FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: MaksWro w Maj 07, 2017, 16:58:44 pm
-
witam, mam niemały problem z odpalaniem mojego Xfa 3.0D S przebieg 135k.
Od jakiegoś miesiąca lub półtora podczas odpalania długo kręci np 2-4 sec zanim silnik odpali.
Gorzej jest gdy silnik jest cieplejszy niż zimny.
Po podpięciu pod kompa żadnych błędów nie pokazuje ew. na co mechanik zwrócił uwagę to ciśnienie na szynie pokazywało 301 na wymagane 300.
Dzisiaj juz było znacznie gorzej na zimnym kręcił ok 6sekund zanim odpalił a na rozgrzanym to już myslałem że nie odpali bo kręcil z 10 sekund.
Miał ktoś podobny problem?
-
Albo sie paliwo cofa albo problem z którymś czujnikiem. Podczas jazdy wszystko ok?
-
Jazda bez problemów nie kopci itp.
Chce zacząć od filtra paliwa ale jest mały problem z doborem właściwego ponieważ większość które miałem nie pasuje jakis czujnik wkręcany od dołu, w oryginale mam większa średnice śruby wkręcającego czujnika a w zambiennikqvh jest mniejsza.
-
Sprawdz filtr paliwa. Do wymiany prawdopodobnie.
-
Temat się trochę rozwinął.
Filtr paliwa został zmieniony, zanim odpaliłem zostawiłem na zapłonie żeby pompa zapełniła filtr paliwem, kręcił kręcił ale odpaił.
Jazda próbna niby ok wszystko spoko w pewnym momencie wyświetlił się komunikat "engine systems fault" i jag stracił moc, w sumie rozpędzał się nawet do ponad 100 km/h ale powyżej 3tyś obrotów juz nie ciągneło i brak turbin od samego dołu, w sumie objawy jak w tym temacie:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=35104.0
Wracając dalej, po zgaszeniu znowu ledwo co odpalił dopiero za 2-3 razem, błedu nie było jechał normalnie aż znowu zapalił się ten sam komunikat + brak mocy + kontrolka check silnika.
Po zgaszeniu i próbie odpalenia dopiero po kilku h odpalił dopiero gdzieś za 5 razem? Potem jazda wszystko ok moc była choć check się swiecił, po kilkudziesieciu przejechanych km znowu komunikat engine systems fault i brak mocy.
Po zgaszeniu kręcił kręcił ale już nie zapalił.
Blędów z kompa jeszcze nie mam ale podejrzewam że napewno problem z ciśnieniem paliwa bo po 1 wyrzuceniu tego komunikatu były błędy z ciśnieniem paliwa na szynie oraz drugi coś chyba z pompą ale nie pamiętam bo od razu mechanior skasował :/
Pytanie który czujnik najpierw sprawdzić ewentualnie którą pompę?
Mogę troche poeksperymentować z czujnikami bo mam XJ z tym samym silnikiem więc metoda prób i błędow bez latania po serwisach i kupowania niepotrzebnych częsci.
-
Stawiam na pompe paliwa i z tego co wiem to nawet była akcja serwisowa na jej wymianę
-
Pytanie który czujnik najpierw sprawdzić ewentualnie którą pompę?
Mogę troche poeksperymentować z czujnikami bo mam XJ z tym samym silnikiem więc metoda prób i błędow bez latania po serwisach i kupowania niepotrzebnych częsci.
Kupiłem popcorn, czekam aż zarżniesz silnik :) taki żart :D
on ma taki prestart w testerze do tego, żeby zalać pompę - klikasz, zalewa, chodzi oto żeby nie zapierdzielić sobie pompy właśnie.
Dobra to teraz na poważnie.
Zostawiając teorie o ciśnieniu na listwie... który akurat świeci w tym przypadku radosnym Restricted Performance to...
możemy jeszcze dorzucić sobie do błędów np crankshaft position sensor, albo np błąd w ECM-ce ( który się wykrzaczył i trzeba go zaadotpować) albo wymienić...
Jedź do kogoś kto ma wiedzę, zanim sobie zmajstrujesz poważny problem i wtedy będziesz mieć do wyboru albo zapłacić dużo, albo bardzo dużo.
-
Witam
Autko juz chodzi i raczej jest wszystko Ok :)
Rozwiązaniem problemu odpalania co sprawiło największą trudność był regulator ciśnienia paliwa, po wymianie pali "od strzała" :-clap
Co do błędu Engine systems fault okazało się ze dwa wtryski lały na potęgę, zostały wymienione i poki co wszystko działa jak powinno.
Mechanik niestety nie zaadaptował wtrysków bo nie dał rady i tutaj przydałaby mi sie pomoc Krissa czy te dwa wtryski same sie "zaadoptują" czy potrzebują pomocy i co ewentualnie grozi jazdą na niezaadaptowanych wtryskach?
-
ja nie wiem czy leją, trzeba popatrzeć na podglądzie w teorii same powinny się dostroić.
-
Lały wczesniej i zostały wymienione chodziło mi tylko czy trzeba je adaptować. Mechanik mowil ze możliwe ze same sie naucza co i jak.
Poki co jezdze i jest wszystko Ok