FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Jagmarket => Znalezione na allegro, ebay itp. => Wątek zaczęty przez: trabant66r w Styczeń 19, 2018, 23:24:55 pm
-
Witam,
panowie zainteresował mnie Jaguar XJ40 sprowadzony z Kalifornii. Czy ktoś może widział to auto na żywo? Czy ew. po zdjęciach mogą się wypowiedzieć specjaliści od takich ocen. Czy w ogóle brać auto pod uwagę auto sprowadzone z Ameryki, czy nie będzie problemu odnośnie części lub innych problemów związanych z tym iż jest to auto na inny rynek? Bardzo proszę o pomoc i opinie fachowców.
https://www.olx.pl/oferta/jaguar-xj6-xj40-4-0-benzyna-automat-1994rok-ameryka-klasyk-full-opcja-CID5-IDplTXX.html?requestFromAd=1&track%5Bmessage_sent%5D=1&id_at=4622713939
http://tufotki.pl/z1v5h
-
Tu masz pewien temat ktory moze Ci sie przydac http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=24988.0
- oznaczony na klapie bagaznika jako xj6 a z zewnatrz Sovereign (chromowane obwodki wokol szyb)
- brak odtwarzacza w bagazniku + skrzynki narzedziowej ale to czesto spotykane
- brak kilku kolkow w wewnetrznej tapicerce/dywanika klapy bagaznika
- brak zapalniczki z tylu
- podlokietnik od x308
- drewno od zwyklego xj6 bo wersja Sovereign posiada inkrustacje na drewnie
- drewno popekane w tunelu srodkowym
- podsufitka wisi
- fotele od wersji Gold Edition
- jakos widze zwykle pasy a nie samozapinajace sie
- wydaje sie byc wyplakowane to wnetrze bo na zdjeciach z wewnatrz z bliska widac jak sie az blyszczy
-
w tych latach prawdziwe wersje amerykańskie miały amerykańskie rozwiązania na pasy. Tu tego nie ma., jak sobie spojrzysz na listę od kolegi Demo to masz jak na tacy.
-
Nie jestem pewien. Po mojemu automatyczne pasy zniknęły w MY92.
Zderzak wygląda na USA. Reszta - już Demo napisał.
-
Czyli sądzicie że cały środek był przełożony z innego auta? Brak inkrustacji inne fotele i te zwykłe pasy? Brak też szyber dachu...
-
To niekoniecznie tak.
To jest auto z USA. Tam wszystko było inaczej. A więc fotele od Golda, a drewno bez wstawek.
Muszę poszukać w folderach ale wychodził XJ6 (oznaczenie na klapie) w specyfikacji Sovereign w USA. Nie miał wstawek w drewnie, miał oznaczenie XJ6. Czy mógł mieć te fotele - sprawdzę. Chociaż jeśli to byłby GOLD, miałby raczej etykietkę "XJ6 GOLD" na tylnej klapie.
Z drugiej strony GOLD miał chyba czarne ramki. Dlatego wychodzi na to, że zapewne mamy jakiegoś składaka w stylu "co było w powiecie to włożylim".
Był jeszcze wersja Sovereign Gold ale to na pewno nie jest to :)
-
Ile kosztuje opłacenie akcyzy?
Bo sama cena samochodu jest atrakcyjna a jeśli faktycznie nie ma rdzy i nie jest krzywy to te powyższe wady nie są wielkie. Ciekawe tylko jak mechanicznie...
-
Właśnie interesuje mnie czy auto jest w oryginalnej konfiguracji, czy nie jest to jakiś składak, bo takiego bym nie chciał. I pytanie o stan mechaniczny...mieszka ktoś może nie daleko żeby go wstępnie obejrzeć?
