FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Laura w Sierpień 29, 2017, 08:47:45 am
-
Witam. Jak można sprawdzić usterkę paska koła dwumasowego?. Jakię są objawy? U mnie przy obniżonych obrotach słychać charakterystyczny stukot. Czy tego typu objawy mogą być przyczyną innego uszkodzenia?
-
Chodzi Ci o koło zamachowe dwumasowe ? To nie jest koło pasowe.
-
Często wystarczy założyć sprzęgiełko na alternator i problem znika. Mi zaczęło hałasować kilka miesięcy po wymianie całego zespołu paska razem z dwumasowym kołem pasowym. Najpierw wymieniłem na sprzęgiełko jakiejś dziwnej firmy, ale szybko padło. Teraz mam sprzęgiełko INA i jest spokój. Jak poszukasz to na forum jest wszystko opisane łącznie z nr sprzęgiełka. Z tym, że mowa o dieselu. Może się okazać, że problem nie minie i trzeba będzie wymienić napinacz albo koło pasowe, ale sprzęgiełko i tak nie zaszkodzi, bo wydłuży żywotność reszty elementów.
-
Wydaje mi się że to koło nie jest dwumasowe tylko z tłumikiem drgań,czylki prawie na jedno wychodzi ,jednak dwumas to już całkiem inny "obszar".
-
Dwumas to właśnie jest koło zamachowe z tłumikiem drgań fachowo zwane dwumasowym kołem zamachowym i pełni dokładnie taką samą funkcję jak dwumasowe koło pasowe nazywane również kołem pasowym z tłumikiem drgań lub małą dwumasą. Niestety w tdci zespół paska jest wadliwy i problem hałasowania szybko powraca, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest założenie na alternator zamiast sztywnej rolki, sprzęgiełka zwanego inaczej wolnym kołem alternatora i działającym na zasadzie wolnobiegu w rowerze. Przechodziłem przez to dwa razy, bo zapierwszym razem kupiłem tani zamiennik sprzęgiełka który się rozlecial.
-
Koło pasowe, a więc "mała dwumasa" i ta się ja nazywa, stuka metalicznie.
Wali tak, że słychać to z daleka i nie da się pomyliś z niczym innym.
Oryginał Dayco - jest zresztą tematów od cholery co i jak.
Ale objaw to walenie metaliczne na niskich obrotach pierw.
Każdy mechanik wsadzi ucho pod maskę w okolice osprzętu i będzie wiedział czy to to czy nie.
Uwalona sprężyna na napinaczu powoduje dzięki "falujących obrotów" silnika.