FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Robertleniwiec48 w Lipiec 29, 2017, 20:42:13 pm

Tytuł: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: Robertleniwiec48 w Lipiec 29, 2017, 20:42:13 pm
Czy ktoś wie jakie są róznice w budowie silnika ? Osprzetu ? Czy wystarczy zmienić ECU i turbiny zeby nabrzć mocy z S  :-A ?
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: milet w Lipiec 29, 2017, 22:19:56 pm
Cały wątek "Jaguar XF 3.0d - pytania przed zakupem." jest tym różnicom poświęcony... I, jak zauważysz, nie ma definitywnych odpowiedzi ;-)
Generalnie wydaje się, że wystarczy przeprogramować ECU, aczkolwiek S ma też magiczny przycisk na konsoli i chyba większe tarcze hamulcowe.
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Lipiec 29, 2017, 22:30:44 pm
Mój zwykły 3.0 był zmasowany na 275 km około także da się zwykłego spokojnie dłubać.

A co to za magiczny przycisk to nie wiem?

Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: Robertleniwiec48 w Lipiec 30, 2017, 00:37:53 am
Właśnie dla tego podejmuje temat :) bo jak by sie udało wymienić ecu i była by zwiekszona moc to puzniej chipowanie i jest 300 kc tylko co jest mozliwe o to jest pytanie ? Panowie mechanicy ?
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Lipiec 30, 2017, 08:54:32 am
Najważniejsze pytanie to jest ile wytrzyma skrzynia. I nie koni tylko Nm...  sama wymiana ecu to nie wszystko - bo program można i tak zmodyfikować  na ponad 300 - to nie problem -  Jak wrócę z urlopu to zapytam silnikowa w JLR czym się dokładnie różnią i dam znać
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 30, 2017, 12:16:21 pm
Skrzynia jest do 700nm fabrycznie.
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Lipiec 30, 2017, 12:26:03 pm
Owszem ale zależnie od wersji:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 30, 2017, 12:33:33 pm
Wszystkie 8HP poza chyba wersja 2.2d mialy do 700nm. Podobnie jak 6HP w przedliftach byla chyba do 600Nm

Benzyny mialy inne to fakt
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: milet w Lipiec 30, 2017, 23:23:03 pm
A co to za magiczny przycisk to nie wiem?

Taki z "checkered flag";-)
http://www.car-shooters.com/wp-content/uploads/2015/05/CAR_SHOOTERS_JAGUAR_XF_16.jpg
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: Robertleniwiec48 w Lipiec 31, 2017, 01:21:51 am
Taki to ja tez mam w moim 3.0 d i nie jest to wersja S
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: Janek w Sierpień 12, 2017, 23:03:19 pm
Przycisk z dynamic mode nie był tylko w wersji S ale i bieda edition 211/241 km. Czy faktycznie S-ka ma większe tarcze? 
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: Goran w Sierpień 13, 2017, 21:33:15 pm
Tak S-ka ma 355 mm tarcze, a zwykła wersja chyba 326 mm
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: Robertleniwiec48 w Sierpień 15, 2017, 07:15:26 am
Bardziej interesują nas różnice w silniku . 😱 Osprzet turbiny itp . ???
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: Janek w Wrzesień 06, 2017, 11:15:40 am
Ooo czyli moje subiektywne odczucie, że S-ka lepiej hamuje od wcześniejszego zwykłego przedlifta może mieć pokrycie   :-V

Co do osprzętu to faktycznie zwracam honor i wtryski są te same a różnica jest w mapie i wielkości turba. Również tarcze są większe.
O ile zwyklaka (211/241km) bezpiecznie zmapujesz do 300km to "S-kę" do 330. 
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: Robertleniwiec48 w Wrzesień 06, 2017, 21:08:22 pm
A mozecie polecic kogos z okolic krakowa kto robi dobrze mapa ? 300 to by było juz coś .No i kaganiec sciągnąć :)  Tylko gumy szersze trzeba by wrzucic :) zeby to na predkość sie przenosiło a nie na palenie gumy . I ile taka przyjemność ? :-za
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: mr_blanc w Wrzesień 07, 2017, 08:45:06 am
Witam,

Polecam Godula Moto Sport z Niepołomic. Profesjonalne podejście, testy przed podjęciem prac ( chodzi o zużycie i stan silnika), modyfikowanie i test po. Niektóre decyzje konsultowane są z Tobą w trakcie. A największy smaczek, to jazda po modyfikacji. Prowadzi Godula.
Nie uwierzysz, że Twoje auto może tak jechać :-)

Efekt jest odczuwalny, a zużycie spadło o 1 l/100 km.
Jeśli chcesz podeślę skan wyników z hamowni, bo otrzymujesz też takie potwierdzenie efektów pracy.

Ja jechałem specjalnie z mazowsza z X-type 2.0D. Polecił mi znajomy, który był tam ze swoim 2,2D.
Warto.

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Xf 2012 róznice w silniku seria 3.0 v6 d a Silnik S
Wiadomość wysłana przez: Janek w Wrzesień 07, 2017, 23:06:42 pm
Chyba najwięcej XF-ów zrobił Kreator Mocy z Wawki. Po wątku kolegi z tego forum sam przejechałem się aż ze Szczecina i nie żałowałem. Miałem XF-a zwyklaka bieda edition 211km podnieśli na 301, moment do prawie 620Nm. Samochód przejchał 70kkm bez żadnej usterki, zmieniłem na polifta S-kę ale obecny właściciel też mega zadowolony.

Co do ceny to bodajże 1700Brutto. Na tył polecam założyć coś powyżej 255.
Więcej  masz  tym wątku, znajdziesz mój post z wykresem tuż po mapie oraz po 65k km.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=27715.45
Pozdro