FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: anaveld w Lipiec 10, 2017, 12:05:34 pm
-
Witam wszystkich,
Ostatnio zmagam się z dylematem jakiej wymiany oleju w automacie dokonać. Skrzynia 5r55Rn, auto z 2001r, na liczniku 94tys autentyczne. Skrzynia chodzi teraz idealnie (opinia zarówno moja jak i mechanika od Jaguara). Czytałem jednak, że wymiana oleju może wzruszyć zalegające osady i uszkodzić skrzynię. Myślicie aby wymienić teraz olej i jeżeli tak to jaką metodą? Która zagwarantuje większe bezpieczeństwo, że skrzynia nadal będzie chodzić idealnie? Czy może na razie nie wymieniać jak jest okej?
-
Jeśli skrzynia rzeczywiście chodzi idealnie, to nie powinno być problemu.
Jak skrzynia daje juz wyraźne oznaki zużycia, to świeży, rzadki olej może jeszcze pogorszyć jej pracę. I nie chodzi tu o osady jakieś, tylko o właściwości oleju. Stary, gęsty olej będzie lepiej ciśnienia trzymał.
Podobnie dyfry potrafią wyć po wymianie oleju, własnie dlatego, że wcześniej gęsty szlam je ładnie wyciszał.
Metodą najlepiej dynamiczną, albo pseudodynamiczną :P za dynamiczne wymiany wyspecjalizowane warsztaty krzyczą absurdalne pieniądze, a można po prostu 3 razy pod rząd zmienić olej zwyczajnie, w krótkich odstępach.
-
Takie rzeczy w naprawde starych skrzyniach z dlugo nie wymienianym olejem. Moj merol mial zmieniony olej w skrzyni po 300 tys km. Zlalem dość mocno gesty olej. Po wymianie skrsynia jak nowa a juz 13 tys nalatane
-
Przy skrzyni 5r55n można zrobić pełną wymianę statycznie ponieważ obudowa sprzęgła hydrokinetycznego posiada korek spustowy ( jak dobrze pamiętam na ampula )
-
Dzięki za odpowiedzi. Naczytałem się sporo, że 5r55n jest bardzo delikatna i awaryjna i stąd obawy, że pogorszę stan i po wymianie oleju okaże się, że generalny remont. A jeżeli chodzi o olej to zamiennik Ravenola będzie spoko czy tylko Motorcraft wchodzi w grę?
-
Ravenol jak najbardziej
-
Każdy olej będzie dobry który spełnia normy Mercon V możesz równie dobrze zlać Valvoline. A co do pogorszenia pracy skrzyni po wymianie na nowy olej to również tego nie można wykluczyć wszystko zależy w jakim stanie masz skrzynię i w jakim stanie jest w niej olej...
-
Dziękuję przedmówcom za rady. Miałem już umawiać wymianę, ale przy okazji wymiany oleju silnikowego zobaczyłem niepokojący wyciek. Mokre jest łączenie silnika ze skrzynią po prawej stronie, wyciek jest na tyle spory, że widać zbierające się na dole krople - olej jest czerwony, więc widać, że to ze skrzyni. Teraz chyba nie pozostaje nic innego niż wizyta u specjalisty od automatów. Ktoś orientuje się jakie mogą być koszty?
-
Wszystko zależne od tego czy trzeba bedzie skrzynie wyjąć c czy nie
-
Demontaż skrzyni w 4.0 jest dosyć prosty, jedynie problem jest z odkręceniem jednej śruby lub nakrętki łączącej kolektor z rurą katalizatora, więc nie musisz szukać specjalisty od automatów, wystarczy mechanik który myśli przy tym co robi i ma jakiekolwiek pojęcie o automatach. W Twoim przypadku zapewne do wymiany jest uszczelniacz który siedzi w obudowie skrzyni przez który przechodzi sprzęgło hydrokinetyczne
-
Dziękuję przedmówcom za rady. Miałem już umawiać wymianę, ale przy okazji wymiany oleju silnikowego zobaczyłem niepokojący wyciek. Mokre jest łączenie silnika ze skrzynią po prawej stronie, wyciek jest na tyle spory, że widać zbierające się na dole krople - olej jest czerwony, więc widać, że to ze skrzyni. Teraz chyba nie pozostaje nic innego niż wizyta u specjalisty od automatów. Ktoś orientuje się jakie mogą być koszty?
ja bym jeszcze przed udaniem się do warsztatu zdjął gumową zaślepkę która znajduje się na spodzie kielicha skrzyni i przez otwór ten sprawdził czy tam też są ślady oleju jak jest sucho to wyciek raczej z łączenia przewodów chłodniczki oleju ze skrzynią a wtedy nie ma potrzeby wyciągania skrzyni
-
Moje doświadczenie. S-Type 2,7D 2007r. Wszystko działało OK ale podkusiło mnie i wymieniłem olej jakimś urządzeniem odsysającym przy przebiegu ok 150tys. Po roku zaczęły się problemy i musiałem zrobić remont kapitalny skrzyni za ok 6 tys. zł. Może to tylko zbieg okoliczności?
-
Raczej zbieg okolicznosci. Jakby cos mialo sie zapchac itp to by skrzynia zaczela wariowac w krotkim czasie od wymiany
-
ja bym jeszcze przed udaniem się do warsztatu zdjął gumową zaślepkę która znajduje się na spodzie kielicha skrzyni i przez otwór ten sprawdził czy tam też są ślady oleju jak jest sucho to wyciek raczej z łączenia przewodów chłodniczki oleju ze skrzynią a wtedy nie ma potrzeby wyciągania skrzyni
To był strzał w 10 :-clap Dzięki za uwagę. Tak czy siak czeka wymiana oleju ale koszta z pewnością spadną.
-
Przez ten sam otwór wypuszczasz olej z konwertera ( trzeba oczywiście tylko konwerter ustawić tak żeby śrubka spustowa była na dole) wtedy masz dynamicznie wymieniony olej zostanie tylko ok 0,5 litra starego oleju w płycie to nie wycieknie. Zalej tylko z normą dobry olej. I nie ma za co, niech długo służy;)