FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: ¶wierzak89 w Maj 06, 2009, 19:59:11 pm
-
Witam wszystkich miłośników “kotow”
Zalogowalem się na tym forum ponieważ chciał bym się czegoś dowiedzieć o tych wspaniałych maszynach.
Nie posiadam jeszcze “własnego” pojazdu,a zastanawiam się nad kupnem Jaguara xj40.Bardzo bym prosił żeby ktoś mnie oświecił!Tzn…praktycznie nic o Tych maszynach nie wiemL.Interesują mnie przede wszystkim koszta utrzymania, ponieważ biedny student ze mnie;)Z tego co wiem Kociaki mają humorki i lubią czasem pogrymasić…na co miał bym się przygotować kupując Jaga?jestem z Białegostoku , za bardzo nie wiem czy są w tym mieście warsztaty które zajmują się naprawami tych właśnie samochodów…jeśli już naprawiać,to co najczęściej pada w tych samochodach?(i czy są to drogie elementy?)jakie są koszta serwisu i czy są dostępne części? w jakich cenach?.Być może to zbrodnia montować gaz do Jaguara,ale biore tą opcje pod uwage(wiadomo…student;) jak ta maszyna reaguje na gaz i jakie instalacje przeważnie się montuje?
Bardzo proszę o szczerość,strasznie podoba mi się ten wóz ale trzeba być człowiekiem rozsądnym!!:D.Kupic samochód nie sztuka,sztuka zadbać i utrzymać.Dlatego chce się dowiedzieć o Jaguarze xj40 prawie wszystko.Które wersje xj40 są najlepsze(pod względem braku awaryjności i kosztów utrzymania)?Tylko szczerze aż do bólu;)
Z góry wielkie dzięki!!
Pozdrawiam;)
-
moze tutaj: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=2572.0
-
a moze cos wiecej?...w ojczystym jezyku? :-K
-
poszukaj w wątku technicznym XJ 40 , tam wszystko znajdziesz , instalacje gazową również :-super
najlepiej zrobisz jak przywitasz sie w dziale nowi forumowicze :-W
-
:-wstyd ....dzieki za rade :-thank :)
-
Witam wszystkich,juz pewnie szczesliwych posiadaczy Jagow :) musze sie tu troche zaklimatyzowac,wiec jak cos gdzies nie tak wpisze to nie krzyczcie ;) nie jestem posiadaczem Jaga, ale zastanawiam sie nad kupnem... ;)
-
WITAM CIĘ JESZCZE RAZ :-tylko
scaliłem Tobie ten wątek założony w off topic , zeby wszyscy cię dobrze zrozumieli :-W
-
o super ;D fajnie tu :-super dzieki!!:)
-
poczekaj - niedługo sie zacznie........... nie nadążysz czytać :-hehe :-hehe
-
:-super
-
Witaj,
Jaguar co prawda nie jest najtańszym w utrzymaniu autkiem, ale nie jest tak źle, też jestem młody (21 lat) i mam ograniczone fundusze ale daje rade, więc Ty napewno też dasz.
Do jaguarka instalacje gazową jak juz montujesz (niemartw się ja tez mam w xj40) to zainwestuj w jakąś przyzwoitą i oczywiście sekwencja. Puki nic się nie psuje to utrzymanie jest do zniesienia, ale pod warunkiem że masz znizki na oc. :-W
Oczywiscie jezeli będziesz miał do wyboru wersje xj40 to najlepszą jest 4 litrowy daimler (chociaż sporo osób twierdzi ze jest za bardzo cukierkowaty), Sovereign też jest wyposażony w wiele bajerów (podobie jak daimler) ale nie ma juz takiego cukierkowatego wyglądu.
4 litrowy silniczek nie spala duzo więcej od np. 3,6, ale oferuje lepszą dynamike.
Przed zakupem warto sprawdzić czy komputer wyswietla jakies bledy. No i warto sprawdzić czy to nie jest przypadkiem przekładka z anglika. Jaguar jest raczej w miare bezawaryjny, o ile się o niego dba. W niektórych xj40 było hydrauliczne zawieszenie, jesli kupisz z uszkodzonym to mozesz liczyć na wydatek żędu min. 1500zł. Ja kupiłem juz przerobione na zwykłe.
