FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: norwegia2000 w Sierpień 26, 2017, 18:33:40 pm
-
witam,
Czy ktoś z Was demontował kiedyś pompę wspomagania układu kierowniczego? Od pewnego czasu głośno mi pracuje i musze ja wymienić. Zrobiłem jedno podejcie ale bez sukcesu gdyś jest bardzo ciężko dostać się do przewodu łączącego pompę z kolumną , w dodatku potrzeby jest specjalny klucz nasadowy otwarty aby odkręcic ten przewód od strony pompy. Kombinowałem też zdjąć koło pasowe tej pompy aby był lepszy manewr ale niestety nie mogę go odkręcić jest tam jakiś imbus niestandardowy wymiar a poza tym dziwna rzecz że niżej tego otworu imbusowego jest gwint (ale po co?). Czy ktoś z Was ma doświadczenie jak to zdemontować, może jakas instrukcja w necie lub tp.. ? Z góry dzeikuję za wszelkie sugestie.Pozdrawiam
-
Nie ma niestandardowego imbusa. Po prostu jest może torx. A gwint pewnie po to aby zablokować koło
-
Zobacz czy dolaczone informacje pomoga. N
Niestety nie wiem jaki masz silnik wiec dolaczone PDFy pokazuja demontaz w 4.2 benzyna.
Najlatwiej by bylo mi znalezc dane ponumerze VIN (ostatnie 8 znakow wystarczy)
Pozdrawiam
-
Dziekuję rmazurek za odpowiedź.Tak dokładnie mam 4,2 benzynę i instrukcja jest przydatna, jednak mój problem polega na tym że nie moge odkręcić tego przewodu pry pompie jest tam mało miejsca i poza tym czekam na klucz oczkowy otwarty do odkrecania takich przewodów hydraulicznych bo niestety tak jak w instrukcji normalnym płaskim klucze nie daje radę.. czy musi byc tam jakis inny specjalistyczny klucz do odkrecenia tego przewodu z uwagi na bardzo mało miejsca tam przy pompie ? Poza tym aby mieć więcej miejsca na odkrecenie próbowałem odkręcić kolo zamachowe jednak też bez powodzenia.. nic czekam na ten klucz i zobaczymy.. jeszce raz dziekuje Ci za pomoc i instrukcję Pozdrawiam serdecznie Jacek
-
Patrzac na ta instrukcje widac ze jest ciasno, ale powinien byc dostep. Zapewne wymagana jest odpowiednia dlugosc klucza.
Pamietaj ze musisz wymontowac puszke filtra i "chlapacz"
Ewentualnie mozesz potrzebowac czegos takiego:
(http://www.forst.pl/3159-thickbox_default/klucz-oczkowy-polotwarty-8-17mm-lamany.jpg)
Powodzenia
-
właśnie taki klucz zamówiłem niestety nie przegubowy ale mam nadzieję że też da radę, co do długości to najwyżej skrócę go do dogodnej długości, wiem że trzeba zdemontować filtr ale co to jest chlapacz ?
Dam znac jak mi poszło :)
-
witm ponownie,
Jestem własnie po wymianie pompy wspomagania , niestety po wymianie dalej slychać lekki halas z pod maski.
Robiłem eksperymenty aby sprawdzic co jest przyczyną tego hałasu:
1.Wynieniona pompa wspomagania-halas dalej
2.Polużniłem napinacz - halas dalej
3.Wyłączyłem klimatyzację- hałas dalej
Jak myslicie co może być przyczyną czy pompa wody , alternatore czy łańcuch rozrządu czy coś innego?
-
Próbowałeś osłuchać silnik z wymontowany paskiem osprzętu?
-
niestety nie.. gapa ze mnie ale jak sadzisz łancuch rozrządu może tak hałasować ?
-
Zdejmij pasek to zobaczysz.
-
witam ponownie,
po zdjeciu paska hałas ucich wiec łańcuszek rozrządu wykluczony.. pozostało do wzięcia pod uwagę łożyska pompy wody , alternator lub koło napinacza.. .. walczę dalej..
-
Ale co tu walczyć. Pokrecic kazda rolką i wyjdzie
-
rolki nie ujawiają niedoskonałości.. pompa wody lekkie luzy przy ruszaniu nią .. wiec obstawiam ją jako przyczyne ..zobaczymy pompa nowa używana zamówiona.. uszczelka do niej ciezko dostepna ale juz znalazlem (cena samej uszczelki lekko wygorowana :) ) wiec dzialam i napisze jak poszlo ..
-
Kupiłeś używana pompe wody??
-
e to zła decyzja .. sa na allegro nowe pompy firmy "no name" wiec zdecydowalem sie na firmowke choc uzywana