FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Six w Wrzesień 20, 2017, 20:01:18 pm
-
Podczas przeglądu diagnosta stwierdził, że w maglownicy zrobił się lekki luz i żebym go skasował tą taką dużą nakrętką w przekładni, w okolicach wału do kierownicy. Chciałbym się jednak upewnić, czy w Jaguarze rzeczywiście działa to tak samo, jak we wszystkich innych samochodach (dokręcać i badać luz), czy też w kotach wygląda to inaczej i majstrując przy tej nakrętce tylko mogę coś zepsuć?
-
Zapewne zrobił się luz na docisku listwy. Jeżeli nadmiernie nie jest zużyty to można go podregulować. Musisz jednak pamiętać, ze listwa maglownicy również się zużywa w położeniu środkowym ( gdy koła są na wprost). Kasując luz w tej pozycji , przy skręceniu maksymalnym docisk z listwą może się przycinać.
Oddaj to lepiej fachowcy. Ja u siebie oddałem maglownicę do kompleksowej regeneracji - listwa przeszlifowana, wszystkie uszczelnienia nowe, docisk nowy.
-
Możesz pomóc sobie tą śrubą docisku. Ale polecam uprzednio podnieść przód auta na kobyłki.
Jeśli tego nie zrobisz i koła będą na "ziemi", nie będziesz mógł ocenić czy nie dokręciłeś za mocno, kręcąc kierownicą. Aha i zapunktuj tą nakrętkę na nowo.
Aha, kiedy podniesiesz auto i dokręcisz śrubę, sprawdź efekty kręcąc kierownicą od skrajnego położenia do skrajnego. Oczywiście na zgaszonym silniku, żeby wspomaganie Ci nie pomagało.