FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: mihalczyk w Lipiec 01, 2017, 11:58:21 am
-
Ostatnio miałem problem z czujnikiem położenia wału(przetarty kabelek) zaizolowalem i jeżdzę od 3 miesięcy, ale 2 razy musiałem nim poruszać żeby odpalił( planowałem wymianę przed wyjazdem na wakacje) wczoraj jadąc wyczułem, ze auto nie reaguje odrazu na pedał gazu, najpierw sie zadusi pózniej rusza (problem na gazie i na benzynie, ale mocy chyba nie traci) rano dzisaj znowu nie chciał odpalić musiałem poruszać kabelkiem od czujnika. Czy to może mieć związek ze sobą? Może świece (od zakupu nie wymieniałem, mam go rok) może jakieś inne pomysły? Jest to irytujące i nie bezpieczne kiedy wyjeżdżam z skrzyżowania. Miałem tak kiedyś na LPG w zimę na zimnym silniku.
-
Problemem była dziurka w przewodzie układu chłodzenia
-
Dziurka w układzie chłodzenia czy dolotowym?
Świece to nie duży koszt więc warto wymienić profilaktycznie. Przy okazji obejrzysz cewki i będziesz wiedział czy świece nie są w oleju.
-
Nie jestem mechanikiem ani znawca, taka gruba rura po stronie pasażera idąca od chłodnicy, wypiąłem ją skróciłem o 5cm(na tym odcinku była dziurka) i założyłem, usterka znikła.
-
Skoro była dziura w rurze od chłodnicy to powinieneś mieć wyciek płynu! Raczej nie ma to związku z pracą silnika...
-
No chyba że płynu było tak mało, że już się nie lało z dziurki i nie dogrzewało przepustnicy. No ale co z temp. silnika i przecież powinna się świecić knrolka niskiego stanu chłodziwa.
No chyba że się nie świeci :-hehe
-
Ja zapytam inaczej... Uporales się z problemami z poprzednich tematów tj 'klema, odpalanie' i 'wysokie obroty'? Jeśli nie to podejrzewam, że masz cały czas jakiś problem, który sobie tylko ewoluuje do różnych postaci. Chwilowo twoje auto jeździ a za kilka dni znowu zacznie kichac.
-
Msiwow: udało mi sie uporać ze wszystkimi wcześniejszymi problemami.
W formie ciekawostki problemy z klemą były problemami z imobiliserem i uniwersalnym alarmem, kupiłem pilot z saaba problem znikł. Problemy z odpalaniem czujnik położenia wału
Nie doprecyzowałem, płynu nie było prawie wogole, wszystko wyleciało z dziurki, najprawdopodobniej wpływ na nieprawidłowe działanie miała nie sama dziura tylko mała ilośc płynu, wskaźnik małej ilości płynu nie świecił (nie wiedziałem ze taka kontrolka jest) możliwe ze bezpiecznik?
-
Czujnik ilości płynu znajduje się pod zbiornikiem. Będziesz widział od strony silnika. Na zdrowy rozum jego ewentualne uszkodzenie lub wypiecie powinno powodować świecenia kontrolki. Chyba, że tu jest inaczej. Może ktoś ma doświadczenia w tej kwestii.
Jak przekrecasz kluczyk i świecą się kontrolki wszystkie to ta też?
-
U mnie uszkodzony czujnik objawił się właśnie zaświeceniem kontrolki o małej ilości płynu.
-
Jak przekręcę kluczyk to świeca sie wszystkie kontrolki