FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: piorek w Czerwiec 21, 2017, 20:32:22 pm
-
Witajcie
Czy w portach serwisowych klimatyzacji sa standardowe zaworki Scharader'a?
Zaniepokoilo mnie iż nie widze zaworku , ktory mozna by wykrecic tylko jakas membrane.
Przyklad:
(https://images84.fotosik.pl/650/3f9508b46591284cmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/3f9508b46591284c)
Co z tym mozna zrobic? :)
-
To chyba zaworki jak a'la szybkozłączki w instalacjach sprężonego powietrza (jeśli w środku są płaskie), lub jeśli to kulki to jak szybkozłączki do hydrauliki w maszynach rolniczych i budowlanych. Wciśnij śrubokrętem i sprawdź >:D
-
Czyli same zaworki sa niewymienialne i trzeba wymieniac całe porty serwisowe.
Pytanie czy warto kupowac OEM czy standardowe porty z zaworkami Schrader'a?
-
Jedź do serwisu który regeneruje kompresory to pewnie instalacje A/C też robią i graty mają to ci podpowiedzą. Wystarczy wklepać w "gogole" swoje miasto i tekst w stylu serwis klimatyzacji a znajdziesz. Pytanie czy będzie im sie chciało rzeźbić
-
Tego typu zaworki są stosowane w wielu autach , należy na nie uważać raczej nie wciskać ich ostrymi przedmiotami. Istnieje ryzyko ,ze widoczna gumka przestawi się i nieszczelność gotowa.Same zaworki są dostępne bez problemu.
-
Chyba znalazlem odpowiedzi:
- przy zaworach kulkowych trzeba wymienić cały port serwisowy
- przy zaworku Schrader'a (wentyl) zazwyczaj wymienia się sam wentyl.
Sprawdziłem i gwinty są standardowe, wiec bez problemu można dostać potrzebne porty serwisowe z zaworkami.
-
Podłączę się do tematu.
Mam nieszczelność na takim zaworze, znajdującym się na przewodzie idącym od sprężarki do osuszacza. Przy prawym reflektorze.
Czy jest kłopot z jego dostaniem i wymianą?
-
Nie ma żadnego problemu z wymianą tych zaworków - trzeba tylko opróżnić klimatyzację i mieć do nich specjalny (jeśli dobrze pamiętam 8-kątny) klucz nasadowy.
Najlepiej kupić oryginał lub dobrej klasy zamiennik, gdyż w innym przypadku zaworki kulowe w środku dość szybko znowu przepuszczają lub jest problem z nałożeniem klucza.
Najlepiej wymienić obydwa, jedna robota a wcześniej czy później i tak będą problemy.
Numery fabryczne:
wysokiego ciśnienia - MHD7372AA (gwint M12x1.50, korek M8x1.0)
niskiego ciśnienia - MHD7372BA (gwint M10x1.25, korek M8x1.0)
-
Dzięki za info już zrobione.
Niestety gazu udało się odzyskać tylko 250 g.
Dobicie 850, plus wymiana zaworu, razem 350 zł.