FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: wlodi w Wrzesień 23, 2017, 09:03:14 am
-
Witam miałem błąd lewe przednie koło czujnik wymieniłem na nowy dalej pokazuje błąd abs jaka może być przyczyna
-
Pierścień ok?
-
Pierścień ABS jest pokrywką łożyska
-
Kabel też może być przetarty.
A jaki czujnik kupiłeś? Coś znanej firmy Bosch/Delphi czy jakiś noname?
-
Czujnik Bosch to mówicie że przetarcie kabla albo pierścień dzięki sprawdzę
-
Czytałem na forum BMW że zamienniki czujników mogą powodować błędy.
Przy czym Bosch tam też był traktowany jako zamiennik.
Oczywiście to nic jeszcze nie oznacza, ale warto mieć to na uwadze.
-
przede wszystkim sprawdz przewody od pompy abs do wtyku czujnika i czy gniazdo czujnika trzyma wtyk .Te czujniki sie nie uwalają same
-
czujnik abs sprawdzisz omomierzem. Jeśli ma taką samą wartość jak inne to musi być dobry
-
Borykałem się z tym samym problemem - wymiana nie pomogła. Okazało się, że koronka spadła.
-
A ja podepnę sie pod pytanie. Mianowicie przetarł sie u mnie przewód ten przy czujniku. Szukałem drugiego końca przewodu i nie mogę go znaleźć bo wchodzi w nadkole. Czy owy przewód jest wymienialny czy trzeba go łatac?
-
Ten przewod kończy sie wtyczką pod nadkolem i jest wymienialny.
-
Potwierdzam tezę użytkownika "sztandi7". Czujniki abs padają rzadko. Jeśli przewody są ok to najprawdopodobniej winny jest skorodowany pierścień (koronka). Niestety mają taką przypadłość.... Ostatnio miałem taki przypadek. Świeciła się kontrolka ABS-u. Problemem okazał się właśnie skorodowany pierścień w tylnym lewym kole. Przy okazji sprawdzono również prawy tył i tamten pierścień również ledwo żył. Skończyło się na wymianie obydwu półosi i problem zniknął.
-
Pierścienie są wymienialne :) nie trzeba wymieniać całej półosi
-
z przodu nie ma koronki tylko na łożysku jest bieżnia magnetyczna , jeśli przewód okaże sie dobry to proponuje wymienić łożysko