FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: xj308v8 w Lipiec 06, 2017, 22:31:06 pm
-
witam dzisiaj kupilem piekny egzemplarz 4.0 v8 z 2000 roku jadac zaczal skrzypic na wybojach jakby amortyzatory mikro skrzypniecia wie ktos co to moze byc amory czy moze co innego odglos skrzypiacej wersalki :D lekko skrzypi na nierownosciach musze sie tego pozbyc :logojcpf: gdzie szukac przyczyny z gory dzieki za pomoc
-
pierwsze co bym zrobił, to pojechał na stację diagnostyczną, wrzucił samochód na szarpaki i dokładnie bym obsłuchał samochód od spodu skąd dochodzą te skrzypienia :)
-
Niestety ale w przypadku skrzypienia w moim aucie na szarpakach był cicho. Raz skrzypialo raz nie.
Najpierw zostało wymienione łożysko jednego z wachaczy tył i na jakiś czas był spokój. Czy x308 też ma łożyska na wachaczach?
Jak problem wrócił okazał się być wypracowany jeden z izolatorow sprężyny tył. To ostatecznie rozwiazalo mój problem.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,24239.msg261913.html#msg261913
-
Szarpak nie wykaze takich dzwiekow. Oprzeć sie o bagażnik i rozbujac tyl auta. Jak nie ma to fure za dach i bujac na boki. Prawdopodobnie jw. czyli izolator sprezyny ew. Ktoras z tulei wahacza
-
Duzo roznych rzeczy moze tak skrzypic, od izolatorow sprezyny poprzez gumy w hubie czy dolne czy nawet jak u mnie skrzypi jak w starej szafie duza guma na ktorej trzyma sie rama z przodu kola. Jak wyzej, rozbujac na postoju i sprawdzic w jakim kierunku jak ruszasz to skrzypi, wtedy bedziesz wiedzial mniejwiecej co to moze byc.
-
ok dzieki za odpowiedz jeszcze jedno pytanie w trakcie jazdy zapalila mi sie lampka ABS i komunikat track unableveible tsc nie pamietam dokladnie stanelem zgasilem odrazu odpalilem i komunikat znikl mial ktos podobny problem moze byc plyn hamulcowy czy problem z pompa abs ?
-
Raczej czujnik zalapal chwilowy błąd
-
zauwazylem ze jest tak jak ktos wyzej napisal zalezy to od pogody dzisiaj jest troche chlodniej i skrzypienie zdarza sie sporadycznie wczoraj byl upal goraco i chodzil jak wersalka przy dobrym ... >:D narazie sie wstrzymam nic nie wymienie podobno dlugo stal moze cos sie musi tam rozchodzic.. :-chyt
-
Albo długo stał i teraz będzie wysyp tematów do zrobienia w zawieszeniu bo wszystko stare... Ja bym proponował zrobić to teraz niż czekać na kumulacje.
W moim niedługo chyba nie będę miał co wymieniać. Ludzie jeżdżą tymi samochodami aż wyeksploatuja do zera, później okazuje się że częsci nie ma w kiosku jak do VW i auto idzie na allegro.
-
Stawiam coraz bardziej ze tp tak jak u mnie:
https://www.jaguarclassicparts.com/uk/part/CCC6875
Rozumiem ze to przy malych predkosciach i w miescie najbardziej jest odczuwalne? U mnie jak jest mokro i zimno to praktycznie nie skrzypi. Sucho i goraco to jak czegos nie popsikam to wlasnie skrzypi jak stara wersalka... :)
Wczoraj popsikalem Dinitrolem, ktory teoretycznie powinien zalatwic sprawe na dluzej niz WD40 ktore dziala okolo tygodnia.
Swoja droga czy ktos moze tutaj ma jakis dobry pomysl jak usunac srube numer 11 na powyzszym schemacie? Wczoraj ja ogladalem, a potrzeba ja wytargac by wymienic te gumy i slabo to wyglada. Dostep tylko z góry i bardzo limitowany, do tego wszystko tam prawie wyglada juz jak jedna czesc.
-
Potrzebujesz klucza oczkowo-płaskiego 19mm zdaje się. Umknęło mi to. Powinno dać się klepnąć go młotkiem, żeby śruba puściła. Albo załóż drugi płaski z oczkiem na zakładkę, przedłużasz w ten sposób ramię zwiększając moment.
Ruchy klucza nie wą duże, ale jest dostęp. Gorzej że to śruby drobnozwojne, trochę sobie pomachasz. ::)
Nie zapomnij o śrubach nr 7 i 5 ze schematu. Taka sama metoda z kluczem. :-V
-
Dzieki za info!
Z tego co czytalem to tylko musze wytargac te 4 z przodu ramy ktore sa w kwadracie i te 11tki, jesli do tego bede mial jeszcze ta 7 i 5 to juz troche grubsza sprawa, dawno temu je juz testowalem, przeciez to jest 'masakracja', pol dnia spedze pod autem odkrecajac je :-hehe
Ostatnio kupilem tez palnik, chyba czas go bedzie przetestowac.
-
kurde dzisiaj nastepny motyw predkosciomierz przestal regowac na gaz znaczy reaguje ale jest mocno opozniony :-\ co to za cholerstwo
-
Katar, może nic nie pal :D
Zapsikaj to penetratorem. Na schemacie, 7 to nakrętka. Nakładasz na nią klucz, a od dołu męczysz śrubę kluczem udarowym z nasadką 19mm. Sama wychodzi.
