FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Sobo w Październik 18, 2017, 22:20:33 pm

Tytuł: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Sobo w Październik 18, 2017, 22:20:33 pm
Witajcie forumowicze elektrozawór nie puszcza ciepłej wody czy ktoś wie co może przyczyną? 
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 18, 2017, 23:03:32 pm
Wiązka, wtyczka, sam zawór, sterownik klimy.
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Sobo w Październik 18, 2017, 23:09:49 pm
Wtyczka ok sterownik sprawdzony brak spalonych ścieżek jaka wiązka?piszą że jak elektro padaka to grzeje cały czas full
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 18, 2017, 23:12:38 pm
Wiązka idąca do wtyczki zaworu. Ogólnie dobrze piszesz - gdy padnie lub niekontaktuje zawór to dla bezpieczeństwa zostaje on otwarty. Ale zdarza sie np. po lecie + stary płyn chlodniczy ze koroduja tloczki i zostaje w pozycji zamkniętej
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Sobo w Październik 19, 2017, 05:57:07 am
A wiesz może czy sie go da  jakoś przeczyscić?
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Październik 19, 2017, 14:04:52 pm
Chodzi Ci o to, że przeczyścić tłoczki? Da się rozebrać na części i przeczyścić, ale to strata czasu, robota na bardzo krótką metę. Są nawet zapaleńcy regenerujący jakoś te rzeczy, ale nie słyszałem żeby ktoś w ten sposób rozwiązał problem na dłużej niż dwa tygodnie, no chyba że ktoś zrobi i nie jeździ :-chyt
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: krzycho0424 w Październik 19, 2017, 20:19:38 pm
witam nie dłużej jak 2 tygodnie miałem ten sam problem z elektrozaworami , aby je wyjąć trzeba sie niezle nagimnastykować ale jakoś się udało , po rozebraniu elektrozaworów byly zapchane syfem z boryga po oczyszczeniu wszystkiego i rozebraniu okazalo się że są cały czas zamknięte gumki które się tam znajdują jakoś popęczniały i nie można było ni jak tego gówna uruchomić tak więc zamówiłem nowe elektrozawory po dwóch dniach dotarły do mnie samo włożenie już była bajka auto grzeje aż miło !!!
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Październik 19, 2017, 21:51:23 pm
Żeby łatwo było wyjąć ten zawór, to trzeba kupić diesla 2.7  >:D
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Sobo w Październik 19, 2017, 21:57:56 pm
Diesel trochę tyrkoli
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Październik 19, 2017, 21:59:38 pm
Oj tam :-tylko
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Sobo w Październik 19, 2017, 22:03:29 pm
Powiedz czy płyn z nagrzewnicy wraca przez elektrozawor czy z drugiej strony do chlodnicy
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Październik 19, 2017, 23:09:29 pm
A w jakim silniku?
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Sobo w Październik 20, 2017, 05:37:03 am
Benzyna 3.0
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Boodzio2 w Październik 20, 2017, 10:21:12 am
Powiedz czy płyn z nagrzewnicy wraca przez elektrozawor czy z drugiej strony do chlodnicy

Płyn nie wraca już przez zawór ,na tej stronie mam mase dokumentacji ,układ wodny tez jest rozrysowany. http://www.jagrepair.com/Default.htm
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Sobo w Październik 20, 2017, 23:03:09 pm
Piszą że to może być pompa wody a coś mi sączy w okolicy pompy,przy srobie z lewej dokladnie nie widać wie ktoś jak odkręcić pompę czy to bardzo trudne ps.czy to dziura w bloku? :-nie
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 20, 2017, 23:44:11 pm
Może byc i pompa ale raczej na 90% łapał by momentalnie temperature, szczegolnie na postoju. Dziury tu i ówdzie napewno nie
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Sobo w Październik 21, 2017, 00:01:03 am
Trochę mnie uspokoiles jutro o to już dziś próbuje wyjąć pompę.Dajcie jakieś wskazówki jak macie
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Boodzio2 w Październik 21, 2017, 11:38:01 am
Zestaw kluczy grzechotką 1/4 do zluzowania napinacza paska oczywiście na początku płyn zlać. Niespodzianek nie ma.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Sobo w Październik 21, 2017, 20:44:31 pm
No dzięki już się brałem za klucze i zobaczyłem wyciek nad pompą wąż był poluzowany obiemka klucz7i nie kapie. Powiedzcie dlaczego nagrzewnica nie wpuszcza do siebie plynu.Na odpalonym silniku zdiolem węże i płyn lec i czyli elektro puszcza płyn czy nagrzewnica ma swój osobny odpowietrznik?
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Pawel_M w Październik 21, 2017, 21:49:40 pm
Czy też mam się czepić elektrozaworów jeżeli u mnie system działa praktycznie na zasadzie 0-1 Jak wyłączę ogrzewanie to leci zimne jak dam na maxa temperaturę to leci ciepłe aż się usiedzieć nie da a zmniejszając tylko trochę temperaturę znowu leci zimne powietrze. Czasami też mając max temperaturę z nawiewu po jakimś czasie potrafi lecieć chłodne powietrze więc wystarczy obniżyć temperaturę na wyświetlaczu i ponownie ustawić na max i znowu będzie ciepło
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Sobo w Październik 21, 2017, 22:36:06 pm
No dziwne to coś, u mnie leci tylko zimne przy maxie ,mam nadzieje że po odpowietrzeniu ukladu bedzie ciepło, a jak
 u ciebie z cieczą chlodniczą jest ok?
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Pawel_M w Październik 21, 2017, 23:03:24 pm
Nie mam problemów z temperaturą silnika, nagrzewa się szybko i trzyma równo, w zbiorniczku płynu mam cały czas po środku skali
Tytuł: Odp: Zimno
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Październik 23, 2017, 01:59:54 am
Czy też mam się czepić elektrozaworów jeżeli u mnie system działa praktycznie na zasadzie 0-1 Jak wyłączę ogrzewanie to leci zimne jak dam na maxa temperaturę to leci ciepłe aż się usiedzieć nie da a zmniejszając tylko trochę temperaturę znowu leci zimne powietrze. Czasami też mając max temperaturę z nawiewu po jakimś czasie potrafi lecieć chłodne powietrze więc wystarczy obniżyć temperaturę na wyświetlaczu i ponownie ustawić na max i znowu będzie ciepło
Jeśli chodzi o dwa pierwsze zdania, to wg mnie jest normalne. Klimat jest sterowany automatycznie poprzez czujnik temperatury, więc jak grzejesz na max do np. 26 st. w kabinie, to jak zadasz temperaturę na np. 20 st. to automat użyje maksymalnego chłodu do jak najszybszego obniżenia temperatury (nawet użyje kompresora klimatyzacji). Taki scenariusz będzie zawsze przy dużej różnicy między temp. zadaną i temp. powietrza w kabinie. Jak różnica jest mała, to leci bardziej "średniociepłe" powietrze. Trzeba pamiętać po tym, że na wyświetlaczu zadajesz żądaną temperaturę a nie określasz jak ciepły ma być strumień powietrza, bo to już jest sprawa dla automatyki. To nie działa tak jak pokrętło w samochodach z ręcznie sterowanym nawiewem.
Jeśli chodzi o dwa ostatnie zdania, to nie jest wg mnie normalne.