FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Korn141 w Wrzesień 19, 2017, 08:58:45 am
-
Witam, posiadam Jaguara x300, od niedawna mam problem z radiem. Do tej pory używałem kasety adaptera i wszystko było ok, od niedawna radio zaczęło przerzucać ze strony A na stronę B. Byłem pewien, że jest to wina samego adaptera ale włożyłem zwykłą kasetę i problem pojawił się ponownie. Czy ktoś wie co może być przyczyną? Czy to jakiś bezpiecznik czy po prostu radio się zepsuło? Dodam, że od niedawna nie działa mi również gniazdo zapalniczki. Nie wiem czy ma to jakiś związek. Proszę o jakąś radę, czy da się to naprawić, czy jest to opłacalne, czy może lepiej szukać nowego radia
-
Taki efekt daje brak detekcji obrotu rolek nawijania taśmy. Nie wiem jak wygląda mechanizm radia w Jagu, ale najpewniej sparciał/spadł pasek napędowy od silnika.
Może w niedzielę rozkręcę z ciekawości oryginalne radio, to przy okazji zrobię fotę co i jak.
-
Byłbym bardzo wdzięczny.
-
truten23 w 100% masz racje / Jednak nie wierze aby pasek walnął . Nie wiem jakiej gumy używał alpine ale nawet stare radia nie miały walniętych pasków . Inaczej jest z niemieckimi radiami tam #1 to paski lecą.
Jaguar w starszych autach wyposarzał właścicieli w kit to czyszczeni a mechanizmu kaset . Była to kaseta tester na ktora wlwewło sien alkohol z feronem ( dziwne zawsze myślałem ze freon to gaz) i wszadzało sie ja do radia i czysciła głowice i rolki . Czasami to tez nie dzałało i taśma pzreskakiwała 1-2 stronę . wtedy naj;lepiej zamienić z innego radia mechanizm kasetowy /
Trochę Jaguara radii przebudowałem i dziwie sie ze jeszcze ludzie słuchają starych kaset . Ja czasami tez słucham ale czy nie lepiej wywalić kasetowca i wsadzić wtyczkę na nowsze odbiorniki ? . Nie jestem za tym bo co oryginał to oryginał, al e jest możliwość .
-
No dobra, radio które mam to Alpine.
Dostanie się do mechanizmu jest proste, zdejmujesz górny panel obudowy (jest na wcisk), widzisz mechanizm na wierzchu. Odkręcasz 4 śrubki i wyciągasz w górę.
Z tyłu mechanizmu masz 3 złote śrubki plus taki mały, błękitny plastikowy segerek. Jak się dobrze przyjrzysz, to zobaczysz na nim nacięcie, podważ go ale uważa, one lubią odskakiwać jak pchły.
Podnosisz górę tego panelu i przesuwasz do góry i odchylasz. Masz wszystko na wierzchu.
Czerwoną długą strzałką masz zaznaczone elementy detekcji obrotów dioda fotodioda IR oraz takie kółko z błyszczącą folią (nie ostre zdjęcie ::) )
Druga strzałka pokazuje krańcówki, uważaj na nie podczas składania.
-
suprer to co robisz czy znalazłeś problem ?
-
Dzięki :-V
To ostatnie pytanie chyba do autora? ;)