FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: starygracik w Sierpień 20, 2017, 18:27:29 pm
-
Witajcie koledzy.
Zabrałem się do prac z moim Stype 2001 V6. Udało się już wyeliminować luzy w zawieszeniu i zmontować nowe progi po obu stronach auta. Wymienione sprzęgło wraz z uszczelniaczem wału i uszczelniaczami skrzyni biegów. Przy okazji wymieniłem lewarek biegów (manual) bo stary był częściowo uszkodzony. Wymienione mam tez płyny eksploatacyjne i zrobiona jest profesjonalna geometria tyłu i przodu. Wyczyszczone zaciski hamulcowe tył i przód. Tylne tarcze i klocki zostały przetoczone i wróciły do auta. Z przodu nowe tarcze i klocki plus gumki na cylinderkach. Obecnie pozostało do zrobienia wspomaganie i dwie kontrolki na desce.
1. Wspomaganie kierownicy - od samego początku (od zakupu auta) działało poprawnie, ale miałem brzydki wyciek na wężu pomiędzy pompą wspomagania a maglownicą. Mam wąż na którym zamontowany jest czujnik ciśnienia. Zdemontowałem wąż i dokładnie go obejrzałem. Wyciek był w okolicy czujnika ciśnienia. Dałem go do ponownego zakucia, jednak FACHOWIEC powiedział, że był on już wcześniej naprawiany i nie ma żadnej gwarancji na wyeliminowanie wycieku. No i miał rację! Po montażu węża i rozgrzaniu auta wyciek się nasilił. Kolejny demontaż węża i myślenie co tu dalej zrobić....? Miałem wąż bez gniazda na czujnik. Zamontowałem go i nie ma wspomagania. Nie ma obecnie różnicy czy przewód wspomagania od czujnika jest zwarty czy rozwarty - wspomagania brak, jedynie czuć różnicę pracy silnika w momencie zwierania i rozwierania przewodu czujnika. Czujnik był zmęczony, ale działał. Postanowiłem go rozebrać i zobaczyć co w nim siedzi. Jest to zwykły przełącznik ciśnieniowy. Brak ciśnienia w róże - styki rozwarte, ciśnienie obecne - styki zwarte. Zamówiłem nowy oryginalny przewód z czujnikiem, ale muszę czekać dwa tygodnie. Czy po zamontowaniu nowej części wszystko powinno ruszyć? Może trzeba coś jeszcze zrobić? Ma ktoś z kolegów jakieś doświadczenie z tym układem? Wszelkie sugestie miło widziane.
2. Kontrolka ABS i Trakcji - od samego zakupu auta mam na desce kontrolkę ABS i po przejechaniu kilkunastu metrów pojawia się kontrolka TRAKCJI. Czujniki zostały wyczyszczone wraz z pierścieniami na osiach. Nic to nie dało. Przewody elektryczne również sprawdziłem i wyglądają na całe. Czy błędy mogły powstać w związku z luzami w zawieszeniu i działaniem zapuszczonego wcześniej układu hamulcowego? Może to jednak problem z którymś czujnikiem na kole?
Proszę kolegów o wszelkie sugestie. :logojcpf:
-
Bez diagnozy kompem zgadywanie co z ABS to długa droga do sukcesu. Zaś co do czujnika jak wymienisz to będziedziałać znowu
-
Ja tak miałem, gdy była wypięta jedna z wtyczek przy kole. Sprawdź styki/osadzenie kostek.
-
Dziękuje za szybkie odpowiedzi.
Jak tylko wrócę z delegacji i dostanę części to działam przy aucie. Czekam również na iCarSoft I930 do Jaga i LandRovera. Macie jakieś opinie o tym skanerze?
-
... i zmontować nowe progi po obu stronach auta. ...
Jeśli to nie tajemnica handlowa to ile Cie kosztowały progi, bo ja w swoim będę musiał niedługo coś z nimi robić.
-
Witaj clashje.
Kupilem reperaturki za 120 sztuka od gościa BOLMA-MB na allegro. Blacha dobrej jakości jedynka w ocynku. Przed montażem progów pamiętaj o naprawie wszystkich wzmocnień wewnątrz progów bo to podstawa.
-
Dzięki, znalazłem go. Musze zdjąć nakładki o dokładnie obejrzeć jakie szkody korozja uczyniła, nie wiem czy nie odłożę tego na przyszły rok, na wiosnę.
-
Panowie odświeżam temat po wykonaniu kilku napraw i testów.
Wymieniłem obie przednie piasty bo były nieco zmęczone wraz z czujnikami. Po tym zabiegu zgasła kontrolka trakcji na zegarach. Komputer wcześniej wykazywał brak sygnału z czujnika prawy przód. Ten temat jest zamknięty.
Pozostał temat wspomagania kierownicy. Mój zaufany mechanik, któremu powierzyłem auto wskazał uszkodzenie pompy wspomagania, która nie podaje ciśnienia oleju. Pytanie moje: Czy ktoś u siebie wymieniał i może coś podpowiedzieć odnośnie ceny nowej bo ku takiej się skłaniam. Czy ktoś wie gdzie można ją kupić?
Z góry dzięki za odpowiedzi. jcpf-stanby
-
Nowa podejrzewam 1/5 wartości auta. Zregeneruj swoja. W busie mamy po regenracji i lata juz 2 rok tj jakies 60 tys km
-
Koledzy podpowiedzcie...
