FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jaguarstype2004 w Grudzień 23, 2017, 23:09:55 pm
-
Ostatnio po regeneracji alternatora (był odpinany aku) znów wyskoczył restricted i check, mam to gówno od początku założenia gazu w stagu za kupę kasy, a i tak jest to zrobione do dupy, właśnie z tego chyba względu, co jakiś czas mam z tym problem, jadę do gaziarza, poustawia coś i za jakiś czas to samo, mam już tego dość, jak to ogarnąć w końcu? Dodam że mam emulator, gaziarz milion razy coś kombinował i gówno z tego, nigdzie nie ma nikogo ogarniętego, co mnie do szału już doprowadza, wszędzie sami partacze
-
Wywal LPG, będziesz miał spokój. Najlepsze co zrobiłem w moim Jagu rok temu to wyrzucenie LPG i jazda na benzynie, nigdy tyle nie zaoszczędziłem (od roku nie byłem u mechanika).
-
A jaki masz emulator? Wejdz na forum LPG i poszukaj polecanego warsxtatu w Twojej okolicy
-
Gadanie typu wyrzuć LPG to totalna bzdura, ja jeżdżę 2 lata i nie zrobiłem w aucie nic, prócz filtrów od gazu. Jak ktoś mu to spier... to nie oznacza że gaz jest do dupy, tylko fachowiec. Na każdych 100 kilometrach średnio oszczędzam 30zł ( w zależności o jakiej porze mówimy, w lato lpg kosztuje 1,70-1,80). Przy 30 tysiącach które zrobiłem na gazie nie trudno policzyć, że zaoszczędziłem jakieś 9 tysięcy złotych na paliwie. Odjąć od tego jakieś koszty benzyny, której zawsze mam w baku minimum 1/3 śmiało mogę mówić o 7,5-8 tysiącach złotych. Osobiście te pieniądze wolę wydać na wakacje, serwis regularny auta czy też inne przyjemności :) Gaz miałem i w poprzednim audi i w tym kocie, a w następnym też na pewno będę mieć.
Co do twojego problemu, check wyskakuje zazwyczaj wtedy, gdy masz emulator, który nie ma regulacji. Regulowany emulator (ok.200-250zł) może ustawić sobie wartości, które odpowiadają pracy na benzynie i w ten sposób można komputer oszukać i nie wywala wtedy żadnego błędu. Od tego bym zaczął, najpierw zorientuj się czy masz emulator z regulacją, czy też nie. Obstawiałbym go w 90%, że to jest przyczyna twojego problemu.
-
nie mam pojęcia jak to sprawdzić, mam jednostkę sterującą STAG 4 Q i jakiś czujnik ciśnienia AC ps 02,mogę podać resztę osprzętu dokładnie, jak jadę to gazownik ustawia parametry, wszystko jest ok i za jakiś czas mam znów check i restricted i znów jadę ustawiać i tak już kilkanaście razy w ciągu prawie 2 lat. Zrobiłem ponad 60 tysięcy km w tym czasie, więc rada kolegi "wyrzuć gaz" jest nie na miejscu, jakbym jeździł do sklepu po bułki jaguarem to bym wtedy jeździł sobie na benzynie, a to moje jedyne auto i oczko w głowie :)
-
Możecie polecić kogoś kto by to na prawdę profesjonalnie ustawił, ogarnął? Czy kolega filar z forum rzeczywiście jest taki dobry? Do Łodzi mam kawałek, ale jeśli miałoby to rozwiązać problem raz na zawsze to nie ma problemu podjechać.
-
Zrobił kilkanaście takich także ogarnie
-
Filar Ci to ogarnie na bank, warto podjechać.
-
Rozwiązanie problemu raz na zawsze biorąc pod uwagę że tam stag siedzi prawie nie możliwe daj kilka fotek komponentów z pod maski. Niech Filar zobaczy co tam siedzi.
-
Krzysiu w jakim sensie na stagu niemozliwe? Ja mialem emulator Agisa i latał kocur jak marzenie
-
No właśnie na agisie nie na stagu
-
wrzucam foto podzespołów z wyciągu homologacji
-
Skontatuj się z Marcinem z Legnicy. Na forum jest Marcin_ICA ,zakładał mi emulator jakieś prawie 1,5 roku temu i śmiga aż miło ! Zrobiłem przez ten czas około 65tys km .Mój gazownik zakładał trzy emulatory i zawsze było szybko coś nie tak rozwalało mapy ! Mam też tel.do Marcina 609283360
-
dzięki za info, mam ok 120 km także blisko dosyć do Legnicy :) Jaki emulator masz?
-
Marcin da radę spokojnie jeśli będzie w swoich starych okolicach teraz urzęduje w Warszawie .
Swoją drogą fotki z pod maski.
I jeszcze ta homologacja stag 4 jest jak to sama nazwa wskazuje do aut 4 cyl. tu powinno być stag q-box 6
-
jutro wrzucę zdjęcie rano z pod maski, dałoby radę u ciebie ogarnąć sprawę przed nowym rokiem? 30 grudnia jadę do Niemiec i chciałbym nie mieć tego problemu w trasie 800 km w jedną stronę
-
Tak naprawdę to nie wiem jaki to model emulatora , Marcin zakładając zerwał nazwę !:(
-
jutro wrzucę zdjęcie rano z pod maski, dałoby radę u ciebie ogarnąć sprawę przed nowym rokiem? 30 grudnia jadę do Niemiec i chciałbym nie mieć tego problemu w trasie 800 km w jedną stronę
Nie ma takiej możliwości bo musieli byśmy się z klonować.
