odruchowo, tak bardzo nie skupiając się na tym, że nie pamiętam

EDIT: Dobrze pamiętałem :) https://youtu.be/G8tFsVgyPow?t=203
-
Dzięki kolego 😉
Nie widać tam żadnego oringu, można to jakoś uszczelnić?