FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Niunia w Czerwiec 01, 2017, 13:05:43 pm
-
...rozladowac prawie nowa baterie Varta podczas osmiogodzinnego postoju?
Postawilem - przyjechawszy na dworzec na parkigu autko. Po powrocie wieczorem elektryka siadla magistralnie.
Nie moglem otworzyc drzwi z pilota - zdjalem kapsulke z zamka i otworzylem drzwi kluczem.
Sprawdzilem miernikiem z diodami napiecie baterii - zadna dioda sie nie zapalila.
Sprawdzilem prace miernika na baterii w swoim kocie - wszystkie diody sie zapalily.
Mam gwarancje na baterie. Elektryk mowi ze to moze alternator. Ja w to watpie. Co koledzy mysla w tej sprawie?
Autko - to primera mojej zony. Uzywane na krotkie przejazdy. Kota na nie nie fartyguje... :)
-
Może alternator nie ładuje ? Spróbuj odpalić Primere i zmierz napięcie na akumulatorze (potrzebny multimetr). Napięcie powinno wynosić około 13.7-14.4V i może się wahać o 0.1V w zależności od obrotów silnika.
-
Nie chce odpalac primery od kota - bo ta kocia elektronika jest delikatna i kaprysna.
Z wiedzy elektrycznej, nabytej w technikum wnioskuje ze winna jest wylacznie bateria.
Primera odpalala bez problemow... jezdzila podobnie a tu naraz:
zostawilem ja cool na osiem godzin i znalazlem z bateria kompletnie rozladowana. I to kiedy temeratura byla okolo 25 gradusow.
Jutro jade do Norauto z bateria ( jest juz w kufrze kota) i jej gwarancja - niech interweniuja! Wg mnie ona nie trzyma juz napiecia.
Opowiem szanownym kolegom co mi powiedza jutro w Norauto. Bateria byla kupiona w lutym 2017.
-
Jak jest zwarcie na alternatorze to szybko baterie zje. Ewentualnie jakieś zwarcie. Trzeba zmierzyć pobór prądu po zgaszeniu aut, po 30 min i godzinie
-
Niech mi naladuja jutro baterie i sprawdza czy trzyma prad.
Jesli trzyma - wloze ja do primery.
Jesli znowu mi bateria zdechnie - to jest gdzies oczywiste zwarcia i bedziemy go szukac!
Dzieki Driv3rrrr za rozsadna sugestie.
-
Ale w aumie czemu wieziesz baterię na gwarancję ? Nie daje się już naładować ?
-
Gwoli ścisłości, to zwarcie powoduje pobór prądu wielokrotnie większy od prądu roboczego. Jeśli jest zwarcie to powinno spowodować spalenie bezpiecznika, stopienie izolacji itp.
Jeśli wykluczysz uszkodzenie akumulatora to po prostu musisz szukać co pobiera prąd. Wpinasz amperomierz w szereg i patrzysz jaki jest postój przy wyłączonych odbiornikach.
-
no tak ... jesli jest zwarcie to bezpiecznik wysiada i prad w ukladzie zwarcia juz nie plynie.
Ale bateria nie moze sie tez juz calkowicie do zera wyladowac - stracila tylko czesc pradu podczas zwarcia. A moze sie myle?
-
Trzeba zmierzyc ile ma teraz. Jak zlecialo do 10 lub mniej volt to za chiny nie odpali
-
Bateria jest na gwarancji - oddalem ja do sprawdzenia.
pozyczyli mi ( dalem kaucje) identyczna nowa na ktorej primerka smiga bezproblemowo.
Jutro przed poludniem wydadza werdykt - traktowano mnie z szacunkiem bo przyjechalem kotem
o pieknej siersci british racing green. Wiec Kolegom powtarzam: :-tylko
-
Kot jest ssakiem,wyssał prąd z akumulatora a teraz będzie ssał paliwo ze zbiornika ;D
-
Po 24 godzinach ladowania dioda jest pomaranczowa a powinna byc zielona - w kolorze mojego kota.
O 18 wieczorem wracam do elektrykow - jesli dioda jest zielona zabieram baterie. Dalszy ciag nastapi...
-
Jakim prądem ładujesz i o jakiej pojemności masz akumulator ?
-
Odpowiadam z miejsca:
akumulator 52 Ah
Prad ladowania niski - pewnie 2 A. Ladowanie jest u elektryka w Norauto. Dioda ciagle pomaranczowa co oznacza ze aku nie jest jeszcze na 100%
Maja ladowarke na piec akumulatorow.
Sprawdze co sie dzieje w poniedzialek - te pogany pracuja i dnia swiatecznego nie szanuja!
-
Myślałem, że sam ładujesz. Przy niskim prądzie po 24 godzinach może jeszcze nie być naładowany w 100 %. Wg. twojego opisu do poniedziałku powinien naładować się.
-
Akumulator naladowany - wszystko OK.
Alternator sprawdzony - laduje jak nalezy.
Przyczyne "zdechniecia" aku wyjasnia wzor ponizszy:
(2x21 + 4x5 ) x 1/12 x 8 = 41,3
Wiec kto odgadnie co bylo prawdziwa przyczyna rozladowania aku?
-
Zapomniałeś wyłączyć światła i świeciły się postojowe? :D
-
Może głupi, ale czy kliknąłeś dwa razy na pilocie do zamknięcia jaga?
-
Nie wiem, które to 21W żarówki, ale 4x5 to pewnie pozycje i to wszystko świeciło przez 8h.
-
21w to stopy i kierunki i wsteczny i przeciwmgielne. jak odpalisz samochód to zobacz czy ci sie caly czas stop nie świeci bo może ci czujnik nie działa pod pedałem, ewentualnie przeciwmgielne wyciągnołeś
-
Nie wiem, które to 21W żarówki, ale 4x5 to pewnie pozycje i to wszystko świeciło przez 8h.
Tak to bylo - zgadles.
Przez dwa tygodnie nie mialem dostepu do sieci - wiec nie moglem sie do tego przyznac.
Wstydze sie bo i odpowiedniego emotikonu nie moge na koncu zdania kropnac...