FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: RafiBBJag w Maj 09, 2009, 13:50:41 pm
-
Od jakiegoś czasu po odpaleniu zimnego silnika (tradycyjnie wychodzi prawie na 2000 obr po czym spadają-nawiasem mówiąc nie wiem czemu to służy, chyba tylko po to aby kotek mruknął a także szybszemu zużyciu silnika) słychać stukanie, klepanie jakby zaworów. Pojawia się to wybiórczo, czasami jest czasami nie. Po dodaniu gazu tak do ok.2000obr nagle zjawisko ustępuje i silnik pracuje cicho. Nie ma to miejsca na ciepłym czy gorącym silniku. Również wolne obroty czasami ma za małe gdy jest gorący. Moje podejrzenia to wariator faz rozrządu. Nie znalazłem nic na ten temat. Czy ma ktoś doświadczenie z tym cudem? Jak wymontować, jak wyczyścić? Czy trzeba specjalisty aby później coś regulować? Wyglada to tak, wydaje mi się, że ustępuje to albo ze wzrostem tylko prędkości obrotowej lub/i wzrostu ciśnienia oleju (bo chyba on steruje pracą wariatorów). Może zna ktoś fachowca na śląsku, który się na tym zna? Pozdrawiam ??????
-
Słuchaj wariator to czuć jak się włoncza około 3500rpm nie bardzo jest tam co czyścić po wyjęciu go zobaczysz tylko tulejkę z siateczkami wzdłuż osi wariatora w środku jest zawór u mnie wciągnęło tą siateczkę do środka i go zablokowało.
Uszkodzenie wariatora komputer nawet od forda pokazuje w trybie winstar 3.0l.
Możesz sprawdzić to sam ciśniesz w podłogę cały czas i jak wariator jest walnięty to zaczyna silnik szarpać na wysokich obrotach wraz z obciążeniem i od razu zaczyna migac check engine ponieważ nie przepala mieszanki i wali w wydech, u mnie tak było.
Wymienić go jest łatwo zdejmujesz pokrywę zaworów i go odkręcasz z tego co pamietam jest przykręcony za jedno ucho (mimo iż ma dwa) śrubą 8 mm
pozdrawiam
-
moze trzeba co i raz zmienic olej w silniku i wlac jakis markowy produkt ;)
Stąd te stuki ;D choć wiesz co mam w silniku i mnie nie stuka ;)
-
spróbuj olej 15w40 do 2002 silniki były budowane z większa tolerancja dlatego Jaguar (nieoficjalnie podawał aby stosować gęstszy olej )Prawdopodobnie wariator faz rozrządu nie dostaje oleju czyli przestaje dzialac .
-
Witam kolege ze Slaska i zapraszam do naszej sekcji:
>> http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=3367.0
pzdr
-
radzio1, olejem się nie martw ;) Aktualnie mam wlany 10w40 ale zastanowię się nad tym 15w40. Może rzeczywiście pomoże? Silnik ciągnie płynnie do czerwonego pola, nic się nie dławi. Gdy się jest już ciepły to pracuje jak z fabryki. Zastanawiam się też nad jakimś elementem rozrządu (napinacz itd), ale chyba oprócz smarowania olej nie jest tam do niczego potrzebny. Chyba, że wspomniany wczesniej przez kolegę zawór w wariatorze nie trzyma oleju i gdy dłużej silnik nie pracuje to olej się wraca (te kanały w wariatorze odpowiadają za smarowanie czy też za sterowanie wariatorem???).
-
Kociak ma przejechane 115 tyś. To teraz mnie zaskoczyłeś. Z tego co gdzieś mi się obiło to silnik AJ-V6 w S-Typie ma regulację płytkową a nie hydrauliczną...hmmm...
-
Kociak ma przejechane 115 tyś. To teraz mnie zaskoczyłeś. Z tego co gdzieś mi się obiło to silnik AJ-V6 w S-Typie ma regulację płytkową a nie hydrauliczną...hmmm...
Zgadza sie
Te mam ten klekot :(
Pan w serwisie powiedział ze płytki zamawiają na wymiar.
Czy zmiana oleju tu coś pomoże ???????
-
Też u Ciebie stuka? Jeśli to mają być zawory do regulacji to wydaje mi się, że gdy silnik jest ciepły to też powinno klepać a czasami nawet bardziej. U mnie gdy silnik złapie temperaturę to cisza jak makiem zasiał, tylko czasami ma te poranne wybryki. Gdzieś usłyszałem, że te moje stukanie to nie zawory lecz sam wariator wydaje taki głos...hmmm...sam już nie wiem...chyba pojadę do jakiegoś speca aby stetoskopem osłuchał silnik.
-
Jeśli zawory masz do regulacji to zmiana oleju nic nie pomoże ponieważ regulacja jest czysto mechaniczna - brak hydraulicznych popychaczy zaworowych (w nich zmiana oleju miała by wpływ na ich pracę).
-
Kolego u mnie tez klepie z rana bardzo słychać bardziej...jak jest zimny.
W serwisie gość coś mówił o zmianie blaszek,nie znam się
Zakończyłem temat bo trzeba auto zostawi,murza rozebrać pomiary zrobić i dopiero zamawiać. Wiadomo $$$
-
panowie czy to jest ten wariator w 3.0 v6? dzięki pozdrawiam.
http://www.ebay.co.uk/itm/Jaguar-X-Type-S-Type-XJ-X350-VVT-VARIABLE-VALVE-TIMING-SOLENOID-CAM-VCT-/271075697365?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f1d5ee2d5 (http://www.ebay.co.uk/itm/Jaguar-X-Type-S-Type-XJ-X350-VVT-VARIABLE-VALVE-TIMING-SOLENOID-CAM-VCT-/271075697365?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f1d5ee2d5)
-
i u mnie tez klepie - tylko na zimnym silniku i po lekkim przegazowaniu odgłos zanika...Nie sądzę , aby to były zawory, bo klepałyby cały czas...
-
Kolego u mnie tez klepie z rana bardzo słychać bardziej...jak jest zimny.
W serwisie gość coś mówił o zmianie blaszek,nie znam się
Zawory, gniazda zaworowe w miarę pracy uklepują się i luz zaworowy się zmniejsza, a mniejszy luz między płytką i krzywką wałka to cichsza praca (przynajmniej tej pary współpracujących elementów). To samo jest gdy silnik się rozgrzeje - zawór się wydłuża i luz się zmniejsza, albo nawet kasuje.
Korekta luzu zaworów (zwłaszcza po pewnym przebiegu) jest wskazana tylko czy wpłynie to na zmniejszenie "klepania" skoro w większości przypadków luz należy powiększyć?