FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Laura w Sierpień 29, 2017, 08:47:45 am

Tytuł: KOŁO PASOWE WAŁU
Wiadomość wysłana przez: Laura w Sierpień 29, 2017, 08:47:45 am
Witam. Jak można sprawdzić usterkę paska koła dwumasowego?. Jakię są objawy? U mnie przy obniżonych obrotach słychać charakterystyczny stukot. Czy tego typu objawy mogą być przyczyną innego uszkodzenia?
Tytuł: Odp: KOŁO PASOWE WAŁU
Wiadomość wysłana przez: rrrobson w Sierpień 29, 2017, 10:39:26 am
Chodzi Ci o koło zamachowe dwumasowe ? To nie jest koło pasowe.
Tytuł: Odp: KOŁO PASOWE WAŁU
Wiadomość wysłana przez: CapaBB w Sierpień 30, 2017, 08:42:38 am
Często wystarczy założyć sprzęgiełko na alternator i problem znika. Mi zaczęło hałasować kilka miesięcy po wymianie całego zespołu paska razem z dwumasowym kołem pasowym. Najpierw wymieniłem na sprzęgiełko jakiejś dziwnej firmy, ale szybko padło. Teraz mam sprzęgiełko INA i jest spokój. Jak poszukasz to na forum jest wszystko opisane łącznie z nr sprzęgiełka. Z tym, że mowa o dieselu. Może się okazać, że problem nie minie i trzeba będzie wymienić napinacz albo koło pasowe, ale sprzęgiełko i tak nie zaszkodzi, bo wydłuży żywotność reszty elementów.
Tytuł: Odp: KOŁO PASOWE WAŁU
Wiadomość wysłana przez: maron w Sierpień 30, 2017, 11:06:18 am
Wydaje mi się że to koło nie jest dwumasowe tylko z tłumikiem drgań,czylki prawie na jedno wychodzi ,jednak dwumas to już całkiem inny "obszar".
Tytuł: Odp: KOŁO PASOWE WAŁU
Wiadomość wysłana przez: CapaBB w Sierpień 30, 2017, 12:31:36 pm
Dwumas to właśnie jest koło zamachowe z tłumikiem drgań fachowo zwane dwumasowym kołem zamachowym i pełni dokładnie taką samą funkcję jak dwumasowe koło pasowe nazywane również kołem pasowym z tłumikiem drgań lub małą dwumasą. Niestety w tdci zespół paska jest wadliwy i problem hałasowania szybko powraca, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest założenie na alternator zamiast sztywnej rolki, sprzęgiełka zwanego inaczej wolnym kołem alternatora i działającym na zasadzie wolnobiegu w rowerze. Przechodziłem przez to dwa razy, bo zapierwszym razem kupiłem tani zamiennik sprzęgiełka który się rozlecial.
Tytuł: Odp: KOŁO PASOWE WAŁU
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Sierpień 30, 2017, 15:27:13 pm
Koło pasowe, a więc "mała dwumasa" i ta się ja nazywa, stuka metalicznie.
Wali tak, że słychać to z daleka i nie da się pomyliś z niczym innym.
Oryginał Dayco - jest zresztą tematów od cholery co i jak.

Ale objaw to walenie metaliczne na niskich obrotach pierw.
Każdy mechanik wsadzi ucho pod maskę w okolice osprzętu i będzie wiedział czy to to czy nie.
Uwalona sprężyna na napinaczu powoduje dzięki "falujących obrotów" silnika.