FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: sztandi7 w Sierpień 27, 2017, 22:17:12 pm
-
Temat był ale dobre kilka lat temu, więc produkty i ceny się pozmieniały.
No więc jaki akumulator polecacie do 3- litrówki ? Obecny jeszcze dycha, ale zimy raczej nie przetrwa. Póki co moim typem jest Bosch S5 77/780 lub ewentualnie 85/800, choć nie wiem czy czasem nie będzie już za duży. Aha i kolejne pytanie: jaki w ogóle akumulator przewidział fabrycznie producent ? Chodzi mi o pojemność i prąd oczywiście ?
-
Ja kupiłem Delkor Puma w marcu zeszłego roku, pojemności nie pamiętam, 7x cośtam. Działa bardzo dobrze. Kosztował jakieś 250zł.
-
Dwa lata temu przerabiałem temat akumulatora i po wysłuchaniu opinii kilku elektryków samochodowych i ludzi co się zajmują regeneracją rozruszników i alternatorów zdecydowałem się na boscha s5. Większość polecała boscha ale tylko S5. Przy wymianie okazało się, że bosch S5 nie licząc opisów i loga wygląda identycznie jak stary oryginalny z logiem jaguara. Do dzisiaj pracuje bezproblemowo, choć od lutego żona jeździ jogim i czasami stoi bez odpalania ponad tydzień, pod wiatą i nigdy nie było problemu z rozruchem, nawet w mrozy choć to diesel.
-
ja miałem tego Boscha i w zeszłym roku zmieniłem na taki sam. Nie narzekam.
-
No ok czyli jak widzę większość poleca Boscha S5. Pytanie tylko którego ? 77Ah/780A czy 85Ah/800A ? Obecnie jestem podczas dłuższego wyjazdu służbowego i nie mam jak pomierzyć czy większy się zmieści, a trafiłem na bardzo dobre ceny tu gdzie jestem, więc planuję przywieźć do domu nowy zakup :)
-
Ja wiele nie pomogę, bo mam diesel'a, ale według internetów (iParts) powinienem mieć 85Ah/800A i taki mam założony, a według tych samych internetów (też iParts) do 3.0 powinien być 77Ah/780A
-
Coś koło tego, parametry nie muszą być identyczne. Jeżeli zmieści się większy to nie zaszkodzi, większy prąd może pomóc zimą.
Natomiast przy zakupie przyda się sprawdzić pozycję plusa i minusa żeby nie było problemu z montażem :)
-
Natomiast przy zakupie przyda się sprawdzić pozycję plusa i minusa żeby nie było problemu z montażem :)
Na szczęście w S5 są wersje obustronne :)
-
Ja tez mam tego Boscha S5 85/800. A pamiętam też, że stary oryginalny akumulator mial pojemność 80 Ah, nie pamiętam w tym momencie prądu rozruchu, coś mi tam swita, że to było 680, ale w tym przypadku pewnosci nie mam.
Tego Boscha uzytkuje jakieś 3-4 lata i tez zdaża się nawet po 2 tygodnie nie odpalać jak leżę w szpitalu, a ostatnio to cały czas odpalam go co tydzień lub w najlepszym przypadku co kilka dni i odpala bez żadnego problemu. Polecam ten akumulator. Specjalnie wziąłem mocniejszy i lepszej firmy (czyli droższy). Z tą wielkością to nie można przesadzac, tak kilka procent jest dozwolone. W innym wypadku może nie doladowywac akumulatora do końca i będzie problem. Za mały też nie może byc, bo będzie mial za niski prad rozruchu i w zimę lub jak u kogos slabo kręci rozrusznik to tez będą problemy z odpalaniem, a dodatkowo taki akumulator przesilony szybko sam ulegnie zużyciu.
-
Kusi mnie także Optima Yellow Top 66Ah, wtedy z akumulatorem miałbym spokój na długie lata. Tylko ta cena ...
-
A ja wam powiem ze nie ma sensu placic Bóg wie ile za te aku bo teraz prawie wszystko na jedno kopyto z jakością. Ojciec ma od roku polski wytwór o nazwie Kozak. W największe mrozy bus odpalal od strzała. Cena z tego co pamietam okolo 200 zł za 78Ah
-
No ja wcześniej kupowałem tańsze i nie byłem jakoś szczególnie z nich zadowolony... Choć fakt - o Kozaku słyszałem kilka opinii i wszystkie były dobre.