FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => Technika ogólna, Literatura => Wątek zaczęty przez: optre w Maj 16, 2009, 19:18:28 pm
-
W 1948 roku zaczęto montować 6-cylindrowy silnik HEMI w Jaguarach. Następnie w 1951 roku Chrysler montował między innymi silnik HEMI V8 o mocy 180 KM w swoich samochodach. Miał on pojemność 331 cali sześciennych czyli 5,4 litra. Stąd wzięła się nazwa “331 HEMI”. Chrysler kontynuował produkcję silników HEMI. Powstawały kolejno silniki o pojemności 5,8 litra (354 cale³) w 1956 roku, 6,4 litra (392 cale³) w 1957 roku, 7 litrów (426 cale³) w 1964 roku.
Jakoś nie mogę się dopatrzyć, który to jaguar miał taki silnik w 1948 roku.
Dalej w artykule piszą : Należy zaznaczyć iż wszystkie silniki HEMI zbudowane są w układzie cylindrów V.
Niech mnie ktoś oświeci, który jaguar w 1948 roku miał silnik V6?
Zródło: http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-115,t-silnik_hemi.html
-
hemi to typ glowicy jaguar od 1948-1986 w R-6 mial glowice typu hemi.
Chrysler tylko stosowal w V 8 glowice hemi.
-
Czyli w tym artykule jest błąd, postaram sie ich uświadomić. Tak też mi się coś tam nie zgadzało.
-
czyli xj6 seria trzecia ma taką głowice?
czym ona się różni od normalnej?
-
HEMI – typ silnika spalinowego wyposażony w głowicę o półkulistych komorach spalania.
-
HEMI – typ silnika spalinowego wyposażony w głowicę o półkulistych komorach spalania.
No ok, ale nie jestem mechanikiem, w innych silnikach jakie są komory spalania?
-
(http://fotoo.pl/zdjecia/files/2009-02/854419e3.jpg)
Takie.
-
(http://www.mci.i12.com/car/images/head2a.jpg)
Tak to wygląda w silniku HEMI.
-
Teraz się wyjaśniło, dzięki. :-thank
-
HEMI to żadna rewelacja, półkoliste komory spalania są nawet w maluchu :-hehe
tylko pojemność w amerykanach 10 razy większa i 6 cylindrów wiecej
-
To ironia?
-
A mógłbym jako nie-mechanik dowiedzieć się co znaczy Supercharged w XJR?
-
Do tego nie trzeba być mechanikiem ;)
Supercharger to nic innego jak turbosprężarka. Naturalnie Supercharged to "turbosprężony" :-hehe
-
Do tego nie trzeba być mechanikiem ;)
Supercharger to nic innego jak turbosprężarka. Naturalnie Supercharged to "turbosprężony" :-hehe
Niezupełnie - jaguarowskie "supercharged" to silniki doładowane. Doładowanie jest realizowane za pomocą kompresora napędzanego paskiem (chyba).
W silnikach jak to określiłeś "turbosprężonych" lub inaczej turbodoładowanych doładowanie realizowane jest za pomocą turbiny napędzaniej gazami wylotowymi.
-
Dla mnie super znaczy super , a charger to model dodge
-
@qbaty :-K
To już zwykłe nieścisłości w nazewnictwie wychodza na wierzch.
-
Gdzieś kiedyś widziałem bardzo fajny artykuł opisujący w detalach oba rodzaje doładowania. Ale nie mogę go znaleźć. Tak na szybko to: http://www.technikajazdy.info/quiz-motoryzacyjny/turbo-vs-kompresor/
-
Nie mam takiej wiedzy ale wiem ze glownie Jaguar stosowal sprezarki mechaniczne superchargery ale i rowniez zwykle turbo ja jestem fanem sprezarek ze wzgledu na fakt iz nie potrzeboja duzej ingenrencji jesli chodzi o sam silnik tak jak ma to miejsce w przypadku turbo jednak ich wydajnosc jest duzo mniejsza nie turbo daltego chociazby w tuningu na wysokim poziomie samochody o duzych mocach maja tylko i wylacznie turbiny. Acha ciekawa alternatywa jest rowniez sprezarka elektryczna ktora nie obciaza walu tak jak mechaniczna jednak jak to sie ma w praktyce tego juz nie wiem :-V ale efektywnosc jest porownywalna a troszke kucy zawsze mozna wycisnac wiecej :-V
-
HEMI to żadna rewelacja, półkoliste komory spalania są nawet w maluchu :-hehe
tylko pojemność w amerykanach 10 razy większa i 6 cylindrów wiecej
nie do końca.
W pierwszej wersji malucha była klinowa komora spalania, a po modyfikacji głowicy była wanienkowa.
Można to łatwo rozpoznać po zdjęciu pokrywy zaworów, wszystkie zawory są w rzędzie i ustawione pod tym samym kątem.
W kanciokach i polonezach była półkolista komora spalania,