FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Salem w Listopad 09, 2017, 21:05:55 pm
-
Witajcie koledzy , czy ktoś wie czy da się całkowicie wyłączyć odczyt z czujników ciśnienia w oponach ?
Strasznie mnie to denerwuje jak się ciagle na desce błąd wyświetla
-
Powinno się dać jak w każdym normalnym aucie.
-
No tak tylko jak ?
-
Przez komputer serwisowy. No bo śrubokrętem tego nie zrobisz
Ja osobiście przywracam układ monitorowania ciśnienia do prawidłowego działania.
-
tpms mozna wylaczyć oprogramowaniem serwisowym JLR SDD i do tego w zakładce z tzw funkcjami inzynierskimi dodatkowo zabezpieczonej kodem
-
Chciałbym odkopać tego posta, aby zadać konkretne pytanie, otóż konkretnie w jakiej wersji SDD to działa, jakiej funkcji trzeba użyć i dla jakich auto opcja jest dostępna (w szczególności czy działa z XF 2008)?
-
w menu zastrzeżonym (engineer mode- żółty kluczyk) pojawi się możliwość edycji ustawień samochodu (car configuration management). Jest to bardzo długa lista pozycji z możliwością zmian wartości parametrów. W normalnym nieinżynierskim trybie te parametry nie są edytowalne i są podświetlone na szaro oraz chyba nawet nie wszystkie są widoczne. W trybie engineer te parametry są już podświetlone na biało i można zmieniać ich wartości. Na tej liście znajdują się również edytowalne parametry dotyczące TPMS. Po podłączeniu i inicjalizacji każdy SDD rozpozna Jaguara i jego konfiguracje zatem jeżeli samochód jest wyposażony w tpms to sdd będzie to widział (jeżeli sdd działa w trybie offline to moi zdaniem lepiej by auto było starsze od wersji sdd a nie odwrotnie). Doradzam jednak rozwagę przy wchodzeniu do menu inżynierskiego, no już na pewno do opcji security czyli kodowania kluczyków. Tam środowisko jest nieintuicyjne, interfejs i literki są male, mało czytelne i łatwo cos przestawić a potem nikt nie będzie pamiętał gdzie i jak to było... Na szczęście system pyta czy na pewno dokonać zmian itd.
-
no i w dwoch miejscach trzeba to zmienic na not fitted, ale da sie to zrobic sdd w wersji offline. niestety jest to nie intuicyjne i bez zasilacza podtrzymujacego nawet nie ma co otym myslec.
generator kodu inzynierskiego za free jest tu : https : / / vehcom . com / jlr / access-code / (usunac spacje)
-
Minimum 30-to amperowy charger zaleca Jaguar i tyle na podtrzymaniu powinno być zapasu. Zwykła ładowarka nie pomoże. Prąd ciągnie strasznie przy tych operacjach (widać na amperomierzu w chargerze) a do tego sdd sprawdzi czy napiecie akumulatora jest prawidłowe i nie rozpocznie co trudniejszych nieodwracalnych operacji przy nieprawidłowym napięciu.
-
Witam, ja z takim zapytaniem. Mając dwa komplety kół lato/zima oba z czujnikami, żeby wszystko działało OK to trzeba po każdej zmianie przeprogramowywać TPMS?
-
Z tego co się orientuję to tak, trzeba przeprogramować.
-
Przypisanie czujników polega na wpisaniu jednego, unikalnego identyfikatora czujnika na każdą pozycję. Z tego wynika brak możliwości wpisania wielu identyfikatorów na jedną pozycję. Natomiast istnieje możliwość klonowania czujników i wtedy możesz mieć na obu kompletach takie same identyfikatory czujników.