Jak coś chcesz jeszcze wiedziec to pytaj.
-
jest do zniesienia, ale pod warunkiem że masz znizki na oc. :-W
:-hehe :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe
-
znizki na szczescie sa ;) hehe...czyli z tego co piszesz nie jest zle...a jak Kot zacznie grymasic?mam nadzieje ze kredytow brac nie trzeba :(
dzieki za info:) :-K
-
Do jaguarka instalacje gazową jak juz montujesz (niemartw się ja tez mam w xj40) to zainwestuj w jakąś przyzwoitą i oczywiście sekwencja.
Nie żebym się jakoś znał na tym, ale z doświadczeń opisywanych przez użytkowników i osób zajmujących się "gazowaniem" wynika, że do 40tki nie da się włożyć sekwencji (tzn. wszystko się da, ale nie będzie ona dobrze pracowała) i zalecana jest dobra instalacja 2giej generacji.
-
Ja mam sekwencje i dobrze mi smiga na gazie, różnica w mocy jest prawie niezauważalna.
-
hmmm...OK przepraszam ze pytam :-K jakie silniki w xj(88-91r.) sa najlepsze do gazowania? mam nadzieje ze nie wywalicie mnie z forum za to pytanie :-\
-
no to :-witamy i powiem ze poszukaj xj40 po 88. ja mialem 4,0 na gazie i dobrze sie sprawdzil.
-
oki :) pomijając gaz...jaki element jest najdroższy w naprawie?i czy to cos czesto sie psuje? naj mniej awaryjne serie ktos zna? ::)
dzieki :-thank
-
Psują się napewno w więkrzości xj40, nawiewy, np. działa tylko na najwyzszych obrotach, to jest typowa usterka ale da si ę z tym jeździć.
-
Najlepiej szukać czegoś z końcówki produkcji (to dotyczy nie tylko Jagów ;) ), czyli blisko '94.
Tak jak pisał optre - drogie w naprawie jest zawieszenie nivo, trochę taniej wychodzi konwersja na zwykłe. Ale zawsze to spory wydatek, a z uszkodzonym nivo lepiej nie jeździć.
Upierdliwe są problemy z elektryką.
Szukaj egzemplarza ze zdrową blachą, bo dobry remont blacharsko-lakierniczy też kosztuje i trudno go rozciągnąć w czasie (tzn. nie da się go robić na raty).
A popsuć się może wszystko ;) W końcu zapragnąłeś samochodu, który w najlepszym wypadku będzie miał 15 lat...
-
No witaj zarodku kociaka.
Wiesz ja mam Xj40 3,6 z 89r. Od dwóch lat wożę wesela no i sam dla przyjemnośći zaprzęgam lejce i śmigam po ulicach.
Fakt dołożyłem trochę grosza ale tylko dlatego że poprzedni właśćiciel zaniedbał zwierzaka aż mu trawa za fotelami wyrosła.
Jak będziesz dbał to będziesz miał , na ogół są kłopoty z wentylacją czyli nawiewy ale to nie problem można sobie poradzić. :-tylko. Sory może kogoś obrażę ,ale co do napraw Jaguara to nie mam zaufania do wszechwiędzących mechaników , a jak powiesz że to jaguar wtedy wymyślają ( a to częśći bardzo drogie , a to ciężko śćiągnąć i takie tam różne) dlatego też uzbrój się w cierpliwość żyj dobrze z forum ,a chłopaki napewno Ci pomogą, jeśli opanujesz elektrykę w jaguarze to nie ma problemu żeby naprawić boinga. Co do gazu , nie jestem zwolennikiem "cyklonu B" szkoda kota no wiadome koszty ale jak pomyślisz o weselach to będziesz jeździł za nic i wzbudzał podziw wśród chodzących homosapiensów i inych zmotoryzowanych.
Ja w obecnej chwili nie zamienił bym się nawet za samolot , kociak dla rodzinki to jak następny członek familii. Powodzenia.
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania - pytaj. ??????
