FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: msiwow w Sierpień 30, 2017, 09:15:05 am

Tytuł: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: msiwow w Sierpień 30, 2017, 09:15:05 am
Witajcie.

Zmartwilo mnie poranne zachowanie kota. Mianowicie wsiadam przekrecam zapłon, kontrolki gasną, odpalam, silnik pracuje i zaczyna się dyskoteka zegarów, zapalają się wszystkie kontrolki i gasną i znowu i znowu. Zegar prędkości i obrotów też spada na zero mimo normalnej pracy silnika. Po wyjechaniu za bramę gasze i odpalam z powrotem to samo, po około dwóch zapaleniach kontrolek uspokoił się i został tylko błąd poduszki. Przejechałem 50m ale jednak nie daje mi to spokoju. Zatrzymuje się i odlaczam akumulator, oczywiście za krótko i nic to nie dało. Odpalam i jadę, znowu zapalają się wszystkie kontrolki i gasną, zostaje tylko airbag. Po około 10 km akurat był zamknięty przejazd, zgasilem, po kilku minutach odpaliłem i już nie było problemów.

Powinien się tym przejmować? W niedzielę planuje nim jechać nad morze, nie chce wracać laweta.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Sierpień 30, 2017, 09:18:15 am
Czy to nie wygląda przypadkiem tak, jakby ktoś od zegarów odciął zasilanie?
Zobacz, czy tylko kontrolki wariują, czy również podświetlenie gaśnie.

W X-Type i X350 takie coś może skończyć się lawetą, ponieważ zegary mają immobilizer. W tym wypadku nie wiem.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: msiwow w Sierpień 30, 2017, 09:52:34 am
Ech... Było już widno, nie zwróciłem uwagi czy podświetlenie gaśnie. Ale jeśli miałoby to związek z immobiloserem to auto nie powinno w tym momencie gasnac?

Na początku jak go kupiłem i zapalalem światła to zapalaly się tak samo wszystkie kontrolki po czym gasly i zostawal tylko airbag. Wtedy było to jednorazowe zapalenie a nie dyskoteka no i spowodowane było lipnymi xenonami, których już nie ma. Wtedy podobno tak się działo przez duże obciążenie przetwornic. Dzisiaj po odpaleniu nie wlaczalem żadnego odbiornika elektrycznego. Nawet panel climatronica był wyłączony. Wczoraj zrobiłem nim 35 kilometrów więc słaby akumulator też odpada.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Sierpień 30, 2017, 10:40:28 am
X-Type nie zgaśnie, będzie jechał dalej, choć silnik pracuje nieco inaczej gdy lecą błędy komunikacji (zegary to tam węzeł komunikacyjny)
Natomiast nie da się go już zapalić, co najwyżej wyświetli napis "Security failed" czy coś takiego.

Tym niemniej X350 i X400 bazują na elektronice forda, a Twój jag chyba nie, więc może to Cię nie dotyczy.

Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: msiwow w Sierpień 30, 2017, 12:47:12 pm
Skoro już mowa o fordzie to fordowskie fora w zależności od modelu wskazują na kończący się alternator lub zimne luty w zegarach.

Tylko nie wiem co mi daje ta wiedza w przypadku X300.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Sierpień 30, 2017, 13:18:49 pm
Dlatego nie zagłębiałbym się w ten temat dalej, tylko sprawdził czy przypadkiem nie jest to problem z zasilaniem zergarów (to co pisałem na początku).

Wtedy do sprawdzenia będą bezpieczniki, masa i takie tam rzeczy. Może w stamych zegarach też jakaś część odpowiadająca za zasilanie już pada i trzeba elektronika żeby wymienić.

Tak, zegary w X350 i X400 to w zasadzie oddzielny moduł - komputer i automatycznie wyłącza się gdy alternator poda za wysokie napięcie. Dzięki za informację o zimnych lutach, może mi się przyda.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: msiwow w Sierpień 30, 2017, 17:12:23 pm
Powrót z pracy do domu to samo. Po przekreceniu stacyjki na zapłon odczyt z voltomierza bez żadnych odbiorników elektrycznych 11V, to normalne? Mówię o voltomierzu na zegarach.

Po odpaleniu ładowanie prawie 15V, dopiero po około 10 minutach pracy wskazówka stanęła w połowie 14 a 15 czyli załóżmy 14.4 Czy to ładowanie prawie 15V jest normalne. Przy gazowaniu wskazówka stoi równo.

EDIT. Ten voltomierz na zegarach jest g warty. Pomierzylem to już multimetrem.  Pomiar po powrocie do domu, na akumulatorze 12.5V. Ładowanie bez odbiorników elektrycznych 14V a z kilkoma odbiornikami (światła mijania, przeciwmgłowe przód +tył, nawiew i radio) 13.8V.

Dodam, że w drodze powrotnej do domu dyskoteka na zegarach się powtarzała. Dodatkowo słychać w okolicy zegarów tj. lewa strona jakby działanie jakiegoś przekaźnika podczas dyskoteki.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Sierpień 30, 2017, 17:57:07 pm
msiwow wymie cewki  w silniku .  kiedyś to przerabiałem zajeło mnie cały dzień aby dojść ze to chińczycy złom robią . to typowy problem chińskich  cewek. Mają przebicie i to się dzieje ze zegary skaczą . Najprościej  odróżnić chińskie od japonskich po  tulejach  w które montuje się śruby aby dokręcić. cewki do pokrywy.
 jęsli sa tuleje mosiężne złote to japońskie jak  metalowe stalowe to chińskie.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: msiwow w Sierpień 30, 2017, 18:06:55 pm
Zaraz to sprawdzę... Jedną cewke mam tanią. Polską...

