FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Hawai w Czerwiec 11, 2017, 01:01:28 am
-
Od razu przepraszam za skomplikowany tytuł, ale nie wiedziałem jak nazwać temat. Otoż sprawa wygląda następująco. W moim kocie zepsuł się silnik hamulca ręcznego przez co blokuje zacisk i auto cały czas hamuje, serwis w którym byłem zdiagnozował właśnie co to jest i próbowali naprawić ten silniczek, ale z racji braku dokładnych schematów odpuścili sprawę i polecili udanie się do ASO, a na ten krótki czas odłaczyli linki od ręcznego i nawet wypieli jakąś wtyczkę. Teraz przechodząc do właściwej treści.. Moje pytanie brzmi czy po pierwsze i najważniejsze da się uczynić by z racji, iż ręczny jest odpięty by światła stopu nie świeciły sie gdy tylko jadę więcej niż 1 km/h oraz dlaczego tak się dzieje i drugie pytanie, czy da się wyłączyć pikanie, które mnie informuje prawdopodobnie, że mój ręczny nie działa? Przy okazji jeszcze jedno pytanie - Znalazłem na allegro moduł hamulca ręcznego i czy to jest ta część? Czy ważny jest tutaj silnik czy jakaś inna kwestia by nie kupić złego?
-
Witaj . Z tego co wyczytałem na forum , silniczki hamulca ręcznego pasują na pewno z każdej Eski . Też aktualnie przerabiam ten temat , ponieważ mój hamulec świruje . Na razie odłączyłem moduł , który znajduje się za tapicerką w bagażniku z prawej strony za gaśnicą . Kupiłem inny moduł , ale nie pomogło . Dziś kupiłem silniczek na allegro . Zobaczymy jak go wymienię ? :-tylko
-
Ale co ci dało odpięcie tego modułu z bagażnika? I gdzie dokładnie on jest, jakbyś przysłał zdjęcie to by było super ;)
-
W jaki sposób ci sprawdzili jeśli nie mają schematu?Proponuję byś sam to sprawdził od nowa.-czy silnik jest uszkodzony czy moduł.Moduł o którym pisze kolega Andrzej sygnlizuje ci wszystko zgodnie z prawdą,więc możlwe że jest sprawny.W module masz dwie wtyczki jedna jest od silnika hamulca CA265 (grubsza i krótsza).Wyjmij ją i podaj napięcie prosto z aku na piny 1 i 6 to jest uzwojenie silnika,powinien kręcić (słychać) jeśli nie-to spalony lub zablokowany-do wymiany.Jeśli nie ruszy to zmien polaryzację,możliwe że jest zaciągnięty a ty go jeszcze zaciągasz wiec nie ruszy,w tej sytuacji można tylko luzować czyli w drugą stronę.Są jeszcze 3,4,5 to są piny czujnika położenia ,możliwe że czujnik nawalił.
-
Wystarczy wyjac bezpiecznik 30A ( zielony ) w tylnej skrzynce koło akumulatora. Ma oznaczenie chyba 33 lub 35.Hamulec nie bedzie zasilany i po pikaniu.
-
Otóż odpięcie modułu dało mi tyle , że nie wyświetla mi się komunikat o złym działaniu hamulca . Po prostu jest nie aktywny . Na dzień dzisiejszy nie wiem co jest przyczyną , że wyświetla mi ten komunikat ? Słyszę że silniczek zaciąga jak podpinam moduł . Próbowałem podmienić moduł , ale bez pozytywnego efektu . Dalej wyświetla komunikat o złym działaniu hamulca . Działam trochę po omacku , na elektryce się nie znam . Moduł znajduje się za tapicerką bagażnika , z prawej strony . Musisz zdjąć gaśnicę , odkręcić czarną dużą plastikową nakrętkę przytrzymującą tapicerkę . Odgiąć tapicerkę , i zobaczysz moduł . Fotek nie wyślę ponieważ jestem za granicą . A Jag stoi w garażu w Polsce . Pozdrawiam :-A
-
Nie znam się, więc sie pytam. Czy wyjęcie bezpiecznika może coś zepsuć oraz drugie, który doklładnie kabel wypiać os modułu bo są trzy.
Poza tym, bezpiecznik wyjąłem i nadal działa i jest to samo, a moduł albo nie mogę znaleźć albo nie wiem bo znalazłem tylko ten od czujników parkowania.
-
Gdy patrzysz do bagażnika to moduł czujników parkowania masz po lewej a hamulca po prawej ,oczywiście za tapicerką.Co do wtyczki to patrz na numer CA265 ,jest na nich napisane.Wyjęcie bezpiecznika nic nie zepsuje ale nie załatwi sprawy.