FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: shimizu w Maj 31, 2017, 14:19:44 pm
-
Witam Panowie, :-A
Czy ktoś pomógłby mi rozszyfrować poniższe błędy jakie wyskakują mi w trybie testu zegarów ?
D900 U1900 CLIMATE CONTROL NETWORK FAULT
E518 U2518 CLIMATE CONTROL FAULT FLAGGED
9246 B1246 Not listed
z góry dzięki :-tylko
-
A jak sie robi ten test zegarow? Odnoszac sie do tych bledow ktore podales to moze wystarczy to przetlumaczyc...
-
Wciskasz od komputera pokładowego z manetki z lewej strony, trzymasz 3 sekundy wkładasz kluczyk i przekręcasz na zapłon. I później przełączasz sobie funkcje.
Czym różni się oznaczenia modułu klimatyzacji 2R8H18C612CE (mój) od 4R8318C612DF od 6r8318c612da ?
-
No to niestety nie jestem w stanie tego zrobic bo moj jag jest z 2001r przed lift i nie mam w manetce nic do sterowania komputerem
-
Witam Panowie, :-A
Czy ktoś pomógłby mi rozszyfrować poniższe błędy jakie wyskakują mi w trybie testu zegarów ?
D900 U1900 CLIMATE CONTROL NETWORK FAULT
E518 U2518 CLIMATE CONTROL FAULT FLAGGED
9246 B1246 Not listed
z góry dzięki :-tylko
A coś nie działa z klimy, czy wszystko działa i szukasz dziury w całym ;-)
W tym trybie wyświetlane są też błędy "historyczne", które mogły mieć miejsce nawet 10 lat temu. Można jest skasować, ale to musi być coś porządnego a nie ELM z Allegro za 10 zł.
-
Klimatyzacja mi najpierw działa dobrze ale po rozgrzaniu się samochodu i zgaszeniu i włączeniu już wieje jak chce. Elektrozawór wymieniony i teraz skupiam się na module klimatyzacji a nie chciałbym wymieniać wszystkiego po kolei :-super
-
Przydałyby się aktualne kody, a nie te z ETM. Kod B1246 to potencjometr pokrętła ściemniacza podświetlenia deski.
Przydałoby się też, gdybyś rozwinął stwierdzenie "wieje jak chce" :-) Może masz za wysokie oczekiwania od piętnastoletniego samochodu :-D
-
Jak ustawimy szyba + nogi to góra wieje zimnym, nogi ciepłym lub jak nastawimy na środek + nogi to środek wieje zimnym, nogi ciepłym i boki też ciepłym :-K
-
To samo co u mnie było. Albo uwalona klapa mieszajaca albo moduł miesza. Szczerze nigdy do tego nie doszedlem co u mnie sie dzialo. Po wymianie elektrozaworu zdrutowalem troche. Odlaczylem klape na nogi, zablokowalem w pozycji zamkniętej i bylo git
-
Nagrzewnica dzieli się na prawa i lewa stronę ,nie możliwe aby wiało Ci różnie góra -dół.
-
Mozliwe bo jest jeszcze klapa mieszajaca. Najbardziej widać różnicę właśnie przy ustawieniu szyba- nogi. Góra wali lodem a na nogi leci żar okrutny
-
No właśnie może być tak jak pisze Driv3rrr. Ta klapka i silniczek występują do VIN N10330. Ponad tą liczbą silniczka i klapki nie ma ale za to diagnostyka wyświetla błąd, że ten silniczek nie działa :-nuts :-tylko
Wymiana silniczka to byłaby najtańsza opcja na tę chwilę, ale wymiana wymaga gimnastyki i szczupłych, długich rąk :D
-
Mieszajacej raczej bez zrzucenia deski sie nie wytarga. Dostęp jest do - nóg, środek-boki, szyba, obieg zamk. otw.
Mieszacza widac po wywaleniu panelu klimy oraz nawiewow. Ale skubany jest za stelazem deski. Mysle ze nawet chińska 5 latka nie dała by rady
-
Kiedyś w necie widziałem jeden z tych "service bulletin'ów" Jaguara, niestety nie mogę teraz go odnaleźć :- pojecia Tak czy inaczej były tam fotki z wymiany silniczków znajdujących się na obudowie mieszacza, ale nie pamiętam, czy był tam i ten "dodatkowy", o którym rozmawiamy. Dostęp był taki, że było zdjęte to "drewno" z zegarów, wyjęte zegary i wtedy za zegarami w otworze po prawej był jakiś względny dostęp do silniczka. Nie robiłem tego u siebie, więc nie wiem jak w praktyce to wygląda, bo to że silniczek widać, to jeszcze nie znaczy, że łatwo go wymontować i zamontować :-tylko
Wyjęcie zegara to nie jest duża robota, jakieś 30 min na spokojnie. Serce tylko bije szybciej kiedy trzeba zdjąć to "drewno" ale może przesadzam, bo to tak naprawdę "amelinium" z fornirem ;)
-
W weekend może będę miał chwilę czasu to zasiądę do tego, u mnie vin 70771. Generalnie trudny temat bo trzeba trasę robić na raz i nie gasić bo jak się zgasi samochód i odpali znowu jak jest ciepły to już wieje ciepłym i idzie się upiec w środku :-K
-
Pany a mozecie mi podac numery czesci modulu mieszalnika i klapy mieszajacej ? :-K
-
Klapa steruje moduł klimy czyli w Twoim.przypadku znajduje sie za schowkiem pasazera bo jak dobrze pamietam masz ekran dotykowy.
Co do numerow gdzies to mialem ale nie pomoge bo mam teraz prace, budowe i przeprowadzke i szkraba w domu :D. Sam nie ogarniam kuwety
-
Niestety to nie moduł klimatyzacji gdyż podmieniłem na sprawny i dalej to samo :-K. Co więcej moduły klimy podmieniłem od anglika z 2005 roku na szybko i też działa tak samo (góra zimne dół gorące etc.) tylko zamienione są strefy. Driv3rrrr miałeś racje trzeba później moduł przeprogramować :-bry bo zostaje silniczek
-
Numer dla silniczka "Cold air bypass" dla wersji LHD to XR857896.
Cofam to co wcześniej pisałem o silniczku za zegarami, dotarłem do tego dokumentu i tam jest dostęp do silniczka podszybia/góry deski :-wstyd
Wszystkimi silniczkami steruje moduł klimatyzacji.
Co do programowania po wymianie silniczka. Ostatnio wymieniałem silniczek od klapy recyrkulacji powietrza. Jak go podłączyłem to kręcił się w kółko niezależnie od ustawienia co ok. 5 min o 1 cm ale potem po wyłączeniu i włączeniu zapłonu działał poprawnie, więc jakoś sam się ogarnął.
-
Od razu Wam powiem ze silniczki każdy jeden jest taki sam. Tylko myk polega na tym ze np wkladamy silniczek z nóg na miejscu tego co steruje nawiewem szyby. Uruchomi się ale za każdym razem z opoznieniem np po 30.sekundach niz to co jest zadane na klimatroniku.