Mój mechanik nie ma pewności czy pompa wspomagania, która jest w aucie jest pompą oryginalną. Dzwonił w kilka miejsc i jedni mówią, że moje auto powinno mieć pompę z dużym kołem, a inni że z małym. Przypomnę że to Jag z 2001 z 3.0 benzyna. Czy możecie mi coś podpowiedzieć, ewentualnie podesłać jakieś fotki? Co do kosztów nowej pompy to znany sklep przekroczył cenę 3k....
Dzięki za wszelkie informacje.
-
W moim jest oryginalna pompa i koło pasowe ma 14cm średnicy.
-
Udało się nam wymontować pompę i odczytać numery. Po rozkodowaniu oznaczeń przez mojego mechanika okazuje się, że pompa pochodzi z Forda Mondeo.
Teraz kolejne pytanie.
Ta pompa działała dawniej w aucie. Kiedy montowałem do niej nowy wąż z czujnikiem ciśnienia - opisany we wcześniejszym poście.... Przykręciłem go od spodu pompy - tam było wyprowadzenie. W sieci znalazłem kilka fotek mojego silnika z pompą, gdzie taki sam przewód był wkręcony w pompę z boku od strony zbiorniczka na płyn. Czy tak ma to wyglądać w oryginale?
-
Witajcie koledzy.
Walka ze wspomaganiem kierownicy nadal trwa. Druga pompa nie podjęła pracy. Nie podaje ciśnienia na układ. Tutaj mam pytanie do was. Czy możecie podejrzeć jak jest u was wkręcony wąż który idzie z maglownicy do pompy. U mnie jest on wkręcony od dołu w pompę. Czy u was jest on wkręcony bezpośrednio w pompę, czy w jakaś redukcję, która jest wkręcona w pompę?
Z góry dzięki za odpowiedź.
-
http://www.jagrepair.com/JaguarSTypeElectricalOBDIIcodes.htm pod tym linkiem jest pełna serwisówka ,sprawdź tam.
-
... U mnie jest on wkręcony od dołu w pompę. Czy u was jest on wkręcony bezpośrednio w pompę, czy w jakaś redukcję, która jest wkręcona w pompę?...
U mnie idzie bezpośrednio w pompę - z boku od strony zbiorniczka wyrównawczego.
-
Witajcie.
Auto żyje, jeździ i hamuje.
A więc tak. Największa wada tego auta to poprzedni właściciel, który ostro tam namieszał.
Wspomaganie kierownicy - zamontowana została pompa z Forda, która prawie pasowała i nawet początkowo działała. Po wymianie węża elastycznego z czujnikiem na wężu wspomaganie umarło. Dlaczego? Oryginalny waż od tego modelu według numeru vin podczas wkręcania się w pompę wspomagania, dociska w niej zawór ciśnieniowy i wtedy ciśnienie oleju krąży tylko w pompie. Nie jest podawany olej na belkę. Było to stosowane w wytworach forda i między innymi w moim Jagu. Pompa została wymieniona na używkę od STypa. Miałem sposobność porównać pompę z 3.0 i 4.0 wyjęte przy mnie z aut. Były identyczne i miały takie same koła pasowe. Po wymianie pompy i dorobieniu przez tokarza łącznika pomiędzy wężem i pompą wspomaganie ruszyło i ma się dobrze. Działa poprawnie. Czy w waszych autach też jest jakiś łącznik pomiędzy wężem i pompą? Moje auto to pierwsza wersja i przewód olejowy wkręcony jest od dołu w pompę. Czujnik ciśnienia zamontowany jest na wężu.
-
Obecnie chcę trochę eksploatować auto i nieco je rozruszać na trasach. Ale planuje już konserwację tylnego zawieszenia. W lato chcę wyrzucić tylne zawieszenia do piaskowania i regeneracji. Interesuje mnie bardzo temat sprężyn, bo auto dość nisko siedzi tyłem. Jest bardzo miękkie i często przycieram na dziurach. Przy dużym załadunku kilka razy przytarłem na asfalcie. Macie jakieś doświadczenie? Co radzicie?
Druga sprawa to piszczy mi nieco łożysko w skrzyni - manual. Nie jest to łożysko sprzęgła bo jest nowe. Wymieniał ktoś je już u siebie i może coś podpowiedzieć?
Prędkościomierz - zawyża prędkość. Gdy jadę 120km/h to nawigacja pokazuje 110. Zawsze zgadzała się z innymi autami. Mam koła 245/40/R18. Nowiutkie 4 opony. Spotkał się już ktoś z tym problemem? Zastanawiam się nad błędem wskaźnika, lub działaniami poprzedniego właściciela... A może koła...? A może ktoś wymienił dyfer na inny....
-
fajnie że kolejny jag będzie dbany, ja swojego też kupiłem zapuszczonego, aż dziwie się, że ktoś kupuje jaguara,żeby go tak dowalić,że pół auta trzeba robić
-
Panowie jakie sprężyny do Stypa 3.0 z 2001 roku - przedliftowy.
-
Rear Road spring with seat Except adaptive control damping
To VIN (M45254) XR811174
From VIN (M45255) To VIN (N13088) XR816958