FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Kie³bek w Październik 23, 2017, 12:54:58 pm
-
Panowie, ktoś z was dolewał oleju do automatu ZF 5HP24? Miałem wyciek z uszczelniacza przez dłuższy czas i podejrzewam że sporo ubyło. Widzialem procedure dolewania ale nie posiadam termometra laserowego i nie mam jak wpiąc sie pod kompa zeby sprawdzić odczyt temp. Można to jakoś zrobić w domowych warunkach czy lepiej oddać specjaliscie? W tym momencie nie mam 1300zl na dynamiczną wymiane oleju w skrzyni :)
-
Witaj, przydałby Ci się kanał. Żeby auto było w poziomie.
U Ciebie w ZF 5HP24 powinna być śruba poziomowskazowa. Odpalasz klamota i czekasz aż się nagrzeje. Kiedy misa będzie mocno ciepła, na pracującym silniku wykręcasz śrubę poziomowskazową. Jeśli z niej olej nie wycieka, to dolewasz strzykawką, pompką, czy co tam masz aż zacznie ciec. Zakręcasz-tyle.
Daj sobie spokój z pomiarem temperatury pirometrem. Jeśli rzeczywista temperatura będzie trochę inna niż te zdaje się 40"C, to się nic nie stanie, no już bez przesady.
Tu masz fotkę gdzie szukać śruby poziomowskazowej. Nie pomyl tylko ze śrubą spustową :-hehe :-thumpdown
(http://www.thectsc.com/images/headers/english/5hp24.jpg)
-
Dzięki za odpowiedź :-thank
-
odgrzeje kotleta. Z tą temperatura pozwolę sobie się nie zgodzić. Sam wymieniałem olej i jak temp wzrosła powyżej tej w instrukcji to olej leciał jakby ktoś nagle odkrecił kurek. Nie przypuszczałem nawet że ma aż taka rozszerzalność cieplną. Polecam mierzyć temperaturę często i odkręcić śrubę na początku przedziału wskazanego w instrukcji żeby zdążyło ściągnąć albo dolać i zakręcić póki nie przekroczy górnej granicy temp. Zwykly termometr z apteki (bezkontaktowy) z funkcją pomiaru temp przedmiotów (narysowany domek) da radę a koszt to niecałe 100zl. Dodatkowo rodzinka będzie zadowolona bo wykorzysta w domu ;)
Sent from my SM-G920F using Tapatalk