FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: milet w Wrzesień 25, 2017, 22:47:14 pm
-
Mój Jag miał zawał... Jechał normalnie i nagle stanął na środku skrzyżowania. Zlawetowany do ASO, tam stwierdzili opiłki w misce olejowej i zatarcie silnika. Sugerowany koszt naprawy nieomalże wywołał zawał u mnie, więc musiałem podziękować... Co teraz? Może ktoś zna porządny serwis we Wrocławiu lub okolicach, który zająłby się reanimacją Jaga lub transplantacją nowego serca? Inne sugestie również mile widziane!!!
-
:( ale niespodzianka :(
Informacja jaki to silnik mogłaby ułatwić podpowiedź, jak również umożliwość oszacowanie realnych kosztów naprawy :)
Może zakup używki z gwarancją i małym przebiegiem będzie bardziej opłacalny?
A czy powiedzieli co było przyczyną zatarcia? Silniki raczej nie zacierają się same z siebie...
-
Odezwij się do KRISS-a.
Nie chcę wróżyć ale czy to nie kolejna ofiara olejów long-life?
-
Witam serdecznie, mój kot 2 miesiące temu miał podobną przypadłość. Jeszcze go naprawiają tyle że w okolicach krk. Módl się by silnik nie był zapaprany olejem, u mnie praktycznie wymieniłem i wyczyściłem każdą część. Niektóre podzespoły trzeba było z USA sprowadzać co przedłużyło proces naprawy ale części tańsze o połowę. Koszt naprawy z częściami na chwilę obecną to 12 tys. Nie wiem natomiast jak to się będzie sprawdzać. Pozdrawiam
-
A tak... taki przejęty jestem, że zapomniałem o szczegółach. To diesel 3.0S oczywiście. Ofiara filtrów long-life to raczej nie, bo samochód miał serwis w październiku zeszłego roku i chyba nawet 10000 km od tego czasu nie przejechał.
Co do przyczyna zatarcia to nie wiadomo, bo nie rozbierali do imentu (koszty, koszty!). Ale mógł pójść wtryskiwacz.
-
No i co z tym wtryskiwaczem,znaczy jak jest to związane z zatarciem?
-
Mógłbyś napisać jaki przebieg i rocznik?
-
Rocznik 2010, przebieg 140000.
Co do wtryskiwacza pewności nie ma, bo trzeba by silnik rozebrać. Podobno uszkodzenie wtryskiwacza powoduje zalanie silnika paliwem, rozrzedzenie oleju i bum :-(
-
:-boks :-boks :-boks
W tym momencie cieszę się, że mam stary samochód i ewentualne uszkodzenie wtryskiwacza LPG kosztowałoby mnie 100zł.
Nie słyszałem jeszcze o czymś takim, to jakiś urok Jaguarów czy diesli w ogólności?
Czy to jest to sławne olejowe "bum" w silnikach 2.7D PSA?
-
Każdy diesel z DPF. Szczegolnie z przytkanym filtrem kiedy nie może sie dopalic i cały czas dolewa paliwa aby podbic temp. spalin.
Tutaj być może i uszkodzenie wtrysku. Aczkolwiek bardziej stawiam na dlugie interwaly olejowe ,a 3.0 ma i tak dalej bolaczki 2.7 czyli pekajace wały, nadmierne zużywanie sie panewek itp