FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Tango w Listopad 25, 2017, 23:35:59 pm
-
Dobry!
Czy to normalne, że kot przy zamykaniu/otwieraniu nie wydaje żadnych dźwięków?
Nawet jak otworzę kluczykiem przy aktywnym alarmie to tylko mrugają kierunkowskazy, ale poza cykaniem przekaźnika to jest zupełna cisza...
Może syrena odpięta?
-
Moj tez nie dziala, sprawdz jaka masz syrene czy 'inteligentna' z bateriami ktore bankowo sa do wymiany czy pasywna. Obie lubie korodowac.
-
Umiejscowiona zapewne w komorze silnika?
Dostępna z góry czy od dołu? Wydaje mi się, że z góry nie widziałem nic przypominajacego syrenę...
-
A czy wtedy nie obowiązywały już unijne przepisy zakazujące dawania sygnałów dźwiękowych przez auto przy otwieraniu i zamykaniu? Głowy sobie nie dam uciąć, ale wydaje mi się, że gdzieś widziałem tabelkę, wg której już w X300 alarm pikał przy otwoeraniu/zamykaniu tylko w wersjach na USA.
-
Ja mam wersję Eu i alarm pika przy otworzeniu auta z kluczyka. Natomiast przy zamykaniu czy otwieraniu pilotem nie wydaje dźwięków.
-
Faktycznie w Google się przewija info o zakazie głośnego uzbrajania alarmu,
tylko, że ja nie mam sygnału dźwiękowego również wtedy gdy otworzę drzwi bez rozbrojenia...
Otwieranie kluczykiem, również nie daje żadnych dźwięków...
-
Mój też nie wydaje dźwieku przy zamykaniu-otwieraniu z pilota. Jedynie jak przekręce kluczykiem i to też dopiero wtedy gdy najpierw przekręce w prawo a potem w lewo
-
Syrena jest schowana zaraz za swiatlami z przodu, u mnie po prawej akurat stronie, chociaz na schemacie Jaguara jest po lewej. Taka kwadratowa puszka z wielka biala naklejka u góry. Europejskie wersje byly w przewazajacej czesci 'inteligentne' z bateriami w srodku(bodajze 6 mikro aa), nie trzeba chyba wyjasniac co sie dzieje z takimi bateriami po 20 latach pracy pod maska :)
-
U mnie 96 rocznik, syrena działa. Przy otwarciu z pilota miauczy raz, przy zamykaniu po pierwszym naciśnięciu rygluje, przy drugim uruchamia coś jak deadlock i miauczy dwa razy. Jak otworzę z kluczyka to pika z dużą częstotliwością aż do włożenia kluczyka w stacyjkę.
Wersja europejska.
-
Hurrrra!!! znalazłem syrenkę :)
Ale jest tak wciśnięta pod podłużnice, że od góry dostępu praktycznie nie ma bez demontażu węża od chłodnicy.
Dziwne miejsce - nie wygląda mi na oryginalny montaż...
-
i znalazłem zdjęcie w necie jak może w środku wyglądać....
Kto to wymyślił by w tak niedostępnym miejscu akumulatory zakładać :/
-
Mówisz, że gdzie ją masz?
Powinna być na podłużnicy, koło wlewu zbiorniczka spryskiwaczy, choć faktycznie znalazłem zdjęcie, jakoby mogła być pod podłużnicą: https://www.jaguarforums.com/forum/attachments/xj-xj8-xjr-x308-27/133518d1469448818-alarm-sounder-arming-disarming-0.jpg (https://www.jaguarforums.com/forum/attachments/xj-xj8-xjr-x308-27/133518d1469448818-alarm-sounder-arming-disarming-0.jpg)
U mnie była pasywna. Nie działała. Naprawiłem, ale padła znów. Zmieniłem "na chwilę" na pasywną syrenkę z jakiegoś chińskiego alarmu. I działa bez problemu od jakiegoś roku.
Znalazłem zdjęcie mojej.
-
Udało mi się wymontować (wer. aktywna) - po skręceniu kół i odkręceniu plastikowego nadkola całkiem zgrabnie wyszło. Gorzej zwrotnie z zamontowaniem nadkola i tunelu do chłodzenia tarczy - wszystko wyjechało :/
Zdjęcia w zał. - całość zalana gumą - pomysły jak to teraz sprawdzić czy sprawne?
i ma ktoś może schemat pinów?!