-
Grochu dobrze mówi. Ja powoli dopieszczam mojego jagusia i smigam na wesela, ale mnie czeka jeszcze blacharka. :-wstyd
-
no wesela to nie zla opcja...ja zamierzam jezdzic tym autem na codzien...jak cos...temu tak intereresuje mnie awaryjnosc wozu... ::)
-
Ja nie mam innego samochodu i nacodzień poruszam się właśnie jaguarkiem. :-za :-tylko
-
a moge sie spytac ile wydajesz na jaga na miesiac?
-
kwiecień:
paliwo około 300zł
olej ok.50zł (ale mam wyciek)
leaper chyba 130zł
filtr powietrza ok. 20zł
maj plany:
komplet uszczelek główicy 321zł
klapa bagaznika 300zł
filtr paliwa 69zł
filtr oleju 44zl
pasek alternatora 40zł
świece 72zł
robocizna pewnie dużo
Nie przerażaj się tymi kosztami, nie robi się takich napraw często, zrobie raz i bedę jeździł kupe lat i tylko filtry i płyny wymienial ale najpierw muszę inwestować. Akurat mam tego pecha ze mam do wymiany uszczelke pod głowicą a to są koszty, ale niewiele więkrze niz w innych samochodach.
Mam jaga prawie rok i jaknarazie wydawalem wlaściwie tylko na paliwo i jakies tam drobne naprawy nie przekraczające kilkudzieięciu złotych miesięcznie.
-
w sumie nie jest zle...ja uwielbiam stare klasyczne samochody,a to co oferuje Jaguar za tak naprawde nie wielka kase jest "mega"tylko wlasnie jest to cos czego sie boje...a mianowicie usterek i kosztow z nimi zwiazanych...bo jak widze cena "paliwa" nie jest taka okropna.... :-za
-
Ja jak miałem okazje to kupiłem bez żadnego zastanowienia, czasem trochę żałuje że nie kupiłem xj seria II najlepiej xj12, no ale jak kupowalem mojego jaga to się nie bardzo znałem, pozatym seria III jest drozsza, ale powoli moze kiedyś będzie mój kocurek miał toważystko.
-
pozytywnie sie nastawiam na ten woz :) chyba jeszcze nie poznałem ciemnych stron Kociaka :D .
dzieki bardzo za info :) :-K :-super
-
Jedyną ciemną stroną kociaka jaką widziałem to ta, która akurat była w cieniu, pozdrawiam i mam nadzieje że niedługo :-tylko :-za
-
ciemna strona xj40 jest ... pod autem jak slonca sie swieci :) wszystko da sie naprawic jak cos nie
dziala, jestes w dobrym towarzystwie. wybierz, tak jak koledze pisali, auto z koniec prodkukci i
sprawdz blachy pod zwgledem rdza, sprawdz dokumentacje oraz nivomaty, przeczytaj dzial
techniczny. jak idziesz ogladac kandydata na zakup to wez kogos kto sie na tym zna i nic ci nie
grozi. tak na marginesie to skad jestes ?
-
Świerzak89 jest z Białegostoku :-W
-
coraz bardziej podoba mi sie te auto :D :D .jak juz wspominalem jestem z białegostoku...nie wiecie moze czy w tym miescie sa farsztaty gdzie serwisuja te wozy?
-
:-super
Medycyna zna na tą chorobę 2 lekarstwa - żadne nie działa ;)
O warsztaty podpytaj się forumowicza "saulinek" - on jest z Twoich stron.
-
hehe :D oki :-thank ;)
-
PO PIERWSZE ZANIM KUPISZ JAGUARA XJ40 ZWRUC UWAGE NA STAN TECHNICZNY LEPIEJ NIE KUPOWAC TANIO TYLKO DOLOZYC I KUPIC ZADBANY MODEL BO KOSZT NAPRAWY JEST BARDZO DROGI JEZELI MYSLISZ O GAZOWANIU JAGA TO NIE POLECAM TEGO AUTA A TAK WOGULE TEN SAMOCHUD JEST PIEKNY I WSPANIALE SIE NIM JEZDZI JAK JEST W NIM WSZYSTKO W PORZADKU