-
akcyza to coś ok 18 % nie pamiętam dokladnie, od wartości auta średniej, dużo raczej nie wyjdzie, może ok 1000 zł biorąc pod uwagę niskie ceny tych aut, oczywiście przynajmniej te 10-15k w zapasie musisz mieć na naprawy przy zakupie takiego autka
-
Pieniądze nie są duże, ale nie chciałbym się nadziać na minę i kupić auta składanego z 2 lub 3.
-
To jest auto ściągnięte przez jednego z forumowiczów, osobę która ma bardzo duże doświadczenie w marce. Jak go ściągnął to sam się przymierzałem, ale niestety finanse mnie wstrzymały. Jeśli to nadal on sprzedaje to brałbym w ciemno. Niestety wyleciał mi jego nick z głowy, ale napisałem do niego, myślę że się tu odezwie :)
EDIT: Ale sądząc po lokalizacji to on sprzedaje.
-
To bardzo cenna informacja, przynajmniej wie o co chodzi ew, powie co jest do zrobienia i jaki jest rzeczywisty stan pojazdu. Z reguły w komisach wszystko jest w stanie kolekcjonerskim. Pytanie dlaczego sprzedaje?
-
Ja tam sie nie znam :D ale nawet jakby to byl oryginal to za grosz mi sie nie podoba, taki kundel mieszaniec, ni z du.y ni z pietruchy. Osobiscie wole zasade jak jest Sovereign to jest tak jak byc powinno ze wszystkimi szczegolami czyli na swoim miejscu a jak xj6 to ma byc wszystko jak bylo w xj6. Z amerykanskiej wersji moglbym miec tego :
https://notoriousluxury.com/2013/11/05/1990-jaguar-xj40-vanden-plas-majestic/
Sadze ze i tak bedziesz musial szykowac przynajmniej z 10tysi zeby go doprowadzic do ladu. Gdyby byl taki piekny i cudowny to kosztowalby ponad 20tysi.
-
Właśnie zastanawia mnie stosunkowo niska cena jak na dobry stan...może ktoś z Was oglądał już ten samochód i się wypowie?
Demo dobrze piszesz też wolałbym żeby wszystko było tak jak w danym wyposażeniu powinno być a tu nie wiadomy czy jest tak jak wyszedł z fabryki tylko na amerykański rynek, czy to jakaś rzeźba?
-
Dzwoniłem do właściciela i na razie nie ma dokumentów do samochodu, będzie miał dopiero w lutym także póki co szukam dalej....ale każda uwaga na temat tego jaga będzie mile widziana :)
-
U nas w PL jest ciezko o xj40, na allegro masz przykladowo tylko 17 pozycji z czego wiekszosc to smietniki, nawet jest kilka za ponad 40tysi a i tak mimo zapewnien sprzedajacych pare rzeczy sie nie zgadza :D wiec juz to o czyms swiadczy. I pamietaj ze nawet jak kupisz xj40 za 20 czy 25tysi to i tak bedzie cos do zrobienia. Znajdziesz cos to smialo wrzucaj na forum.
-
Nie jest prawdą że auto bezpośrednio przybyło do Polski z Kaliforni.
W 2006 trafiło do Wielkiej Brytanii i tam spędziło czas od 2006 do 2017. Przebieg w 2006 kiedy opuszczał USA to około 83000mil. Teraz ma niewiele więcej więc albo mało jeździł albo korekta?
Konkludując - auto ma 24 lata. Pół życia spędziło w USA, pół życia na terenie Wielkiej Brytanii.
Mam nadzieję że nieco rozjaśniłem sytuację.
AHA i nie jest prawdą że ma podłokietnik od x308 - takie podłokietniki były dostępne jako opcja w XJ40 i x300 na pewno od 1993 roku.
Moim zdaniem auto wyszło w takim wydaniu z fabryki, oprócz felg które zmienił obecny właściciel. Na 100% wyszło na "Kiwi" mimo że nie ma oznaczenia "Gold".
Dokumentów brak od dłuższego czasu...
