FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: msiwow w Wrzesień 30, 2017, 07:56:47 am
-
Witajcie.
Od kilku dni zacząłem wyczuwac na postoju cykliczne pukniecia na pedale chamulca. Np. stojąc na światłach co dwie, trzy sekundy czuć delikatne pukniecie i jest to słyszalne. Co dziwne dzieje się tak tylko przy włączonym ogrzewaniu i w optymalnych temperaturach. Przy ustawieniu skrajnych temperatur czy minimalnej czy maksymalnej problem nie występuje.
Jakieś pomysły?
-
Może jest to związane z załączaniem się sprężarki klimy?
-
Nie, samo ogrzewanie. Nie używam klimatyzacji jeśli nie ma upałów. Czasami tylko DEFROST ale to i tak nic nie zmienia w temacie. Pukanie napewno nie jest związane z klima.
-
Hm, w okolicy serwa jest zawór obiegu wody na nagrzewnicę i pompka obiegu. Może któraś z tych rzeczy nie wiem, szarpie i uderza o serwo?
-
Sprawdzę to.
-
Pompka czy zawór nie dotyka serwa ale po kolejnych obserwacjach dodam, że nie jest to pukanie na pedale chamulca a poprostu pukanie w pedalach. Na pedale gazu też czuć...
-
U mnie praca zaworu powoduje wyczuwalne udzerzenie na karoserii.
-
Jakiego zaworu? Tego od ogrzewania? To on pracuje tak co chwila?
EDIT. No właśnie jak pracuje ten zawór i jaki wpływ na jego prace ma zmiana ustawień temperatury? Bo jak zmieniam ustawienia temperatury to mam wrażenie, że intensywność pukania też się zmienia. Mało jeżdżę tym autem ale ta sprawa tak mnie wk...
-
No ten zawór zamyka się kiedy Jest za duża temperatura w kabinie, albo nie trzeba grzać. Pompka też bierze udział w tym grzaniu.
Sprawdzałeś ręką czy tym układem nie szarpie jakoś?
-
A to nie bedzie przypadkiem to co masz w zalaczonym biuletynie?
-
Najnowsze ustalenia...
Powodem wyczuwalnego pukania jest zawór ogrzewania. Dotykając go wyczuwam 'puk puk', 5 sek, 'puk puk' i tak na zmianę...
Teraz pytanie. Kupować od razu drugi czy coś cudowac z nim? Dlaczego tak się dzieje? Czy ulega on zabrudzeniu? Zakamienieniu?
-
W weekend miałem czas za dnia przyjrzeć się temu dokładniej. Okazało się, że wąż między zaworem a pompką był zagięty.
Na chwilę obecną jest ok.