FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: slawek396 w Czerwiec 21, 2017, 13:39:38 pm
-
witam! mam takie pytanie ,kotek nie odpal i pokazuje na vcm błąd 17 - może ktoś wie co to za błąd? pozdrawiam ??????
-
Kod 17 to ( Throttle pot. Looks for signal less than 0.25 volts. ). Czyli problem z przepustnicą ( albo jakimś czujnikiem w jej obrębie ) .
-
hallo! dodaje ,że jest to xj 40 daimler ,natomiast kotek zapali i zaraz gaśnie ,jak by nie mógł wejść na obroty? ??????
-
A czy próbowałeś odpalić go z lekko wciśniętym gazem ? , jeśli nie to spróbuj i zobacz czy utrzyma obroty .
-
halo! tak -próbowałem ,kocur duśi się i gaśnie :-[
-
W takim razie odłącz aku na 5-10 min i zobacz , czy wstanie . Jak na razie wiadomo , ze coś go zdusza przy próbie odpalenia , ale dobrze byłoby sprawdzić , czy po resecie odpala normalnie , czy już podczas kręcenia łapie ten błąd . Możesz jeszcze odpalić z odłączona przepływką i CTS-em.
-
Witam nie bardzo rozumiem co oznacz cts :-wstyd
-
CTS - czujnik temperatury silnika . Znajduje się on na obudowie termostatu ( to ten 2 pinowy ) , obok niego jest drugi jednopinowy , ale on jest od temperatury na zegarach.
-
Witam zrobiłem tak ,jak napisałeś -odpiełem aku ,odłączyłem czujniki i dalej to samo ,a jeszcze pokazuje błąd 69 ? ??????
-
Błąd 69 pewnie dlatego że czujniki odpięte. Skoro jest bez zmian , to przynajmniej wiadomo , że trzeba szukać w układzie zapłonowym albo wtryskowym. Silnik kręci i odpala , czyli czujnik położenia wału żyje . Ja bym jeszcze przejrzał dokładnie układ zapłonowy ( wykręcił i oczyścił świece , sprawdził iskrę na każdym garze ) , i jeszcze sprawdził ciśnienie na listwie , czy dostaje tego paliwa tyle ile trzeba .
-
Jako ze miałem 3 szt. XJ40 i przejeździłem nimi ponad pół mil. km, pozwolę sobie wtrącić moje trzy grosze.
Nawet jeżeli jest problem z czujnikami powinien z kłopotami ale odpalić. Zacznij od najmniej pracochłonnych czynności:
1. Iskra - wyjmij jedną z fajek załóż świece i sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest iskra, jeśli brak następnie załóż świece na przewód bezpośrednio z cewki - omijając palec i kopułkę ( często palce dostają przebicia, sam wymieniłem ze 2 szt.). Jeśli nadal nie ma iskry zdemontuj cewkę , płytkę radiatora ze wzmacniaczem zapłonu, oczyść wszystko, podegnij styki we wtyczce wchodzącej we wzmacniacz zapłonu, sprawdź przewód masowy przykręcany do cewki, cewkę, kondensator. Jeśli po złożeniu nadal iskry brak pozostaje ECU.
2. Paliwo - przed odpaleniem, zanim zakręcisz rozrusznikiem, przekręć kilka razy kluczykiem, tak aby pompa paliwa podała większe ciśnienie na listwę. Jeżeli po takiej operacji samochód dłużej zadziała niż zwykle, masz do sprawdzenia układ elektryczny zasilania pompy, czyszczenie układu paliwowego , łącznie z filtrem siatkowym wewnątrz zbiornika paliwa, lub wymianę pompy paliwa.
3. Jeżeli nadal nie działa - zdemontuj ECU i przelutuj zimne luty - podobnie przekaźnik od pompy.
W razie pytań namiary na mnie znajdziesz w dziale ogłoszenia.
-
witam! zrobiłem ,tak ,jak pisałeś w punkcie 2 - przekręciłem kluczykiem parę razy -kotek zapalił krótko i zgasł :-[ ,wymieniłem też palec wraz z kopułką? :-cry
-
Sprawa pierwsza jesli chcesz zdiagnozować dlaczego gaśnie to trzeba dobrze zdiagnozować za nim zaczniesz wymieniać części.
XJSC napisał co moze być ale . #1 to sprawdzenie trzech rzeczy czyli Iskry . wtrysków i ciśnienia paliwa.
Jest wiele narzędzi do podłączenia i sprawdzenia co nie działa.
Potem zacząć szukać problemu systemu który nie działa. Inaczej to wymienisz całe auto i dalej będzie problem bo okaże się ze wewnętrzny filtr zasysający benzynę jest zapchany ( tak jak pisał XJSC)
albo wtryski nie dostają sygnału z ECU , albo iskrę gubi auto gdy przestaje kręcić .
Niestety aby zostać mechanikiem własnego auta trzeba wyposażyć się w podstawowe narzędzia do diagnostyki .
-
witam! koledzy ,gdzie znajduje się pompa paliwowa ,oraz filtr paliwa ? ?????? i jeszcze jedno co znaczy ECU ?
-
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sterownik_wtrysku
-
Pompa znajduje się w zbiorniku , a filtr jest przymocowany pod autem w okolicach lewego tylnego koła . Jeśli pompa żyje , to po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon powinieneś ją słyszeć w bagażniku ( wydaje taki specyficzny dźwięk podczas pracy).
-
Pompa paliwa w baku. Filtr paliwa o ile się nie mylę pod podłogą w okolicy tylnego lewego koła
-
witam koledzy . w domu wielka radość :-clap,kotek wreszcie mruczy :-A ,przyczyna była banalna ,ale trzeba było pół auta rozebrać ,i naprawić instalację ! dzięki za pomoc :-thank
-
To jaka byla ta przyczyna konkretnie ? ku potomnosci ?
-
witam! przyczyna była bardzo prosta!! - teraz ;D pompa paliwowa nie miała zasilania ,ponieważ przewody byłyzerwane - skorodowane!! po wymianie kotek naturalnie zaraz zamruczał :-clap pozdrawiam sławek