FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Pawu0206 w Lipiec 21, 2017, 18:35:04 pm
-
Witam wszystkich. Tak, wiem że tematów było od groma. Chciałem tylko podsumować i upewnić się że kotkowi nie zrobię nic zlego. :D przymierzam się do wymiany wszelkich olejów. Chodzi mi głównie o trzy miejsca, mianowicie:
1. Tylny most - kupiłem olej Castrol Syntrax 75w140. Odkręcam śrubę z tyłu, wysysamy ile się da strzykawką a następnie upycham 1.2 l. Zgadza się ?
2. Skrzynia kątowa - ten sam Castrol Syntrax 75w140 - odkręcam korek z lewej strony, również odsysania ile się da i upycham 0.6l. tak ?
3. Skrzynia biegów - tu wraz nie wiem jaki olej. Nie wiem czy na rozgrzanej skrzyni czy nie, odkręcam korek w misce na dole, zlatuje ok 5l oleju. Zakręcamy, odkręcam czarny korek pod akumulatorem i wlewam olej. Teraz nie wiem ile. Gdzie jest jakieś okno rewizji. Dokąd mam lać ?? Wlewać na odpalonym silniku czy nie ?
Mój jag jest z 2002 roku, 3.0 4x4 automat 5 biegowy.
Z góry dziękuję za pomoc ;)
-
podłączam siępod pytanie. Skrzynia kątowa rozdziela napędy na przód i tył? Nigdy nie zmieniałem oleju w moscie i tej skrzyni, czy trrzeba to robic? :)
-
W skrzyni wypadałoby co 50 tys. km. Ja kupowałem teraz Ravenol JF506E do skrzyni. Co do mostu i kątowej - nie wiem, ale chętnie się dowiem czy warto wymieniać i jakie mogą być tego korzyści.
-
Powiem tak, wymieniłem olej w kątowej i moście na Castrol Syntrax. O ile w moście to pikuś, to skrzynia kątowa jest jedną wielką pomyłka... Nalewanie tam oleju to istne tortury. Do skrzyni trzeba od razu w ciemno że 150ml wlać więcej. Bo zanim złapiemy korek i trafimy w gwint to 100ml spokojnie wyleci. A olej drogi. ogólnie robota straszna ale korzysc spora. Oleje ktore pozlewalem były już strasznie przepalone i zasyfiale. Jeszcze tylko czeka mnie wymiana oleju w skrzyni biegów automatycznej i będę zadowolony.