FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Unitronic w Maj 15, 2017, 23:12:43 pm
-
Witam :D Kolejną sprawą , która zaintrygowała mnie w moim Jagu jest przycisk znajdujący się na spodzie fotela kierowcy po lewej stronie . Mam wrażenie , że fotel jest nieco za twardy w porównaniu do pasażera. Sprawia odczucie ( zbyt napompowanego) . Dodam , że elektryczna regulacja znajdująca w okolicach ( prawej nogi) jest sprawna w każdej pozycji. Wiecie jak odpompować ten mój fotel ?:)
-
Jesli jest za twarde oparcie, to wlasnie tym przyciskiem, nacisniecie w jedna strone pompuje oparcie w odcinku ledzwiowym, a nacisniecie w druga strone wypuszcza powietrze, (trzeba byc opartym zeby skutecznie wypychac powietrze).
-
Widocznie nie działa. Wydaje mi się ze przycisk jest raczej jednopozycyjny. Zatem gdzie szukać problemu ? Bezpiecznik ,czy fotel do "prucia"?
-
Zadnego prucia.
Nawet nie trzeba wyciagac fotela z auta.
Z tylu oparcia jest plastikowa pokrywa. Po bokach dwie srubki na srubokret krzyrzakowy, i nizej pod okraglymi zaslepkami kolejne dwie wieksze sruby na krzyzak). Da sie je odkrecic bez wyciagania fotela chocby tzw. bitem (koncowka krzyzakowa zlapana kluczem francuskim.
Sciagasz pokrywe i masz dostep. Bedziesz widzial gumowy worek ktory pompuje oparcie, od worka idzie wezyk do szarego skorzanego woreczka.
Przecinasz trytke (opaske zaciskowa) szarego woreczka, i wyciagasz pompke z zaworkiem spustowym. Miernikiem mozesz sobie sprawdzic czy dochodzi prad do zaworka jak naciskasz przycisk. Bo to czy pompuje powietrze to slychac, zaworek natomiast dziala bezglosnie. Wszystko jest tam rozbieralne i mozna rozkrecic zaworek sprawdzic wyczyscic wymienic. Mozna tez wymienic cala pompke z zaworkiem, wielkiej folozofi dla osoby obytej z miernikiem nie ma, schematy elektryczne tez sa dostepne.
Skoro przycisk wydaje ci sie jednopozycyjny to moze on jest popsuty? Sprawdz w drugim siedzeniu po prostu. Przycisk w jedna strone pompuje w druda odpuszcza. Przyciski tez da sie rozebrac i naprawic.
Zeby dobrac sie do przycisku najlatwiej wyjac siedzisko. Starczy odkrecic dwie sruby z przodu siedziska (na tej plaszczyznie co przycisk, i podniesc je do góry (odlaczyc kilka wtyczek i siedzisko jest twoje). Wtedy mozesz wymontowac przycisk z wtyczka (nie ma potrzeby odlutowywania przewodow od przycisku, 3 min roboty.
Ostrzegam ze po zdjeciu siedziska, bedziesz pol godziny zachwycal sie ile kabli i silniczkow mozna upchnac pod d. :)
-
Jeżeli jest to przycisk jednopozycyjny to najprawdopodobniej jest to przycisk do odsysania fotele do tyłu tak aby łatwiej było wsiąść / wysiąść. Przynajmniej w mojej 40 ten guzik spełnia taką funkcję.
-
U mnie jest tak samo jak pisze sebek i wciska sie go i z lewej i z prawej strony by napompowac lub spuscic powietrze z okolicy ledzwi wlasnie :)
-
Jeżeli jest to przycisk jednopozycyjny to najprawdopodobniej jest to przycisk do odsysania fotele do tyłu tak aby łatwiej było wsiąść / wysiąść. Przynajmniej w mojej 40 ten guzik spełnia taką funkcję.
Tak jest w starszych rocznikach. W nowszych ten przycisk "Entry" jest w drzwiach, obok przyciskow do szyb.