FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Sobo w Październik 18, 2017, 22:20:33 pm
-
Witajcie forumowicze elektrozawór nie puszcza ciepłej wody czy ktoś wie co może przyczyną?
-
Wiązka, wtyczka, sam zawór, sterownik klimy.
-
Wtyczka ok sterownik sprawdzony brak spalonych ścieżek jaka wiązka?piszą że jak elektro padaka to grzeje cały czas full
-
Wiązka idąca do wtyczki zaworu. Ogólnie dobrze piszesz - gdy padnie lub niekontaktuje zawór to dla bezpieczeństwa zostaje on otwarty. Ale zdarza sie np. po lecie + stary płyn chlodniczy ze koroduja tloczki i zostaje w pozycji zamkniętej
-
A wiesz może czy sie go da jakoś przeczyscić?
-
Chodzi Ci o to, że przeczyścić tłoczki? Da się rozebrać na części i przeczyścić, ale to strata czasu, robota na bardzo krótką metę. Są nawet zapaleńcy regenerujący jakoś te rzeczy, ale nie słyszałem żeby ktoś w ten sposób rozwiązał problem na dłużej niż dwa tygodnie, no chyba że ktoś zrobi i nie jeździ :-chyt
-
witam nie dłużej jak 2 tygodnie miałem ten sam problem z elektrozaworami , aby je wyjąć trzeba sie niezle nagimnastykować ale jakoś się udało , po rozebraniu elektrozaworów byly zapchane syfem z boryga po oczyszczeniu wszystkiego i rozebraniu okazalo się że są cały czas zamknięte gumki które się tam znajdują jakoś popęczniały i nie można było ni jak tego gówna uruchomić tak więc zamówiłem nowe elektrozawory po dwóch dniach dotarły do mnie samo włożenie już była bajka auto grzeje aż miło !!!
-
Żeby łatwo było wyjąć ten zawór, to trzeba kupić diesla 2.7 >:D
-
Diesel trochę tyrkoli
-
Oj tam :-tylko
-
Powiedz czy płyn z nagrzewnicy wraca przez elektrozawor czy z drugiej strony do chlodnicy
-
A w jakim silniku?
-
Benzyna 3.0
-
Powiedz czy płyn z nagrzewnicy wraca przez elektrozawor czy z drugiej strony do chlodnicy
Płyn nie wraca już przez zawór ,na tej stronie mam mase dokumentacji ,układ wodny tez jest rozrysowany. http://www.jagrepair.com/Default.htm
-
Piszą że to może być pompa wody a coś mi sączy w okolicy pompy,przy srobie z lewej dokladnie nie widać wie ktoś jak odkręcić pompę czy to bardzo trudne ps.czy to dziura w bloku? :-nie
-
Może byc i pompa ale raczej na 90% łapał by momentalnie temperature, szczegolnie na postoju. Dziury tu i ówdzie napewno nie
-
Trochę mnie uspokoiles jutro o to już dziś próbuje wyjąć pompę.Dajcie jakieś wskazówki jak macie
-
Zestaw kluczy grzechotką 1/4 do zluzowania napinacza paska oczywiście na początku płyn zlać. Niespodzianek nie ma.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
No dzięki już się brałem za klucze i zobaczyłem wyciek nad pompą wąż był poluzowany obiemka klucz7i nie kapie. Powiedzcie dlaczego nagrzewnica nie wpuszcza do siebie plynu.Na odpalonym silniku zdiolem węże i płyn lec i czyli elektro puszcza płyn czy nagrzewnica ma swój osobny odpowietrznik?
-
Czy też mam się czepić elektrozaworów jeżeli u mnie system działa praktycznie na zasadzie 0-1 Jak wyłączę ogrzewanie to leci zimne jak dam na maxa temperaturę to leci ciepłe aż się usiedzieć nie da a zmniejszając tylko trochę temperaturę znowu leci zimne powietrze. Czasami też mając max temperaturę z nawiewu po jakimś czasie potrafi lecieć chłodne powietrze więc wystarczy obniżyć temperaturę na wyświetlaczu i ponownie ustawić na max i znowu będzie ciepło
-
No dziwne to coś, u mnie leci tylko zimne przy maxie ,mam nadzieje że po odpowietrzeniu ukladu bedzie ciepło, a jak
u ciebie z cieczą chlodniczą jest ok?
-
Nie mam problemów z temperaturą silnika, nagrzewa się szybko i trzyma równo, w zbiorniczku płynu mam cały czas po środku skali
-
Czy też mam się czepić elektrozaworów jeżeli u mnie system działa praktycznie na zasadzie 0-1 Jak wyłączę ogrzewanie to leci zimne jak dam na maxa temperaturę to leci ciepłe aż się usiedzieć nie da a zmniejszając tylko trochę temperaturę znowu leci zimne powietrze. Czasami też mając max temperaturę z nawiewu po jakimś czasie potrafi lecieć chłodne powietrze więc wystarczy obniżyć temperaturę na wyświetlaczu i ponownie ustawić na max i znowu będzie ciepło
Jeśli chodzi o dwa pierwsze zdania, to wg mnie jest normalne. Klimat jest sterowany automatycznie poprzez czujnik temperatury, więc jak grzejesz na max do np. 26 st. w kabinie, to jak zadasz temperaturę na np. 20 st. to automat użyje maksymalnego chłodu do jak najszybszego obniżenia temperatury (nawet użyje kompresora klimatyzacji). Taki scenariusz będzie zawsze przy dużej różnicy między temp. zadaną i temp. powietrza w kabinie. Jak różnica jest mała, to leci bardziej "średniociepłe" powietrze. Trzeba pamiętać po tym, że na wyświetlaczu zadajesz żądaną temperaturę a nie określasz jak ciepły ma być strumień powietrza, bo to już jest sprawa dla automatyki. To nie działa tak jak pokrętło w samochodach z ręcznie sterowanym nawiewem.
Jeśli chodzi o dwa ostatnie zdania, to nie jest wg mnie normalne.