FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: rav w Styczeń 22, 2018, 00:34:23 am
-
Witam, czy warto zamienić 3.0 na 4.0? Jakie są opinie o silniku 4.0 (ponoć miały jakieś wady, o których nie mogę znaleźć informacji)? Różnice w osiągach czuć czy 4.0 nie jedzie znacząco lepiej (teoretycznie 100nm różnicy powinno robić robotę)? I czy są jakieś różnice w kosztach utrzymania poza spalaniem? :-super
-
Na wersję polift 4,2 (od 2003r...) ze skrzynią ZF6 warto zamienić... ;) koszty utrzymania oprócz paliwa na pewno będą trochę wyższe...
Co do silnika 4,0 to w temacie poniżej masz odrobinę na jego temat:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,31468.0.html
-
S type tylko i wylacznie 4.2, niewaskieauto jezdzil S typami z kazdym silnikiem i jego zdaniem jedyny sluszny wybor to 4.2
-
tylko chyba rozrządy a dokładnie napinacze były lipne w tych 4.2 o ile się nie mylę?
-
Wiadomo, że chciałoby się 4.2, ale to trochę inny przedział cenowy, a chyba dużej różnicy w osiągach nie ma. Szkoda, że 4.0 (jak się nie mylę) ma 5-biegowy automat, a nie ten 6.
-
tylko chyba rozrządy a dokładnie napinacze były lipne w tych 4.2 o ile się nie mylę?
Napinacze i prowadnice łańcucha były lipne w 4.0 natomiast w 4.2 nie ma z tym problemu
4.0 pracuje z kiepską skrzynią przez co nie czuć mocy silnika jeździ jak 3.0
-
Czyli generalnie lepiej jeździć 3.0, aż fundusze pozwolą na 4.2. Swoją drogą dorwać 4.2 w przyzwoitym stanie to pewnie nie lada sztuka? :)
-
kolega z forum sprzedaje 4.2 po ostatnim lifcie za dobrą cenę, jaguara zarówno ciężko kupić ładnego jak i sprzedać za dobre pieniądze, koszt części jest podobny do 3.0 tylko cewek i świec więcej no i więcej pali w mieście, gaz jakby chcieć założyć to też dużo drożej niż do 3.0
-
Co do spalania to 14 litrów w mieście bez korków na silnik 4.2 to dobry wynik. 3.0 pali podobnie.