FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: artur-meduza w Maj 07, 2017, 08:08:47 am
-
Witajcie...co aktualnie mnie trapi - a mianowicie auto stało ok 3 miesięcy ( naprawa blacharki + lakier ) i po poskładaniu wszystkiego do kupy odbyły się pierwsze jazdy i auto jedzie normalnie tzn przy spokojnej jeździe skrzynia płynnie zmienia biegi w górę i w dół lecz gdy zacznę szybko przyspieszać i skrzynia zredukuje bieg to auto ciągnie pełną mocą lecz na tym biegu już pozostaje....jedyna możliwość w której skrzynia zmieni bieg to jeśli zacznę zwalniać to skrzynia zredukuje bieg na niższy ale w okolicy 4 tyś obrotów, natomiast jeśli zacznę przyspieszać nawet delikatnie to zmiana biegu następuje dopiero w okolicy 5,5 obrotów....podobnie dzieje się jeśli włączę przycisk SPORT i ruszę ze startu zatrzymanego to skrzynia leci do odcinki na pierwszym biegu i koniec...na jedynce pozostaje. Na desce nie wyświetla kontrolka od błędu skrzyni.
Po ponownym uruchomieniu auta skrzynia działa normalnie do czasu energicznego wyprzedzania, skrzynia zredukuje bieg i na nim pozostaje....macie jakieś pomysły co może być przyczyną ?
x300 4.0 1995R
-
Aku odłączone było ? Jeśli tak to spróbuj zanim odpalisz wcisnąć parę razy gaz do końca powoli łącznie z kickdownem i odpalić i się przejechać , przedtem odłącz aku i zrób reset.
-
Pod pedałem gazy masz taki przycisk. Powyżej niego idzie taki kabel w czarnej osłonce i kończy się szarą wtyczką. Rozłącz je.
Jeśli skrzynia nie będzie już piłować na najniższych biegach, wykręć ten klawisz bo jest na gwincie.
I pewnie zobaczysz e masz przetarte przewody i zwarcie. zaizoluj i zmontuj wszystko :)
-
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi...pedał/przycisk pod pedałem gazu odpowiedzialny za kickdown miał zwarcie i cały czas dawał sygnał do skrzyni aby zrzucić bieg...po odłączeniu problem znikł..dziękuje wszystkim za cenne informacje które doprowadziły mnie do celu.
Czas zacząć szukać innego przycisku :)
-
Da się go rozebrać i zaizolować przewody.
Aha i są tam takie chyba dwa śruty, uważaj na nie.