-
Faktycznie, wpadłem za zdjęcie że może być pod podłużnicą.
Musisz tą gumę wyskubać czymś ostrym. Na to nie ma rady.
Ewentualnie jak polegniesz, możesz spróbować dorwać syrenę pasywną, lub w ostateczności zrobić patent z nieoryginalną.
Jak będę miał chwilę czasu to poszukam Ci pinout.
Żeby było ciekawiej, u mnie są wszystkie piny w kostce, choć syrena jest pasywna.
-
Dzięki, nie szukaj - znalazłem na angielskim forum:
LF18-1 } passive sounder output from BPM
LF18-2 } " " " " "
LF18-3 B+ via ignition (marked 52 on 2003 diagram)
LF18-4 active sounder output from BPM
LF18-5 Ground
LF18-6 B+ fused (marked 74 on 2003 diagram)
Connections LF18-1 and LF18-2 go to the passive sounder, the other 4 go to the active sounder.
Ale i tak u mnie do wymiany całość, bo po wydłubaniu okazało się, że akumulatorki mają napięcie, ale za to kondensatory się rozsypały bo były niedokładnie oblane gumą i została sama rdza...
Pozostaje kupić na zamianę.
Aktywny od pasywnego różni się tylko tym, że syrena wyje nawet po odłączeniu akumulatora?
EDYCJA
niestety okazuję się że akumulatory też są przeżarte rdzą bo jest ich tam... 6
łączonych po 3 szt., choć wydaje się, że to są 2 paluszki :-tylko
-
Baterie to sa mikro AA x6 = 7.2V, na pewno sa do wymiany, trudno zeby dzialaly 17 lat :) Sa tez na pewno do kupienia. Co do kondesatorów to ci nie pomoge, nie mam pojecia jakie tam sa, chociaz spóbuje moze swoje wydlubac w weekend, moja tez jest do naprawy i tak, roznica miedzy passive i intelligent jest taka ze ta druga bedzie wyc z odlaczonym aku.
-
Dzięki - ale moja ląduje w koszu tzn w elektro-śmieciach - szkoda czasu na reanimację.
I jako, że dźwięku nie miałem od kupna samochodu to tak zostawię - albo przy okazji kupię aktywną lub pasywną do wstawienia.
-
Dokładnie, aktywna wyje po odpięciu akumulatora.
Właściwie to możesz przerobić aktywną na pasywną.
Wydłub tą elektronikę, tylko uważaj na przewody od przetwornika. Podłącz przetwornik bezpośrednio pod piny Pasywne i będzie normalnie działać.
Tylko nie zalewaj tego zwykłym sylikonem, bo jego opary szkodzą zdaje się na cewkę syrenki.
Moja po naprawie pochodziła z tydzień, później osłabł jej dźwięk i w końcu zdechła.
-
Wydlubalem i swoja syrene w koncu. Przez ostatni rok gdzies potrafila mi sama sobie zaczac bardzo cichutko wyc, w koncu padla chyba na dobre.
Z szesciu baterii tylko jedna sprawna, wyczyscilem wszystko w miare dokladnie i zamowilem nowe bateryjki i plastikowe mocowanie dla nich. Jak przyjda, zamontuje i zobaczymy czy bedzie znowu dzialac. Z soldermaski malo co zostalo, ale co wazne jest od spodu wiec od góry ladnie nie musi byc, miejsca do polutowania baterii sa :)
Wyglada jak w zalacznikach, kondensator to 25V 47uF a te z boku gniazdka to sa warystory S10K14, bez problemu do kupienia i mozna dosc prosto wymienic(polutowac od góry do tego co zostalo).
-
Witam,
Moja aktywna (LNC2620AC) ostatnio puściła bąka i dokonała żywota. Czytając wątek wnioskuję, że nie ma problemu z technicznego punktu widzenia aby zastąpić ją pasywną (LNC2620BB) ale czy ktoś mógłby to jasno i wyraźnie potwierdzić, może ktoś kto tak u siebie zrobił ?
Nie mam problemu aby na pasywną wydać 70 GBP ale 250 GBP za aktywną to już trochę przerost formy nad treścią.
Pozdrawiam