FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: leszek85 w Lipiec 10, 2017, 11:18:00 am
		
			
			- 
				Witam.
 
 Od pół roku, Jaguar X-TYPE 3.0 V6 często nie wchodzi na obroty. Pokazuje siębłąd na komputerze i kręci się do 3000 obrotów.
 
 Są podejżenia, że to przepływomierz, jestem w stanie kupić inny, żeby sprawdzić, czy to nie to.
 
 zNALAZŁEM NP COŚ TAKIEGO: http://allegro.pl/przeplywomierz-jaguar-x-type-2-1-2-5-3-0-01-09-i6729261483.html (http://allegro.pl/przeplywomierz-jaguar-x-type-2-1-2-5-3-0-01-09-i6729261483.html)
 zNALAZŁEM TEŻ NP PO 45 ZŁ używke: http://allegro.pl/przeplywomierz-jaguar-x-type-3-0-v6-1x43-12b579-ab-i6616875918.html (http://allegro.pl/przeplywomierz-jaguar-x-type-3-0-v6-1x43-12b579-ab-i6616875918.html) - za 45 zł jestem w stanie zamówić taki na próbe nawet.
 
 Jest tylko pytanie. czy tam był jedne rodzaj tych przepływówek? W patrolu kiedys kupoiwałem, to okazało sie, że było 5 odmian do silnika 3.0 Dti.
 
- 
				Jaka masz pewność, że uzywka będzie w 100% sprawna?
 
 Zwłaszcza, że nie masz prawidłowej diagnozy. Założysz uszkodzony przeplywomierz i skreslisz go z listy podejrzanych bo sprzedawca zapewniał, że jest sprawny?
 
 100 zł to nie majątek, ja bym kupił nowy.
- 
				A patrzyłeś czy nie masz gdzieś lewego powietrza?
			
- 
				Gdzie to powietrze może dochodzic? Kolektor dolotowy? 
 
- 
				Dokładnie tak, tam masz uszczelki górne i dolne. Te dolne najczęściej przepuszczają powietrze
			
- 
				Dokładnie tak, tam masz uszczelki górne i dolne. Te dolne najczęściej przepuszczają powietrze
 
 
 Kolego, czy mógłbyś mi wskazac co to są za uszczelki, zamówie od razu jak dam do majstra,żeby wymienił, awaria ta jużsię ciągnie dwa-trzy lata, teraz sie podorszyło, cały czas tryb awaryjny.
 
 
 Czy to cośtakiego? https://www.czesciauto24.pl/elring/985730
 
- 
				DOSTAŁEM ODPOWIEDŹ OD SKLEPU, KOMPLET USZCZELEK KOSZTUJE TAK:
 
 kolektora dolnego  6 x 25 zł + 6 x 25 zł - oryginał
 kolektora górnego  2 x 29 zł + 57 zł  - orygninał
 
 czas realizacji minimum poltora tygodnia, więc będe musiał zamóić je naprzód, jak mechanik rozbierze to beda musiały byc juz pod ręką.
 
 
 USZCZELKA KATALOIZATORA - 59 zł/szt orginał  ( pierścień co idzie od góry)  - też muszę wymienić.
- 
				górnych i dolnych jest po 6 sztuk
			
- 
				leszek85, skąd masz takie informacje?
 
 potrzebujesz:
 uszczelki pod kolektor górny 6x XR843536 25zł/szt
 uszczelki pod kolektor dolny 6x XR843533 25zł/szt
 pierścień kolektor-katalizator C2S2695 47zł/szt
 
 Jeśli zamierzasz kupić chiński przepływomierz za 100zł, to lepiej kup używany oryginał...
- 
				Założyłem inny przepływomierz i problem nadal (tryb awaryjny) wysepuje więc jedna przyczyna wyeliminowana :)
 
 Proszęo informacje, czy musze wszystkie te uszczelki wymienić? Nie da się wymienic tylko te zepsute? Ja kjest z dostepem do tych uszczelek? :)
- 
				Witam Panowie jeszcze raz.
 
 Czy te uszczelki można dać na sylikon? nie ma tam tewmperatur, a dawac 300 zl za uszczelki, to wole fotele sobie zmienić :)
 
 Napiszcie mi, czy te uszczelki jak ktośz was rozbierał, były bardzo zdezelowane?
- 
				Nie rob wiochy kolego. Co z tego ze dasz na silikon jak one sa po prostu twarde ze starosci. Być moze masz nawet pęknięta któraś 
			
- 
				Zamiast wymieniać pół samochodu sprawdziłbym na początek czy rzeczywiście łapie lewe powietrze podłączając ELMa i sprawdzając korekty.
 Jeżeli nie wkręca się powyżej 3000rpm to powinien świecić się też check, komunikat cruise not available i można zczytać błędy.
 
 Poza tym najczęściej łapie powietrze przez uszczelki IMT (stare żółte, nowe zielone poprawione za około 60z kompletł), zawór PVC, pęknięty wąż PVC i wężyk wspomagania hamulców (ukruszony zaworek)
 
- 
				Błędu już nie ma, odebralem od elektryka, powiedizłą, że nie dałrady nic zrobić, jak się okazało błędu jużnie ma :) 
 
 Myśle, że wykasowałbłędy i to pomogło. świeci mi sie check od kilku lat i moze pamięć na błędy się skończyła. Wczoraj wycieczka 200 km i bez trybu awaryjnego :)
- 
				Bład wrócił, po dwóch dniach niestey.
 
 Auto już u mechanika, kupiłem dwie uszczeli dolnego i górnego dolotu powietrza, mechanik powiedział, że bez problemu uszczelni reszte :) Zobaczymy jakie efekty będą.
- 
				uszczelki kolektora wymienia się kompletami czyli 12 szt łącznie