FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: sztandi7 w Sierpień 20, 2017, 12:43:30 pm
-
Mam bardzo banalne ale myślę, że istotne pytanie:
1.) Rozumiem, że oleje w reduktorze i tylnim moście powinno się wymieniać ?
2.) Co daje wymiana tych olejów ?
3.) Jakie są objawy zużcia oleju lub jego zbyt małej ilości ?
-
Jako dość młody forumowicz zadziwiony jestem Twoim pytaniem ;) ... jasne że trzeba - wszystkie mechanizmy potrzebują smarowania od silnika począwszy na skrzyni kątowej i tylnym moście kończąc. Było tu kilka wątków jak to zrobić i jakimi olejami zalewać - o ile tylny most to bez problemu natomiast skrzynia kątowa jest już drogą przez mękę. Pozdrawiam
-
Co chodzi o tylny most to opinie są różne.Czasem po wymianie na nowy olej most zaczyna śpiewać.Jednak na pewno gorszym jest zaniedbać wymiany.Koniecznie trzeba sprawdzić stan i jakość,Jeśli coś nie jest ok trzeba wymienić.
-
Jako dość młody forumowicz zadziwiony jestem Twoim pytaniem ;) ... jasne że trzeba - wszystkie mechanizmy potrzebują smarowania od silnika począwszy na skrzyni kątowej i tylnym moście kończąc. Było tu kilka wątków jak to zrobić i jakimi olejami zalewać - o ile tylny most to bez problemu natomiast skrzynia kątowa jest już drogą przez mękę. Pozdrawiam
Także jako młody forumowicz jestem zdziwony Twoją odpowiedzią, bo niespecjalnie ona cokolwiek wnosi. Nie pytam jakimi olejami zalewać bo wiem, że jest tu na forum. Moim głównym pytaniem jak powinieneś wywnioskować jest to jakie są objawy zużycia/niedoboru oraz co daje wymiana. Co do pierwszego pytania - nie jest to wcale takie oczywiste w niektórych przypadkach, zwłaszcza chciałem poznać opinię o moście :)
-
Podejrzewam że 80-90% posiadaczy x-type nie wymieniało nigdy oleju w skrzyni kątowej i nie ma takiego zamiaru.
Gdybym nie przeczytał w internecie że trzeba, też bym tego nie zrobił.
Tym bardziej że producenci upierają się często, że np w skrzyni biegów czy moście olej jest dożywotnio.
Skrzynia kątowa nawet nie jest za bardzo przystosowana do wymiany.
Chociaż "wymiana" to dużo powiedziane, w dużej liczbie przypadków te skrzynie pracują już na sucho. Moja też nie miała już oleju, a jest to model jeszcze ze sprzęgłem wiskotycznym.
Najlepiej więc wymienić ASAP.
-
Po mojej przygodzie z dyferencjałem w X308, wiem że sytuacja jak z olejem w skrzyni biegów, albo się wymienia olej albo po jakimś czasie skrzynię. Wiem też że w tylnym moście oleju się nie wymienia tylko dolewa - szczególnie jeśli przebieg jest znaczny lub nie wiadomo czy ktoś robił to wcześniej.
-
Olej do skrzyni kątowej i tylnego mostu leje się taki sam ? Rozumiem, że skrzynia kątowa to inaczej reduktor a tylni most to tak naprawdę nie most a dyferencjał ?
-
He he,sprytny chłopak... :-zly
-
http://zapytaj.onet.pl/Category/018,019/2,23504745,Czym_sie_rozni_most_napedowy_od_dyferencjalu.html
-
"Podejrzewam że 80-90% posiadaczy x-type nie wymieniało nigdy oleju w skrzyni kątowej i nie ma takiego zamiaru"
Jestem właśnie po wymianie wymianie oleju w skrzyni biegów ( metodą dynamiczna) oraz w tylnym moście - miał też być wymieniony olej w skrzyni kątowej ale z tego co wyszukali mechanicy wynikało że należy to robić poprzez oddzielenie jej od skrzyni biegów zniszczenie simeringów i wtedy dopiero można wymienić. Na forum znalazłem inny patent w którym w miejsce korka spustowego skrzyni kątowej wstawia się zaworek kulkowy i wtedy jest "wygodniej" wykonać tą czynność - swoją drogą to jakaś masakra że projektanci nie uwzględnili jakiejś ludzkiej metody wymiany oleju >:(
-
Ja miałem wymieniany olej 3 razy.
Raz powiedzieli że wymienili, ale najwyraźniej tego nie zrobili (naturalnie więcej tam nie pojadę).
Za drugim razem został wymienionty w zaufanym zakładzie przy pomocy dokręcanego zaworka zrobionego przez mojego Tatę (czyli instrukcja z internetu) :)
Za trzecim razem przy naprawie czegoś innego wyciągany był cały transfer box, więc został zalana jakimś Motulem.
Najbardziej rozsądne jest rozwiązanie numer 2, części można kupić w jakimś OBI czy innym markecie budowlanym.
-
Jestem właśnie po wymianie wymianie oleju w skrzyni biegów ( metodą dynamiczna) oraz w tylnym moście - miał też być wymieniony olej w skrzyni kątowej ale z tego co wyszukali mechanicy wynikało że należy to robić poprzez oddzielenie jej od skrzyni biegów zniszczenie simeringów i wtedy dopiero można wymienić.
Jak Cię potraktowali finansowo ? Szczególnie interesuje mnie dynamiczna wymiana w skrzyni.
-
Nie pamiętam co dokładnie ile kosztowało - będę w domu dopiero w połowie września wtedy będę mógł sprawdzić - ale całość czyli wymiana z płukaniem skrzyni plus olej oraz to samo w tylnym moście to było jakieś 1200 zł.
-
Cześć,
Ja ostatnio za wymianę dynamiczną oleju płaciłem 780 PLN.
Mam pytanie dotyczące tego dokręcanego zaworka ... o co w tym chodzi? jak to wygląda?
Ja wymieniałem poprzez odessanie oleju i wlanie nowego przez otwór. Profilaktycznie wlałem poprzez rurkę nieco ponad korek i szybko zakręciłem.
Czy ten zaworek umożliwia własnie dolanie oleju ponad korek?
Pozdrawiam
-
A czy Ty nie piszesz czasem o wymianie oleju w skrzyni biegów ??
-
Nie nie, a propos wymiany oleju w skrzyni biegów podałem cenę mojej wymiany bo ktoś wyżej pytał ile kosztuje taka wymiana.
Jeśli chodzi o zaworek to pytałem pod katem wymiany oleju w skrzyni kątowej.