FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Racoon w Styczeń 12, 2018, 22:33:18 pm
-
Witam
Proszę o podpowiedź, radę.
Malowałem z kolegą zaciski hamulcowe w X-typie. Odkręciliśmy zaciski i na czas malowania(piaskowanie,malowanie) hamulce zostały tak z 2 dni, uciekł płyn hamulcowy.
Po złożeniu zacisków zaczęliśmy odpowietrzanie od najdalszego koła(prawego tylnego) do przedniego prawego. Do tej pory płyn jest dolany do maksa i pedał hamulca ciągle jest luźny. Próbowaliśmy odpalać auto itp. Nie ważne, ile by się pompowało przy odkręconym zaworze odpowietrzającym którego rureczka jest zanurzona w słoiczku z płynem hamulcowym ciągle jest miękki pedał hamulca.
Może ktoś coś doradzić co poszło nie tak ?
-
Pompa ABS'u zapewne zapowietrzona.
-
Pompa ABS'u zapewne zapowietrzona.
Ok, jak ja odpowietrzyć ? :-)
-
Biorąc pod uwagę że wszystko jest poprawnie poskładne zostaje jedna kwestia źle odpowietrzasz układ hamulcowy dodam że nie Ty pierwszy i pewnie nie ostatni. Już kilka takich akcji przerobiłem. Błędem było dopuszczenie do całkowitego wycieku płynu.
-
Domowym sposobem odpowietrzasz podobnie jak zaciski tzn. poluzowujesz pojedynczo każdy przewód.
-
Biorąc pod uwagę że wszystko jest poprawnie poskładne zostaje jedna kwestia źle odpowietrzasz układ hamulcowy dodam że nie Ty pierwszy i pewnie nie ostatni. Już kilka takich akcji przerobiłem. Błędem było dopuszczenie do całkowitego wycieku płynu.
Ok popełniłem ten błąd, w takim razie jak dobrze odpowietrzyć ten układ ?
Domowym sposobem odpowietrzasz podobnie jak zaciski tzn. poluzowujesz pojedynczo każdy przewód.
tak robiliśmy, od najdalszego (prawego tylnego koła) do lewego przedniego i dalej hamulec wpada luźno jak wpadał.
-
Ale ja pisalem o przewodach na pompie
-
Przewody na pompie nie pomogą.
-
W takim razie, zanim zacznę odpowietrzać przewody na pompie, jak radzi wyżej Driv3rrrr, może podzielisz się ułamkiem swej wiedzy. Nie ukrywam że już kilka godzin próbowałem odpowietrzać ten układ i nic...
-
Ja przy pierwszym x typie spędziłem dwa dni z przerwami. Teraz pompka podciśnieniowa i ponad litr płynu i trzy godziny pracy.
-
A nie sprawnej ściągać po jednym i użyć zacisku na przewód hamulcowy przy samym zacisku. Zostanie tylko odpowietrzenie samych zacisków.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
a wiecie że układy z ABSem odpowietrza sie na włączonym zapłonie, a druga sprawa to najdalej jest lewe tylne koło bo pompe abs masz z prawego przodu przy lampie, jeśli dalej to nic nie daje, zdejmij zacisk i ponownie dokręć do niego przewód bo możliwe że jest nieszczelny
-
No więc 3 godziny zabawy w 3 osoby i niewiele udało się zrobić, minimalnie już działa ale dużo brakuje do tego co ma być. Zapowietrzona jest pompa hamulcowa i nie idzie jej przetkać... Hamulce są dobrze poskładane, popuszczaliśmy cały układ na wszystkich elementach. No nic w poniedziałek po pracy będę męczył się dalej lub poszukam kogoś kto ma do tego pompę ciśnieniową...
-
Podciśnienie. To nie pompa jest zapowietrzona tylko w przewodach powietrze stoi. Po wciśnięciu pedału hamulca odpuszczaj go po woli.
-
Innym patentem jest napełnianie układu od dołu, z powodzeniem stosowane w motocyklach i samochodach gdzie cieżko się odpowietrza.
Przy użyciu dużej strykawy napełniamy układ przez odpowietrznik.
-
Próbowałem od dołu, ale idzie na tyle ciężko że nie mogę popchać strzykawką. No nic jutro po pracy coś się wymyśli.
-
Odpowietrzyli mi te hamulce w warsztacie taka maszyną z podciśnieniem. Wymienili płyn hamuclowy na ATE SL6. Dzisiaj odebrałem :-)