FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: michals w Lipiec 18, 2017, 16:28:58 pm
-
witam
Od momentu zakupu (pół roku) udało mi się wykonać ok 3 tys km. Niestety w chwili obecnej silnik bierze ok 1 litr oleju na 100km oraz podobną ilość płynu chłodniczego. Czy wykonywaliście już remont silnika ? 4.2 2 seria 73 r 2 gaźniki. Czy znacie warsztat który ma doświadczenie w tej materii , który moglibyście polecić. Ewentualnie co sądzicie o zamianie silnika na wersje z s3 (na wtrysku)
-
cokolwiek będziesz robił lub będą robić to warto zdiagnozować dlaczego i gdzie ginie olej czy płyn ?
Jaki przebieg ma silnik . Jak pracowałem w serwisie to gdy przyszło auto z przebiegiem ponad 100tyś mil i był problem to najpierw sprawdzalnym świece , ( końcówki potem kompresje i w końcu pompowałem ciśnienie do układu chłodzącego zostawiając auto z tym ciśnieniem przez noc aby zobaczyć czy nie ma przecieku uszczelki pod głowicą . Jak była to na drugi dzień po zakręceniu starterem z miejsca gdzie były świece wytryskał gejzer ( oczywiście nie było wkręconych świec. )
Jeśli auto pali sporo oleju jak piszesz 1l ma 100k to #1 mogą być pierścienie ale tez jaki olej używasz i czy nie masz przecieków na zewnątrz.
Jag jak budował te auta to zalecał 20/50 olej i jak palił 1l na 1000km ( 800mil) to było ok.
wymian a czy pzrebudowa . wymian ajest prosta ale jak agewarancja ze silnik nie będzie taki sam jak masz ? ser 3 to tez już stare auta 30+
-
Tak jak pisał jarek-jerryjag - najpierw diagnoza.
Masz w ogóle jakieś objawy? Dymi na niebiesko? Biało? Nie ma mocy? Wypadają zapłony?
To wcale nie musi być od razu remont. Zorientowałbym się też jak wygląda dostępność części do remontu. XK to wprawdzie nie jest skomplikowany silnik ale ja zawsze przed rozebraniem jakiegokolwiek silnika sprawdzam dostęp do panewek, pierścieni, tłoków, uszczelek.
-
witaj Yoohas , nie chciałem pisać o częściach bo raz jak ja mam paręnaście jagów to nie mam problemu szukać częsci dobrych i tanich np. na ebay .
Problem ze jak po diagnostyce nie rozbierzesz silnika( piszę ze diagnostyka stwierdziła ze jest za duzą przerwa na pierścieniach i jest blow by czyli puszczają pierścienie ). Teraz jak rozbierzesz silnik stwierdzisz dopiero potem czy trzeba rozwiercać i dać większe tłoki czy wystarczy dać tylko pierścienie czy rozszerzyć tłoki .
zakładając ze chcesz zrobić duzy remont silnik a wymiana tłoków i teraz znowu problem jakie tłoki sa w aucie czy jeszcze fabryczne standard czy już # większe.
Ja jak widzę komplet tłoków za 200$ czy to sa 10,20 , 30 czy 60 kupuje Oryginalne to cena 600 dolców. Podobna sprawa z panewkami jak są tanie i oryginalne to kupuje bo zawsze sie mogą przydać . Problem ze czasami leżą parę lat za nim je użyje .
Czyli najpierw diagnostyka sprawdzenie co w 90% walnęło potem szukanie podstawowych części - tanich ale fabrycznych . W tym samym czasie rozbieranie silnika i ( robienie sporo zdjęć jak i co gdzie było skręcone to ważne gdy nie robi się silników dwóch na dzień .
Potem sprawdzenie co trzeba wymienić przeszlifować itd . szukanie części to moze zaoszczędzić 50% wydatków.
Znaleźć dobry warsztat który moze prze heblować głowice ustawić zawory i w razie czego zmienić tuleje zaworów. . Tez warto dowiedzieć sie jak tną gniazda pod zawory ile kątów i czy robią pomiar komór spalania w głowicach po angielsku CC . Ja zawsze robiłem to sam . i jest duza różnica jak potem auto chodzi.
Tłoki jak są za luźne to przeszlifować tuleje i dać o wymiar większe . ( w Polsce sa eksperci którzy wolą zachować stare tłoki wymieniając tuleje . mozna jesli tłoki naprawdę wyglądają jak nowe i tez chodzi o cenę) . mozna tez tłoki rozszerzyć ale wszystko zależy od ceny i późniejszego wykorzystania auta.
Niby duzo pracy ale w 95% nowy silnik i jesli dobrze zrobiony to moze przejechać następne 140-180tys km .
-
witam, dziękuje za podpowiedz
samochód czasami dymi, czasami nie. Nie ma reguły. Jeśli dymi to na biało. Przed zakupem Jaguar miał wymienianą uszczelkę pod głowicą. Mechanik wlał olej 15w50. Sprawdzę kompresje. Nie mam porównania do innych egzemplarzy XJ6 wiec trudno mi powiedzieć czy auto mam moc czy nie.
