FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Maciejcat w Lipiec 14, 2017, 20:34:09 pm
-
Witam wszystkich
może ktoś z was rozświetli mi umysł podczas urlopowego odpoczynku albo miał podobny przypadek i umili mi odpoczynek podsuwając pomysł.
S type 3.0 w zeszłym tygodniu po tankowaniu przejechałem 7 km i zaczął dymić na czarno z racji że zajmuje się naprawą maszyn budowlanych i nie jestem samochodowym laikiem pomyślałem że to kiepskie paliwo z BP spuściłem do dna wymieniłem filtr paliwa ,zmówiłem zdrowaśkę i od śmigła i co i dymi czyli przypuszczenia do bani. W wolnych chwilach po pracy przed spaniem zacząłem szukać kociej złośliwości bo taka na pewno się pojawiła zostawiłem pupila na parkingu przez 4 dni bez opieki uprzednio go o tym nie informując no ale wracając do sedna sprawy . Kocisko ma za bogatą dawkę paliwa po odłączeniu przepływomierza wszystko wraca prawie do normy choć nie jest ok bo tak nie może być gdyż silnik pracuje na pewno w trybie awaryjnym , podmiana przepływomierza na inny troszkę polepszyła sprawę ale nadal jest kiszka auto jedzie ale nie tak jak powinno , dodam że dymi na czarno z obu wydechów i ewidentnie wydaje mi się że ma za mało tlenu , po odłączeniu przewodu ssącego od przepustnicy od razu przestaje dymić sprawdziłem jeszcze kila innych rzeczy a że czasu przed urlopem mało to muszę przełożyć dalsze leczenie sierściucha na po urlopie choć nie ukrywam że humor jest do bani :-cry , kot jeździ na PB gazu nigdy nie widział , jest używany tylko okazjonalnie nie ma przebieg kolo 132 tys , po urlopie mam zamiar podłączyć go pod kompa , co jeszcze nie wyskakuje check engine. Ładny rebus co nie.
Niestety to nie diesel wiec nie musi dymić na czarno. :-zly
-
Na kompie sprawdzic dane z przeplywki, temperatury i cisnoenia w kolektorze. Jak bedzie na oko git to być może któryś wtrysk benzynowy przyslowiowo stanął
-
dzięki za podpowiedź sprawdzę , kopci z obu rur więc musiały by paść dwa wtryski
-
Walczymy dalej podłączenie kota pod kompa nic nie dało , żadnych błędów , nic co by naprowadziło mnie na cel .
-
A czy czasem za środkowym tłumikiem nie ma połączenia między stronami.
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
-
Jest faktycznie jest a co w związku z tym sugerujesz . Komp pokazuje ciśnienie 378 kpa z tego co się dowiedziałem jest prawidłowe .
-
Ze mógł paść wtrysk tylko na jednym rzędzie cylindrów
-
I już po temacie kot znów żyje ,
po podłączeniu do oryginalnego programu diagnoza trwałą 5 min , uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa który błędnie pokazywał ciśnienie ( 0 bar po odłączeniu go od wiązki elek jag przestał dymić ) i tu tkwiło całe zamieszanie , wymiana czujnika to już około 45 min z powodu ciężkiego dostępu do śrub całą operacja trwała około 1 godz , cena usługi 210 zł .
Myślę że temat dość ciekawy dlatego postanowiłem go w skrócie opisać.
-
Az dziw że nie walilo restricted
-
Taki objaw nieraz ta sama awaria ma kilka innych objawów.