-
No widzisz z tym podlokietnikiem. Widzialem w niektorych te podlokietniki ale sa one rzadkoscia, do tego czytalem ze wiele osob wymienialo zwykle podlokietniki na te z kubkami od x308 dla wygody. U mnie tez byl podmieniony w dodatku w odrozniajacym sie barwa kolorem ale juz jest wszystko na swoim miejscu tak jak byc powinno.
-
Dokumentów brak od dłuższego czasu...
Napewno się sprzeda...
-
No widzisz z tym podlokietnikiem. Widzialem w niektorych te podlokietniki ale sa one rzadkoscia, do tego czytalem ze wiele osob wymienialo zwykle podlokietniki na te z kubkami od x308 dla wygody. U mnie tez byl podmieniony w dodatku w odrozniajacym sie barwa kolorem ale juz jest wszystko na swoim miejscu tak jak byc powinno.
Takie podłokietniki były już w x300, ale nie widziałem fabrycznie montowanych w xj40.
-
W Stanach nie było wersji oznaczonych jako Sovereign. Ja w moim też mam tylko oznaczenie XJ6, a na dowodach zakupu i po VINie wynika, że to Sovereign, nawet gdzieś tam pod schowkiem w ukrytym miejscu znalazłem fabryczne oznaczenie Sovereign. Na tamtejszym rynku po prostu wszystkie były wyposażone w takim standardzie więc nie oznaczano ich jako Sovereign, wyżej był tylko Vanden Plas.
Odnośnie braku intarsji na drewnie to zwróćcie uwagę, że schowek ma kształt jak w Daimlerze, a nie jak w XJ6, to też jest specyfika niektórych modeli z USA.
Pasy automatyczne to była chyba tylko opcja i nie wszystkie z USA mają, ja w 91 mam.
Jeżeli chodzi o problemy związane z tym, że to jest wersja USA to osobiście ich nie doświadczyłem. To są drobne sprawy np. żarówki są inne, ale można przerobić wtyczki albo zamówić z internetu, radio nie obsługuje parzystych częstotliwości - można przeprogramować albo zmienić na europejskie za kilkaset zł, silnik się różni tym, że ma zawór EGR ale nie sprawiał mi nigdy problemów.
-
Yoohas wlasnie mimo ze widzialem te podlokietniki w xj40 to obstawialem ze nie byly montowane fabrycznie, po prostu sobie ktos "robil dobrze" podmieniajac je z nowszego modelu zeby miec gdzie kubki wlozyc. Kolego maarp mozesz potwierdzic jakims dowodem swoje zdanie na ten temat ? Warto poszerzac wiedze.
-
Ogólnie z zewnątrz auto prezentuje się ładnie, środek jest już trochę gorszy, raczej nie jest kolekcjonerski... Ważne że jest z jednego kawałka i w oryginalnej konfiguracji jak piszecie. Przebieg raczej dyskusyjny, najgorszy jest brak dokumentów. Właściciel ma je odzyskać bo podobno są w Anglii ale wtedy ma cenić 13000 a to już nie jest okazyjna cena jak za to auto. Szkoda bo jak ze te pieniądze za które teraz jest wystawiony to bym go kupił.
-
A propos cupholdera...
Można znaleźć na zagranicznych forach i w necie ogólnie, cenniki z opcjami dostępnymi na przykład dla roczników ostatnich lat produkcji. Niestety nie mam czasu teraz grzebać.
Można też sprawdzić na:
https://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-xj12-canada-usa-parts/interior-trim-and-linings/centre-console/centre-console-and-armrest-front
I jest tam opcja z "cupholderem".
Poza tym bardzo łatwo znaleźć zdjęcia aut z USA. Ogromna większość aut z 1994 roku ma takowe podłokietniki na wyposażeniu. I raczej na pewno nie jest to "widzimisię" włożone do xj40 z x308 przez leniwego hamerykanina.
https://assets.hemmings.com/uimage/29514019-770-0@2X.jpg?rev=1