FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Adt81 w Maj 30, 2017, 21:22:24 pm
-
Witam - dzisiaj zabrałem się za rozbieranie i naprawę układu napędowego z tyłu. Po pierwsze łożyska kół do wymiany - prawe w stanie agonalnym lewe już szumi więc obydwa lecą do kosza i tutaj wszystko jasne co mam kupić. Przy okazji robię podmianę dyfra i tutaj mała niespodzianka - mam dyfer z 2003 roku (mój Jag to 2001), wymieniłem uszczelniacze jest wymyty i wszystko cacy ale po wyjęciu starego i półosi okazało się, że dranie zmienili przeguby wewnętrzne :-zly - "nowy" dyfer ma uszczelniacze o większej średnicy i w ogóle wygląda na solidniejszy od wewnątrz ale teraz muszę jeszcze zmienić półosie na poliftowe. Problemu z dostępnością nie ma ale moje pytanie brzmi czy te łobuzy przypadkiem nie zakombinowały jeszcze po stronie zewnętrznej ? Ze zdjęć widać, że zamiast zębatki od ABS jest jakby pierścień z wycięciami czy to nie będzie problemem ? Byłem przekonany, że przy półosiach nie grzebali a jednak - czy jeszcze jakieś niespodzianki mnie czekają ?
-
Automat i manual maja inne przełożenia, a do tego przedlifty do poliftow też maja inne przelozenie. Nie wiem po co tak kombinowales
-
Ale ja nigdzie nie napisałem, że zakładam dyfer z manuala do automatu czy odwrotnie. Dyfer na który zamieniam ma przełożenie 3.31 czyli taki jak oryginalny więc problemem nie jest przełożenie tylko wspomniany przegub wewnętrzny. Muszę tym samym zamontować również półosie z polifta tylko różnica polega na tej zębatce od ABS. Jutro będę mógł je porównać tylko kwestia tego czy abs będzie czytał prawidłowo ten pierścień - z tego co znalazłem to zębatka jak i pierścień mają po 46 zębów/otworów więc powinno być ok bo długości półosi to chyba nie zmienili :)
-
Odpowiem trochę sam sobie :) - otóż zmienili i to całkiem sporo łobuzy jedne. Inne przeguby wewnętrzne i zewnętrzne, inna średnica półosi a co za tym idzie inny rozmiar wieloklinu przez co przekładka przegubu też odpada. Do kompletu zmiana zębatki ABS na pierścień mniejszej średnicy co pociąga za sobą zmianę czujnika ABS, a to z kolei pociąga za sobą zmianę zwrotnicy bo jest inne mocowanie czujnika. Nie wiem co inżynierowie Jaguara bądź Forda zażywali ale musiało być dobre skoro takie pierdoły co rok wprowadzali :-tylko.Podejmuję jeszcze próbę przeszczepu zębatki ABS do półosi po lifcie co też jest utrudnione ze względu na "genialne" rozwiązanie z tym pierścieniem pod którym przegub tak pieruńsko koroduje, że po jego zdjęciu jest pół centymetra luzu jak rdza odpadnie. Pod zębatką natomiast nie ma rdzy wcale więc to im nie wyszło. Walczę dalej z tym pieruńskim kocurem >:D
-
Po prostu lift i tyle, musieli coś ulepszyć . W grupie VW to są dopiero zmiany
-
Tak informacyjnie przeszczep się udał. Można zamontować nowszy dyfer do przedlifta ale tylko w komplecie z półosiami ponieważ różnią się przegubami ale trzeba kombinować z ABS - wspomniane już pierścienie do zdjęcia i zamontowanie zębatek ( mała pomoc tokarki i gitara :) ). Ewentualnie jeszcze zmiana zwrotnic na poliftowe bo tam jest właśnie inne mocowanie czujnika ABS jak i oczywiście zmiana czujników na poliftowe ale nie mam pewności czy w nowszych zwrotnicach nie zamieszali coś np. z mocowaniem wahaczy. Ogólnie dwa dni w garażu i tony smaru po próbach przełożenia przegubów (też się nie da tylko całą półoś :) - inna średnica wałka). Kocisko napsuło krwi ale mam nadzieję, że doceni trud :-tylko