FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: maron w Wrzesień 03, 2017, 19:17:29 pm
-
Od tygodnia mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego.Oglądanie silnika od dołu,od góry ,przyglądanie sie zakamarkom kamerą inspekcyjną nie daje rezultatu.Nie wiadomo skąd cieknie.Efekt mizerny,jakieś pojedyncze krople około maglownicy ale na podłodze plama.Wszystko suchutkie jak w fabryce a ubywa na podlogę ok 0,5l po wyjeździe choćby 100km.Czy ktoś może miał jakieś podobne doświadczenie?We wtorek wybieram się do mechanika na wymiany olejów silnika i skrzyni.Będę miał ze sobą kamerę ,czy ktoś mogłby podzielić się doświadczeniem?Podejrzewałem juz nawet uszczelkę pod głowicą ale dokładne oglądanie kamerą sugeruje że jest czyściutka,żadnych "jeziorek"w okolicy. :- pojecia
-
U brejdaka bylo identyko, okazalo sie ze glowica pękła
Powiem Ci tak, wyciek spory dlatego szukalbym warsztatu ktory ma urzadzenie do wytworzenia cisnienia w układzie.
Ja do siebie takie bede zakupowal bo wycieki to zmora do diagnozy na oko
-
Świetnie :-cry
-
A rozdzielacz plastikowy na wejściu płynu do bloku silnika robiłeś, sprawdzałeś? O taki: https://sklep.v12.com.pl/rozdzielacz-ukladu-chlodzenia-c2c23804.html ? Jest za pompą wspomagania i poniżej EGR po stronie kierowcy, nie da się go zobaczyć ani wymienić bez zdjęcia pompy wspomagania. Też kupiłem sobie kamerkę endoskopową na alle, taką za grosze do podłączenia do laptopa albo telefonu i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że to wyrzucone pieniądze i jeśli proktologia nie jest czyimś hobby, to na nic to się nie przyda. Jak przecieka, to płyn zawiewa aż do łączenia silnika ze skrzynią. U mnie tak było, co 100 km pusty zbiorniczek wyrównawczy, a po wymianie wszystko OK.
-
Dzięki kolego za dobre słowo i trafną uwagę.To co piszesz ma sens,gdyby zaciągało z tamtąd to tak by własnie to mogło wyglądać.Jutro szczególnie zwrócę na to uwagę,mam nadzieję że to to.Ale co konkretnie Ci się w nim zepsuło,pękł,wywaliło oring?
-
Z tego co kiedyś czytałem jest jeszcze jakas rurka metalowa która nagminnie gnije. To akurat dotyczy Citroena ale podejrzewam ze w Jagu nic nie zmienili w ukladzie chlodzenia.
Wpisz sobie 2.7 hdi opinie i forum citroena. Jest temat gdzie opisuja wszystkie miejsca z ktorych lubi plyn uciekac
-
Dzięki kolego za dobre słowo i trafną uwagę.To co piszesz ma sens,gdyby zaciągało z tamtąd to tak by własnie to mogło wyglądać.Jutro szczególnie zwrócę na to uwagę,mam nadzieję że to to.Ale co konkretnie Ci się w nim zepsuło,pękł,wywaliło oring?
Osobiście tego nie oglądałem, mechanik tylko mówił, że go sprawdzał i był pęknięty. Chyba po prostu zmęczenie materiału...
Jak pracowałem nad tym tematem, to przejrzałem wszystkie rurki. Metalowa jest np. za silnikiem pod podszybiem, ale tam było elegancko. Jedyna korozja u mnie to na tej rurce która biegnie z przodu pod chłodnicą, tam to masakra.
-
Wszystkie rurki metalowe jakie tam są już obejrzałem,stan jak nówka,rurka na pewno nie cieknie,gumy jakie są możliwe do obejrzenia ,też są ok,opaski zdrowe,brak wycieków.Cała nadzieja w tym plastikowym kolektorku,jego faktycznie nie widać a wyciek będzie siał na to miejsce gdzie znalazłem pojedyncze krople.To by też tłumaczyło dlaczego to są pojedyncze krople a nie całe zalanie.
-
U mnie to na postoju rozlewało się w dwie strony, krople głównie zbierały się na czujniku na dole miski olejowej i jeszcze tak z przodu bloku tak jakby to była pompa wody, choć przy pompie było sucho.
-
Witam mialem to samo ,okazalo sie ze po prawei stronie silnika jest plastikowy trojnik to jest INLET PIPE nr.C2C23804 ,jest troche roboty bo ciasno.
Pozdrawiam
-
Dzięki koledzy za sugestie!Właśnie odebrałęm kota z warsztatu.Wymieniono nieszczęsny inlet pipe a że dostęp fatalny to przy okazji:tylny rozrząd,urwaną szpilkę kolektora wydechowego w prawej głowicy(pewna przyczyna sprzedaży przez poprzedniego właściciela),pasek osprzętu,olej w silniku,olej w skrzyni biegów,wszystkie filtry,zlikwidowano przedmuch przed prawym katem ,poprawiono niedbały montaż chłodniczki oleju skrzyni (już prawie przetarło przewód płynu kolem spręzarki klimy)usunięto egry wraz z chłodniczkami i przewodami płynu chłodzącego (wreszcie jest troszkę luźniej).Ot i z małej chmurki wielki deszcz!Ale jestem zadowolony, bo na te wszystkie czynności był juz wielki czas.Koszt coś lekko ponad 2k. :-V