-
wyglada ze woda idzie do cylindra czy cylindrów. W tych silnikach ważne jest sprawdzenie szpilek . najczęściej mechanik wyciągnie głowicę nie dotykając szpilek a potem szpilka puszcza . szpilka jest zamocowana w dole silnika i w kolo nich jest płyn lub woda . często korodują przy zetknięciu się z blokiem . Wczesne bloki przed 1969 miały krótkie szpilki . wkręcane n na górze bloku . ale to inny blok i inaczej trzeba do niego podchodzić ( jak się rozwierca potrzebna jest płyta symulująca głowicę)
W twoim przypadku wykręć świec i napompuj ciśnienie do układu płynu . zostawa na całą noc i rano zakręć zobaczysz czy uszczelka trzyma.
pompa to tego testu wygląda tak :
http://www.ebay.com/itm/Radiator-Pressure-Tester-Kit-Automotive-Coolant-Pump-and-Adapters-CTA-7050-/352115769911?epid=655720559&hash=item51fbbc4237:g:-fYAAOSwiLdV77km
nie karzę tobie kupować ale gdy znasz jakiegoś dobrego mechanika to powinien taką pompę mieć .
Te silniki nie potrzebują syntetycznego oleju , ale jak się upierasz to lej 15w60 . Niby taki każą wlewać do xjr-s . Jednak ja wlewam tani mineralny 20w50 i jestem bardzo zadowolony. szkoda forsy na syntetyk do tych silników stare xk i V12 , chyba ze robisz silnik na wyścig ale to juz inna bajka.
-
tutaj znalazłem starsze narzędzie -akucie ale snop on . Jest to najlepsza firma w USA która sprzedaje najlepsze narzędzia ( gwarancja na całe zycie chyba ze ktoś modyfikował):
http://www.ebay.com/itm/Snap-on-Tools-Cooling-System-Tester-SVTS262-With-45mm-Adapters-NO-RESERVE-/372020297644?epid=1137234261&hash=item569e233fac:g:vosAAOSwp-RZcq91
jak na razie to tylko 1 dolar ale jeszcze parę dni do zamknięcia . Przesyłka do polski to prawie 50 dolców .
-
JArek, dzięki za podpowiedz. Jutro spróbuje pozyczyc taka pompkę od mechanika i wykonam test.
-
Na tym zdjęciu klasyczna uszczelka pod głowicą, lub.......uszczelka pod kolektorem ssącym i płyn dostaje się do kolektora ssącego. Ubytek oleju, to.....Tylny uszczelniacz "sznurek" (olej kapie na ziemię) uszczelniacze zaworów i luz prowadnic. Pierścienie raczej rzadko, a zużycie tulei cylindrowych z Brivadium jest praktycznie żadne, wymienia się tylko pierścienie po lekkim przehonowaniu tulei. Najważniejsza jest dobra diagnoza, bo się narobisz i napłacisz niepotrzebnie.
-
markus gażnikus Ja zawsze bokiem obchodziłem ser2 głownie przez amerykańskie przepisy emisyjne. Tak ze mam trochę mniejsze doświadczenie niz np ser 3 . co do tylnego sznurka to dość duży problem występował w połowie lat 1986 i 1987 . to było normalne ze te auta lały olej . po latach wyszło ze starych mechaników w fabryce jaga przeniesieni z oddziału budowy silników XK na silniki nowe AJ . akurat w latach 1986.
Ty jeździsz z silnikiem ser 2 to nasz lepsze doświadczenie co do tylnego uszczelnienia. Co do tłoków to jedyny problem widziałem gdy silnik się przegrzał to tłoki puchły . Te silniki xk to były dobre do 120 tys mil potem zawsze coś się w nich działo . Jak pamiętam gdy robiłem w serwisie i takie auto przyjeżdżało z ponad 100tys mil to #1 było sprawdzenie kompresji na cylindrach.
Jedynym dobrym plusem były to silniki super od 1948 do 1987 wiele części takich samych , moze późniejsze z długimi szpilkami miały większe problemy ale to i tak super silniki które przeżyją nie jeden jaguara późniejszy silnik (chodzi o cenę części i robociznę )
-
Panowie, temat trochę stanął w miejscu. Byłem u mechanika prosząc go o wykonanie testu szczelności (napompowanie chłodnicy celem sprawdzenia szczelności uszczelki pod głowicą) niestety każdy zachęca mnie aby odrazu silnik rozbierać. Moje pytanie do Was (min do Markusa) czy znacie warsztaty specjalizujące sie w Jaguarach, mające w nich doświadczenie , które są w stanie podjąć się wykonania diagnostyki tego silnika. Mieszkam w Częstochowie jednak jestem w stanie dojechać w promieniu 200/300 km
dziękuje Michał 608 467 675
-
Wszystkie warsztaty robiące remont silnika powinny sprawdzic czy jest przeciek gdy silnik jest złożony . Robienie remontu / spytaj sei czy wymieniają szpilki podczas remontu i co robi gdy szpilka sie urwie
Wiele warsztatów chce zarobic wiec robią wszystko problem ze w większości tych małych warsztatów jak jest problem to szukają odpowiedzi na internecie i you tubie. Dlatego warto najpierw sie spytać co i jak mają ogarnięte .
długie szpilki Jaguar zastosował już w połowie 1969 . Jedyny problem z nimi ze korodują na dole ( przez nie wymieniane płynu chłodzącego ) i na początku się rozciągają za potem pękają . wiele warsztatów nie chce bawić si ez rozkręcaniem i sprawdzaniem szpilek co powoduje ze po ponownym założeniu nowej uszczelki ona nie trzyma.