Śruba 4 i 11 to większy problem bo trzeba sobie pomachać.
kurde dzisiaj nastepny motyw predkosciomierz przestal regowac na gaz znaczy reaguje ale jest mocno opozniony :-\ co to za cholerstwo
Znaczy, obrotomierz zamula, czy silnik się nie zbiera? Na N ładnie wkręca się w obroty, czy się dławi? Może Ci go zalewa? Podłącz pod jakiś diagnoskop i zobacz co Ci tam za błędy wyskakują, może po sondach i korektach zobaczysz co się wyprawia?
-
reaguje normalnie na gaz wszystko jest pika belo oprocz predkosciomierza daje gazu a on z opoznieniem sie zbiera do gory jade naprzyklad 20 a pokazuje 0 i wyzej zaczyna ruszac jakby 20km roznicy w predkoci
obrotomierz co dziwne normalnie reguje tylko predkosciomierz muli ;D
-
Katar, może nic nie pal :D
Zapsikaj to penetratorem. Na schemacie, 7 to nakrętka. Nakładasz na nią klucz, a od dołu męczysz śrubę kluczem udarowym z nasadką 19mm. Sama wychodzi.
Śruba 4 i 11 to większy problem bo trzeba sobie pomachać.
Dzieki za info, na pewno sie przyda. Wlasnie mam klucz udarowy Clarke w domu, kupiony juz ze dwa lata temu i to chyba najlepsze narzedzie jakie kiedykolwiek kupilem do Jaguara. Nawet kompletnie pordzewiale sruby i nakretki odkreca bez problemu (Ostatnio udalo mi sie odkrecic nim cztery kompletnie zardzewiale torxy ktore trzymaja oslony tarcz hamulcowych z tylu) Szkoda tylko, ze jest tak wielki i nie da sie go wcisnac wszedzie.
Palnik moze sie przyda na 11ke, jak ja podgrzeje miejmy nadzieje powinna pojsc latwiej.
-
xj308v8, Może przestawił Ci się na mile :P
-
bylem dzis majster podlaczyl mi go pod komputer powiedzial ze blad ABS wyskakuje ktory moze mulic predkosciomierz jak wylacza system ABS pozniej mi powiedzial ze pompa do wymiany mysle ok bede szukal czegos na allegro spadl deszcz jakies urwanie chmury po chwili patrze blad znikl :-nuts padalo przez 3 godz przez ten czas ani razu sie nie zapalil :D wiec nie pompa tylko jakas spina przy ktoryms z czujnikow co myslicie ? :-yipee
-
Oby tylko połączenie czujnika ABS, może być jednak zimne luty i pompa ABS do wymiany lub regeneracji.
Jak coś to mam używaną pompę ABS.
-
ile za nia chcesz wyslij mi na priv
-
Masz pełną skrzynkę
-
Potrzebujesz klucza oczkowo-płaskiego 19mm zdaje się. Umknęło mi to. Powinno dać się klepnąć go młotkiem, żeby śruba puściła. Albo załóż drugi płaski z oczkiem na zakładkę, przedłużasz w ten sposób ramię zwiększając moment.
Ruchy klucza nie wą duże, ale jest dostęp. Gorzej że to śruby drobnozwojne, trochę sobie pomachasz. ::)
Nie zapomnij o śrubach nr 7 i 5 ze schematu. Taka sama metoda z kluczem. :-V
Poduszki wymienione dzis. Ta 11stka ze schematu to matko bosko i bulko wroclawsko, masakracja... :-K
Kluczem oczkowym nawet nie bylo po co zaczynac bo nic ze sruby by nie zostalo. Nabilem od gory nasadke 18mm(19mm byla za lozna), lomem obnizylem calosc na tyle zeby dalo sie wsadzic metrowa przedluzke(od dolu auta) i jest wtedy wystarczajaco miejsca zeby przekrecic o moze cwierc obrotu(dokonczyc lamanym kluczem oczkowym). Jedna sruba urwala sie, druga jakos poszla. Ta pierwsza na szczescie ciagle wystawala troche wiec zaspawalem nakretke od gory i to wystarczylo by ja odkrecic.
(https://rs.rvdz.me/xj40/images/27341/27341___5a19c00344833.jpg)
Dwie godziny zajelo wytarganie tych dwoch srub. Reszta poszla bez problemu, wkoncu nic mi z tylu nie skrzypi :-gwizd
Wszystko na koniec oczywiscie wyczyszczone i pomalowane, rama wyglada jak nowa.
-
A co to dokladnie wymieniałeś? Bo mój też skrzypi przy wbijaniu biegu i mnie to drażni
-
https://www.jaguarclassicparts.com/uk/part/CCC6875
-
Ile trwała cała operacja? :)
-
5-6 godzin z wyczyszczeniem calej ramy i pomalowaniem jej. Godzinke na odkrecenie wszystkich srub z wyjatkiem tych od stablizatorów, 2 godzinki na walke z tymi dwoma srubami, godzinke czyszczenie i malowanie, godzinke na zlozenie wszystkiego z powrotem i godzinke na pozbieranie calego balaganu :D
-
Dzisiaj przy okazji sprawdzania co mi piszczy z tyłu sprawdziłem jak wyglądają tuleje. Nie są ciekawe ... ;D
(https://scontent.fwaw5-1.fna.fbcdn.net/v/t34.0-12/24171923_1624020014312254_1418991896_n.jpg?oh=26828e787eec25094151429c08d0a455&oe=5A1E5C80)(https://scontent.fwaw5-1.fna.fbcdn.net/v/t34.0-12/24099563_1624019990978923_1354700228_n.jpg?oh=f12fa17d80fc41bcedb4c90a7fed9129&oe=5A1E098D)
-
Popsikaj porzadnie WD40 naokolo do srodka, zobacz czy jest jakakolwiek poprawa.