FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: gwynebleid w Październik 13, 2017, 23:47:42 pm
-
Witam,
Przymierzam się do odziedziczenia po ojcu Jaga S-Type 4,2 2003.
Może i wygląd ma średni, ale silnik to poezja i szkoda go sprzedać gdy ma tylko 100k przebiegu - szczególnie że dzieci mam na razie małe i zmieszczą się z tyłu. Przydałoby się jednak odświeżenie by było warto ze dwa, trzy lata nim pojeździć.
Rzeczy, które chciałbym poprawić i prosiłbym o pomoc:
- zawieszenie - dla mnie jest zbyt komfortowe. Oczekuję czegoś bardziej sportowego (całkiem możliwe że jest pogorszone zamiennikami). Zacząłbym od felg 19` lub 20`, jednak to tylko półśrodek. Co należałoby wymagać od mechanika? Sportowe amortyzatory? Resory? Wahacze? Jakie firmy? Jakie komplety? Nie znam się na mechanice. Auto ma tylko ~ 1,7 tony - może masa nie jest idealnie rozłożona, ale coś chyba można wycisnąć?
- układ kierowniczy - tutaj raczej jedynym możliwym jest wymiana częsci na nowe - po tylu latach są duże luzy.
- "infotainment" - mam konsolę jedynie z cd i telefonem jak w linku http://www.roadfly.com/new-cars/wp-content/uploads/gallery/2003-jaguar-s-type/2003-jaguar-s-type-interior.jpg (http://www.roadfly.com/new-cars/wp-content/uploads/gallery/2003-jaguar-s-type/2003-jaguar-s-type-interior.jpg) - mimalnie potrzebuję radia mp3, lepiej - mp3 z zestawem głośnomówiącym. Najlepiej - nawigacji na androidzie.
- sprawdzenie skrzyni - przyspieszenie za bardzo uderza - jak młotem - może jestem zepsuty silnikami turbo ale powinno się to jakoś dawkować, a nie strzelać ze sprzęgła (choć może Jag tak ma)
Auto jest stare, cudów nie szukam, ale tylko specjaliści z for są mi w stanie pomóc szczególnie w kwestii zawieszenia która najbardziej mi przeszkadza.
Rzeczy, których się nie poprawi:
- wygląd :)
- za mały dla wysokiego kierowcy
- mały bagażnik (choć obecne generacje kradną miejsce usuwając koło zapasowe)
Rzeczy, za które obecnie daje się dziesiątki tysięcy niemcom w klasie premium:
- dobra skóra
- elektrycznie regulowana kierownica
- elektrycznie regulowany fotele pasażera
- pamięć ustawień fotela kierowcy
- czujniki parkowania przód
- podgrzewane fotele
- regulacja wysokości pasa
- V8 (200k zł)
Rzeczy, których się nie dostanie w S-Typie:
- bezpieczeństwo
- zaawansowane systemy wspomagające dla ludzi 40+
- HUD
- wygląd
Przepraszam za przydługi wpis, ale chciałem dokładnie określić o co mi chodzi - mam możliwość wziąć stare, luksusowe, komfortowe auto ze wspaniałym silnikiem. Jednak dla mnie jest wart zachowania głównie dla silnika. A nie warto się o niego starać przy tej skrzyni, jeśli nie ma możliwości poprawienia zawieszenia i układu kierowniczego. I choć sam nie słucham radia, to przydałaby się możliwość puszczenia mp3 bo nawet 4.2 po 8 godzinach jazdy się może znudzić. Navi zawsze można dodać zewnętrzną.
-
co do zawieszenie to masz tutaj
http://tuning-online.pl/sklep/jaguar/31098-sprezyny-sportowe-hr-jaguar-s-type-r-typ-ccx-2wd-30-30mm.html
http://shop.arden.de/jaguar/s-type/s-type-2002-2004/fahrwerk.html
-
Jak chcesz felgi 19 mam na sprzedać :)
-
wg mnie za wiele oczekujesz od tego auta. Jeżeli zalezy Ci na tym o czym piszesz to daj sobie spokój z ładowaniem kasy bo i tak w gruncie rzeczy możesz być nie zadowolony. Jak już to S type R, bo w tego władujesz masę pieniędzy zanim spełni Twoje oczekiwania. Chyba że masz zamiar ładować kilka tysięcy w sportowe amortyzatory ze sprężynami, regenerować wahacze, to nie są małe pieniądze i wg mnie nie wiem czy warto sie w coś takiego bawić skoro masz zamiar jezdzic nim 2 lata. Wpakujesz 10 koła, potem nikt Ci tego nie zwróci.
-
Sprzedaj auto i kup wersje R albo coś od konkurencji w stylu BMW eMke.
Bardziej bym sie tu skupił na dobrym zabezpieczeniu antykorozyjnym niż zabawy w zmiany zawieszenia.
-
Jeśli dysponujesz luźna kasa i zależy Ci na satysfakcji ze robisz mod samemu ok. Ale w innym wypadku tylko R. Tylko tam głośno i twardo.Mam oba więc jest porównanie.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Dziwie Ci się, że oczekujesz od tego auta prowadzenia czegoś pokroju BMW w M-ce. W S-typie postawili głównie na komfort, więc może po prostu nie jest to auto dla Ciebie. Wspaniały dźwięk V8 i wygoda, trochę "gumowaty" układ kierowniczy - nie jest to auto do zwinnego pokonywania zakrętów czy dla fanów latania bokiem. Za mało miejsca dla wysokiej osoby? Ja mam 194cm i dla mnie komfort to największy plus tego samochodu (nawiasem, fotele są genialne). Za mną nikt się nie zmieści, ale tak samo jak w przypadku nieforemnego bagażnika, nikt przy projektowaniu nie stawiał funkcjonalności tego samochodu na pierwszym miejscu. Jest trochę bezkompromisowy i chyba taki miał być.