FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: rrrobson w Maj 13, 2017, 01:43:41 am
-
Witam.
Otóż prawdopodobnie w moim jagu jest do wymiany koło dwumasowe, gdyż podczas zmany biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 występuje szarpnięcie. Wyczuwalne są również lekkie drgania na pedale sprzęgła w trakcie jazdy. Sprawdzone zostały poduszki skrzyni i silnika oraz sprzęgło zostało odpowietrzone. Niestety nic nie pomogło.
Czy ktoś się orientuje jak jest z dostępnością sztywnego koła zamachowego do x-type ? Zauważyłem ze w sprzedaży są dedykowane tarcze sprzęgłowe z tłumikiem drgań, lecz nigdzie nie mogę znaleźć dedykowanego koła zamachowego. Silniki 2.5 V6 występowały w fordzie mkII oraz mkIII i w nich występowały jednomasy. Czy będzie pasowalo sztywne koło zamachowe z forda w jaguarze ?
-
szczerze mówiąc dwumas kosztuje coś koło 1700zł, więc nie ma za szczególnego sensu kombinować i zaoszczędzić w sumie cos koło 500zł
-
Tzn. chodzi mi tu bardziej o bezawaryjność. Prawdopodobnie jednak zregeneruję dwumasę (koszt takiej operacji wynosi 650zł), ponieważ nie chcę utopić pieniędzy ::)
-
Ja mam przejechane coś koło 330tys i dwumas oryginalny, więc awaryjność (szczególnie w benzynie) możemy włożyć między bajki
-
No, ale nie każdy samochód był tak samo użytkowany od nowości. Mój ma na liczniku 225 tys. km i niestety ciężko jest zmienić płynnie bieg. Uwzględniając dwa objawy występujące w aucie (szarpanie podczas zmiany biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 oraz wyczuwalne w trakcie jazdy lekkie drgania na pedale sprzęgła) można jednoznacznie stwierdzić, że jest to uszkodzone koło dwumasowe ? Niepokojące stuki i drgania na całej karoserii nie występiją.
-
Jak szarpie po odpuszczeniu sprzęgła to raczej tarcza wyslizgana juz. Póki nie zdejmiesz skrzyni to sie nie dowiesz co mu tak naprawde dolega
-
Ale samo sprzęgło się nie ślizga i bierze bardzo nisko.
-
Ja mam podobne objawy przy zmianie z 1 - 2 i 2 - 3, ale nie zawsze. Przy redukcji wszystko śmiga dobrze.
Zmienię jeszcze olej, kiedyś w hondzie to była przyczyna haczenia biegów, bo poducha skrzyni wygląda na nie ruszoną.
No i jak kolega pisze: na zimnym czasami poszarpuje jak ruszam pod górkę, ale to zdarza się najwyżej rano jak ruszam z podjazdu, tyle że u mnie to raczej wina sprzęgła, bo objawów dwumasu raczej nie zaobserwowałem.
-
Jutro będę zrzucał skrzynię, jeśli uda mi się rozwiązać ten problem to na pewno napiszę co dolegało. Będzie pamiątka dla potomnych ;-)
-
Auto już po naprawie, jednak uszkodzona była dwumasa. Chociaż nie było jej słychać to miała spory luz wzdłuż osi (kręcąc lewo-prawo). Teraz brak jakichkolwiek szarpnięć przy zmianie biegów 1-2 oraz 2-3.
Co do zdjęcia samej skrzyni biegów to polecam uzbroić się w cierpliwość. Niestety trzeba opuścić cale zawieszenie (sanki), aby targnąć tą skrzynię. W razie pytań służę pomocą ;-)
-
A koszty takiego dwumasu i jak z dostępnością do manuala??
-
Można na allegro zobaczyć, koszt koło 1300zł. We wszystkich jednostkach benzynowych koła dwumasowe były takie same i z dostępnością nie ma problemu. Takie samo koło występuje w fordzie mondeo mk3 w silnikach 2,5 oraz 3,0.
Iatnieje również możliwość regeneracji koła (650zł).
Dodatkowo zalałem świeży olej w skrzyni (30zł) oraz zmieniłem uszczelnienie na wale (40zł). Kasa za robociznę (parę stówek) została w kieszeni, ponieważ wszystko sam robiłem.