Ale silnik pracuje poprawnie.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Sierpień 30, 2017, 18:26:28 pm
 one mają przebicie jakby na zewnątrz .  w środku są  ok i nie ma to dużego wpływu na zapłon.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: msiwow w Sierpień 30, 2017, 18:31:39 pm
Założyłem już starą poizolowana. Co do koloru tulej masz rację, było tak jak mówisz. Jutro okaże się czy to dobry trop. Dotykalem jej podczas pracy i nic nie czuć...
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: msiwow w Sierpień 31, 2017, 07:14:39 am
Poranne 17km do pracy na starej poizolowanej cewce bez zastrzeżeń. Więc chyba faktycznie Janmor do kosza.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: maron w Sierpień 31, 2017, 07:25:14 am
Migają kontrolki,wirują zegary...a ja po prostu robię głębszy wdech i gaz do dechy i wypuszczam czad...he he.Tak mi sie skojarzyło na taki happy end. :-V
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Sierpień 31, 2017, 11:01:48 am
Poranne 17km do pracy na starej poizolowanej cewce bez zastrzeżeń. Więc chyba faktycznie Janmor do kosza.
Porażka, tym bardziej, że to ja ci je recenzowałem.
Na pocieszenie, siebie, dodam że u mnie od lat wszystko ok.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Sierpień 31, 2017, 11:23:25 am
Moge potwierdzic ze to prawdopodbnie cewka, na jednym z trzech chinczyków które mialem bylo to samo. Czasem gasi tez silnik, najzabawniej jak jedziesz 130 i raptem kompletna dyskoteka i amplituda obrotów 2000RPM az do zgasniecia, auto jedzie jak kangur.
Czasem tez moze to byc wina tego reostatu w kolumnie od swiatel, chociaz zazwyczaj on pada kompletnie i po prostu swiatla pala sie non stop, nawet przy zgaszonym silniku.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: msiwow w Sierpień 31, 2017, 11:36:17 am
KrzysiekEg, pretensji nie mam. Na szczęście kupiłem tylko jedną. Dobrze, że teraz to wyszło bo chciałem wymienić komplet na janmory. I w sumie też dobrze, że to cewka, naprawa prosta a nowa cewka będzie na długo. Już zamówiłem u V12.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Sierpień 31, 2017, 21:32:03 pm
To jedna z najciekawszych awarii jakie widziałem - zegary gasnące przez cewkę.
 :-tylko

Ciekaw jestem jak Jarek na to wpadł  :-super
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Wrzesień 02, 2017, 05:35:06 am
Tylko chińskie cewki robią takie numery swoją drogą, oryginalne cewki japońskie czy Lucasa jak już padaja to zwyczajnie dają slabiusienka iskrę i auto przymula.
Tytuł: Odp: Migaja kontrolki, wariuja zegary.
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Wrzesień 03, 2017, 01:39:09 am
napisałem na V12 :
"Niestety Nawet Jaguar nie sprzedaje dobrych cewek.
Problem jak ten gość na dole swojej aukcji pisze.
http://www.ebay.com/itm/n...NBUfLL0&vxp=mtr
Jedyny problem to używane cewki zaczynają być stare -wiek auta i ciężko znaleźć na złomowiskach używane -dobre ale się zdarzają. Złomowiska tutaj za jedną cewkę biorą 8 dolarów czyli prawie 50 za komplet . sa warte jak sa dobre."
  Jak jezdzilem x300 z 1996  raz miałem problem z pzrygasaniem auta gdy zatrzymywalem sei na stopie. Niby A/C właczone itd .
 Pierwsza rzeczą to wziąłem sei za tzw tune -up czyli wymianę oleju  swiec  filtrów itd.
 Jak wyjąłem śswiece to pzrerwa była prawie dwa razy wieksza nniż zalecają . ( szewc w podartych butach chodzi)
 Od tamtej pory gdy  mam jakiś "dziwny problem  staram się sprawdzić kiedy był robiony serwis i sprawdzam świece a najczęściej je wymieniam jak nie sa NGK albo w starych modelach champion .  Jak dostałem kiedyś takie auto z zegarami to tez myslalem ze moze alternator albo coś z przewodami . zacząłem sprawdzać świece i zobaczyłem te dziwne cewki . W tamtym okresie sprzedawałem sporo używanych na ebay .  miałem sprawdzone cewki i  jak wsadziłem świece to wstawiłem bez przykręcania te cewki. eureka . wszystko wróciło do normy . Zacząłem sprawdzać te aftermarket cewki i okazało sei  ze oczywiście nie wszystkie ale co raz jakaś nawala robiac skaczące wskazówki zegarów.
 Jak wyżej napisałem  gość sprzedaje sporo nowych części do Jaga na ebay .  i jego opis  Jaga firmowych cewek  pokazuje ze chińczycy też i te robią , ale  nad nimi stoi jeszcze osoba sprawdzajaca  niby te cewki . Pewnie te co odpadają sa sprzedawane  bez znaczków  Interes w chinach musi iść  przecież odesłanie do chin bubli  robi im problem raz ze muszą za to zapłacić  transport a dwa to jeszcze  wywalić na śmieci. Czyli lepiej odłożyć te złe i sprzedać za 1/2 ceny albo jeszcze mniej .
 Niestety   większość produktów jest robiona w chinach i to przez  duże znane firmy, i tylko  non stop kontrola moze częściowo wyłapać buble .
szkoda gadać .