FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Hieronim w Sierpień 28, 2017, 21:08:05 pm
-
Witam,
Podejrzewam, że pewnie gdzieś był może ten temat i proszę mi wybaczyć, że naprawdę nie mam czasu przestudiować ponad 100 stron.
Mój kot 2004 3.0 AWD automat podczas umiarkowanego dodawania gazu dostaje drgań porównywalnych do wjechania na brukowaną ulicę i po 3-4 sek znika to, niezależnie czy jest to przy 50km/h czy 120km/h.
Ostatnio wymieniałem tarcze + klocki + generalnie większość układu kierowniczego i od tamtego momentu dziwnie trze z lewej strony oraz czasem trzaśnie metalicznym dźwiękiem podczas mocnego skrętu... większość czasu spędzam w samochodzie pokonując 400-500km na jeden raz więc obawiam się czy "coś" się może nie stać... nie jestem mechanikiem choć kocham jaguary i choć mam ich dopiero dwa to kompletnie się na nich nie znam.
Zwyczajnie z pochyloną głową proszę o pomoc. :-help :-help :-help
-
Przyjrzałbym się przegubom, zarówno wewnętrzym jak i zewnętrznym, przednim i tylnym.
O ile się orientuje, to jeżeli coś stuka przy skręconych kołach to może być któryś zewnętrzny przedni, jeżeli przy przyspieszaniu to któryś wewnętrzny.
-
też bym stawiał na przegub - miałem podobnie kiedyś ... choć głowy nie dam sobie za to urwać ;)
-
skręt prawie maksymalny i przy ruszaniu pojawia się jedno naprawdę głośne trzaśnięcie a później odgłos jakby "coś" obcierało koło zarówno na prostej jak i skręcie choć silniej przy skręcie. całość wyczuwalna również na pedale gazu :-[ co do drgań przy dodawaniu gazu to czy może być to coś związane ze sprzęgłem kinetycznym..? pytam bo znajomy w audi 2.8 quattro w automacie miał podobnie.. i pytanie czy samo sprzęgło da się wymienić ? Dziękuję Panowie za podpowiedzi :-V
-
Obie poloski na wierzch i sprawdzac przeguby zewnętrzne jak i wewnętrzne. Jak przegub zewnetrzny strzela to czuć to juz dlonia jak sie szaarpie za półoś
-
sprawdź najpierw te przeguby bo z opisu to wychodzi na to że to któryś z nich ... nie ma co od razu rozgrzebywać sprzęgła najpierw wyeliminuj najprostsze żeby bez sensu nie pchać się w koszty