FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Mercek w Grudzień 11, 2017, 22:04:17 pm
-
Przy przekroczeniu 140 zaczyna drgać kierownica, im większa prędkość tym gorzej, zaczyna wibrować cały samochód. Dodam, że zawieszenie zrobione, łączniki wału wymienione, opony nowe, hamulce zrobione, zregenerowane zaciski, wymienione klocki jakiś czas temu. Myślałem o konwerterów skrzyni, ale specjalista od automatów twierdzi, że raczej to nie kwestia wiskozy. Nie mam już zupełnie pomysłu jak dalej szukać. Miał ktoś takie przygody z S-Typkiem?
-
Fele krzywe, nie patrz na to ze wywazone do zera. Jak jest krzywa to zadne wywazenie powyzej danej prędkości nie pomoże
-
Na kierownicy po wyżej 140 km/h na pewno nie poczujesz konwertera. Tak jak Driv3rrrr napisał fele na wywarzarke i zakręcić rawet ręką i sprawdzić bicie felgi lub opony bo mógł też puścić kort w oponie
-
S typ miał specjalny program jak i narzędzia do ustawiania zawieszenia . to dość duzo pracy aby dobrze ustawić .
jeśli wibracja kół przednich to jeśli wali przy 140 to tez powinno sie wyczuć przy 70 czy 35 . najłatwiej zmienić koła z pzrednich na tylne i wtedy mozna wykluczyć koła.
S typy to już historia i jak sobie przypominam był jakiś informacyjny biuletyn na temat wywarzania wału . w 100% juz nie pamiętam czy chodziło o S typa czy o x typa . pamiętam ze trzeba było wyważać wał i dokładać podkładki do śrub montujących wał przy skrzyni. Jak będę miał chwile to poszukam tej informacji.
-
Może jest ktoś z warsztatem jakoś tak nie na drugim końcu Polski 😀 kto podjąłby się przeglądnięcia mojego Typka i usunięcia niedomagania?
Będę bardzo wdzięczny za ten materiał o wale.
Dodam, że jak już zacznie wibrować to bez różnicy czy dodaję gazu czy puszczam. Wibracje ustają dopiero jak samochód zwolni do okolic 120-130.
-
Na kierownicy po wyżej 140 km/h na pewno nie poczujesz konwertera. Tak jak Driv3rrrr napisał fele na wywarzarke i zakręcić rawet ręką i sprawdzić bicie felgi lub opony bo mógł też puścić kort w oponie
sprawdziłbym opony , do wulkanizatora zdjąć z felgi i zobaczyć czy wszystko z oponą ok - miałem podobną sytuacje w innym samochodzie , sprawdziliśmy całe zawieszenie , a okazał się strzelony kort w tylniej oponie
-
Stawiam na koła może masz coś z osadzeniem felgi na piaście (otwór centrujący), krzywa felga lub źle przykręcona, wybulona lub krzywo starta opona. 99% to koła. Jeszcze może być ten 1% to przegub na półosi.
-
Krzywe felgi lub opony dość łatwo wykluczyć, kilka pomysłów już podrzucono, dodam jeszcze jeden. Jest taka prędkość ( dość niska, spacerowa ) przy której samochód z krzywymi kołami zaczyna się bujać , wpada w rezonans z kołami. Trzeba powolutku jechać na długiej prostej i delikatnie zwiększać prędkość aż się rozbuja. Miałem kiedyś drgania od wału, dawno dawno temu w dużym fiacie, właśnie takie są objawy, po wyżej pewnej prędkości zaczyna się trząść. Wał trzeba było wyważyć, to nie powinno być drogie. Miałem też przypadek drań od konwertera, stanowczo da się wyczuć, nawet bardzo. Konieczna była naprawa skrzyni. Mam nadzieję że to nie ten przypadek.
-
jestem zwolennikiem zasady - najpierw sprawdź najprostsze rzeczy - czyli w tym wypadku koła ... nie ma co się pchać od razu w koszta a na końcu i tak się okaże ... że to opony . Przerobiłem to na własnej skórze w Fordzie Trasicie - strasznie z tyłu huczało ... trochę już najechane miał więc wiadomo co - łożyska. Wymieniłem a po czym się okazało że na oponach porobiły się "ząbki" i to tak strasznie huczało ... ale nauka kosztuje ;D
-
Wału na kierownicy nie poczujesz tak jak przegubu jak dobrze rozumiem trzepie tylko sterem. Od wału czy przegubu przy tylnym napedzie trzęsie całą budą.
-
ja też mam problem z wibracjami przy 80-100/h czuć, ale tylko na karoserii i czuć że to z kół, założyłem teraz tanie zimówki które przy 120 tak dziwnie hałasują jakby miało któreś koło odpaść, felgi wyważone, ale jak kręciły się na tej maszynie to było widać że krzywo się kręcą i pewnie to jest powodem drgań, bardzo często koła to powód różnych drgań i od tego bym zaczął
-
Wału na kierownicy nie poczujesz tak jak przegubu jak dobrze rozumiem trzepie tylko sterem. Od wału czy przegubu przy tylnym napedzie trzęsie całą budą.
Fakt nie doczytałem że kierownica drży 👍 :-clap
-
Faktycznie ze nie koła tylko opony moga być złe . czasami wyważa sie kola a opony walą . Tak jak ktoś pisał zronbić najprościej zmienić koła np z zimowych na letnie albo odwrotnie i sprowadzić co i jak tylko uważać na pogodę . Albo zmienić koła przód tył . i popatrzeć czy kierownica dalej trzęsie czy siedzeniem po zmianie wibruje.