-
pod maską siedzi jednak Stag-300-6 qmax plus,który ma wbudowany emulator ciśnienia paliwa, dziś podjechałem do gazownika, usunął tylko błędy i póki co wszystko okej, zrobiłem dziś ponad 100 km i nie wyrzuciło nic, pokazywało pod kompem ubogą mieszankę na 2 cylindrach
-
Na dwóch cylindrach to nie jest możliwe. Za to na drugim banku to tak.
-
no dokładnie tak :)
-
a wiec mamy winowajce. emulator cisnienia paliwa w stagu q nie dziala dobrze z uwagi na spsuty algorytm uczenia sie, przerabialem to w xf.
albo emu techa albo ktos kto ma dostep do wersji "developerskiej" staga gdzie mozna manipulowac parametrami emulatora - niestety softu ac w tej wersji nie da sie w latwy sposob uzyskac .
-
A co ma emulator ciśnienia do ubogiej czy za bogatej dawki paliwa. Emulator ciśnienia jest zesrany ale daje dwa inne błędy.
-
A ja mam może takie głupie spostrzeżenie. Wyjeździj tą benzyne co masz w baku do zera i zalej calutki PB98. Jak na klapce pisze "premium unleaded only" to robiąc mape na zwykłej 95 macie wszystkie parametry zmienione i fura wchodząc w spalanie stukowe jeździ na zastępczych mapach
-
Ja mam instalacje na Q-max plus, bez dodatkowego emulatora, i za pierwszym razem jak ustawili, tak już od 20kkm żadnych problemów.
-
emulator daje radę moim zdaniem, bo raz tak ustawił że 7k km zrobiłem bez problemu, kwestia wyregulowania odpowiedniego pewnie, skoro kolega tomtz jeździ bez problemu też na q max plus
-
jednak okazało się że emulator jest okej, wyskakuje tylko błąd ubogiej mieszanki, wyregulowane dziś niby i zobaczymy co dalej, ale pewnie po nowym roku odwiedzę kolegę filara
-
A ja mam może takie głupie spostrzeżenie. Wyjeździj tą benzyne co masz w baku do zera i zalej calutki PB98. Jak na klapce pisze "premium unleaded only" to robiąc mape na zwykłej 95 macie wszystkie parametry zmienione i fura wchodząc w spalanie stukowe jeździ na zastępczych mapach
Mapy zastępcze porzycza z magazynu Biedronki. Skrzynie kontową to świetnie z x typa wyjmujesz ale nie porzyczaj map.
-
Ale o co chodzi. Przecież wszystkie furki strojone na 98 chodzą optymalnie na 98. Takie auto zalane 95 będzie miało opóźniony zapłon żeby nie wchodziło w spalanie stukowe. Musisz wtedy mocniej ciskać na gaz żeby przyspieszał tak samo. Mocniej gwałcony pedał to dłuższe czasy wtrysku, więc nie wiem czy jest sens strojenia na paliwku 95
-
A po co w autach czujniki spalania stukowego , po co kąty wyprzedzania zapłonu. Wiesz ile octan ma LPG?
-
Lpg ma więcej ale jeśli jeździmy na zwykłej benzie to autko strojone seryjnie na 98 będzie słąbsze więc będziemy chcieli mocniej ciskać na gaz. Mnożnik gazu dobieramy wtedy do tego innego czasu otwarcia wtrysku, więc i moc naszej fury będzie inna, a wyprzedzenie i opóźnienie zapłonu jest dobierane ze składu mieszanki i spalania stukowego
-
No to przy naszej jakości paliwa zostaje V power racing 100 oktan bo reszta ma może ze 92 oktany.
-
problem wciąż nierozwiązany, gazownik coś ustawiał regulował itd dziś auto ledwo dojechało do domu, dusił dławił się i wyłączał, wyjazd do Niemiec odwołany :) Kot już do szalu mnie doprowadza, ale wiem, to nie jego wina, masakra jakaś!
-
Zostaw kota w spokoju, wyżyj się na gazowniku, bo po prostu trafiłeś na partacza :P
Nie jesteś pierwszym, i ostatnim, który walczy z gazem przez partaczy instalatorów. Żeby trafić do fachowca ludzie nieraz pół kraju przejeżdzają, ale warto, bo zapominasz, że masz lpg :P
nie kombinuj, tylko szukaj speca. W WWa mogę polecić swojego.
-
a da się dobić do niego w ogóle? bo do filara to można dzwonić i dzwonić
-
ja robiłem w:
http://www.auto-wojownicy.pl/
ale może nie ma sensu taki kawał jechać. Jak szukałem wykonawcy do swojego auta, to przegladalem lpg forum i widziałem sporo osób chwaliło:
http://www.gzw.pl/
http://silesia-cars.pl/
gazownik gazownikowi nie równy :P u mnie ciężko w ogóle zauważyć, że jest instalacja pod maską, a widziałem takie wykonania, że silnik był dosłownie owinięty wężami z każdej strony :D
-
Dzięki za pomoc, po nowym roku zacznę ogarniać tą instalację, to ostatnia rzecz do zrobienia w moim kocie, już z 15 kafli wpompowałem w niego spokojnie :D
-
Czyli telefon do technika ze staga pomógł.