FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jaguarstype2004 w Maj 04, 2017, 22:18:22 pm
-
Wymyśliłem sobie właśnie coś takiego, prosiłbym was o pomoc, ktoś poprawiał brzmienie w swoim kocie? Wystarczy sama wymiana końcówek wydechu? Gdzie coś takiego zlecić i jaki mniej więcej jest koszt i efekt przeróbki? :-nuts
-
pomoże ktoś?
-
Rózne opcje są :P
kupić coś dedykowanego od tunera, ale to trzeba się liczyć 6 tys +
użyć uniwersalnych tłumików sportowych
wyspawać cały wydech, najlepiej z kwasówki
wstawić rure zamiast tłumika :-trudno
sama końcówka wydechu nie zmieni jego brzmienia
-
Przykładowa wycena od RCP Exhaust (polska firma, ich projekty całkiem ładnie brzmią) dla S-Type R
[...]
1. Wersja Cat-back (sekcja środkowa, sekcja końcowa z tłumikami) - cena 2500zl netto
2. Wersja Cat-less (sekcja przednia przelotowa zamiast katalizatorów, sekcja środkowa przelotowa, sekcja końcowa z tłumikami) - cena 3000zl netto
Do każdej z wersji oczywiście możemy dołożyć rezonatory środkowe jeśli układ będzie zbyt agresywny, to dodatkowo 500zl netto za kpl rezonatorów, jest to cena promocyjna do całego układu.
Przepustnice natomiast to dodatkowy koszt 2000zl netto do każdej z opcji, oczywiście jeśli opracujemy sposób w jaki je zamontować, ale nie powinno być problemu.
[...]
Montaż jest wliczony, ponieważ cała operacja odbywa się u nas, projektujemy układ pod każde auto, nie używamy gotowych elementów, a wszystko wykonane jest w 100% ze stali nierdzewnej.
[...]
-
Ceny całkiem konkurencyjne. Zakładam, że wszystko zrobione z nierdzewki?
-
ceny jednak nie dla mnie, aż tak mi nie zależy na tym brzmieniu :) Myślałem że wystarczy coś z końcowym wydechem podziałać budżet tak do 500 zł (wiem niektórzy mnie wyśmieją), ale za 2-3 tysiące to wolałbym na jakieś piękne 18 calowe felgi przeznaczyć a układ zostawić oryginalny
-
Możesz przewiercić końcowe wydechy, na wiertarkę długa końcowka, spawasz na końcu wiertło i jedziesz po 2 dziury na wydech - efekt jest i to całkiem fajny :) i koszt niewielki :)
-
W taką partyzantkę nie chcę mi się bawić :)
-
Za 500 zł to nawet dwa razy nie zatankujesz :P
Z najtanszych opcji, to zawsze można wyciąc tłumik i wstawić rure.
-
za 500 zł tankuję ponad 4 razy gaz :) no nic, wydech zostanie jak jest, dzięki za pomoc
-
Wywalasz końcowe, wstawiasz zwezki i gra to calkiem w pyte. Ale nie za 500 zl
-
Mógłbym trochę więcej wydać jeśli efekt jest fajny, zależy mi żeby głównie na luzie jak pracuje ładniej bulgał, ktoś przerabiał coś takiego u siebie? chętnie bym posłuchał na jakimś filmiku efekt takiej przeróbki
-
Wpisz sobie w jutubie s-type straight pipe czy coś, ale i tak amatorskie nagrania nijak mają się do rzeczywistości. Dźwięk wydechu zwykle przesterowuje mikrofon w telefonach itp.
jak mi wydech od gazu zgnije, to będę pewnie robił cały układ z nierdzewki ;)
-
https://youtu.be/1K34zE6jc5g tutaj masz filmik, jak mi sie kiedyś końcowy urwał jeden, jak autko chodziło :D
-
Kolego qlimaxer, chciałem z ciekawości otworzyć link, ale pisze, że jest to film prywatny i nie ma do niego dostępu. Mógłbyś zmienić prawa do oglądania dla wszystkich? :) Z góry dziękuję :)
-
O cholera, już zmienione! Wybaczcie koledzy :)
-
nie słyszę jakiejś różnicy między moim, ale to też filmik
-
Ja tam słyszę różnicę... :-boks
-
Różnica jest bardzo znaczaca w rzeczywistości :)
-
Hej
Ja mam trochę pogrzebane ;D
Mianowicie:
- wycięte katy
- środkowy został
- końcowe tłumiki były w stanie opłakanym więc zastąpione zostały przelotami z mugena
- no i perełka nowe końcówki ( ha na filmie ucioprane od błota :-wstyd) bo przecież miejsce na garnek w zderzaku a wsadzone szklanki
Powiem tak, na postoju fajnie gada, ludzie obracają się za każdym razem jak przejeżdżam bo robi dziadostwa :-clap
Na 100% będę zakładać katy ( były zapchane więc dlatego wycięte) bo samochód ciągle błąd sondy lambda wyrzuca.
Fajne basowe dostojne warki wydaje z siebie, nie żadne rzężenie, czy darcie japy ;D ;D ;D
Link do odgłosów z postoju (nie oddaje całego efektu tzn.żaden aparat nie chce oddać piękna tej muzyki)
https://goo.gl/photos/CcZu9zfW14sBGU217
-
V6 w s-typkach ma swój urok przy oryginalnych wydechach a przy odpowiednio zmodyfikowanych robi się dostojnie
co prawda ja uważam że najpiękniejsza melodią dla ucha jest wolnossąca V8 zacny bulgot z wydechów może zastąpić "radyjo ma -ryja"
-
No ten silnik ma swój urok, chociaż to charakterystyczne pierdzenie może irytować.
Dźwiek to chyba był główny czynnik, który mnie przekonał do zakupu v8. Bije wszystkie bmw czy audi na głowe.
Rzadko kiedy jest szansa go posłuchac, bo dopiero zaczyna porządnie ryczeć od 4500 obrotów, a i przyjemność szybko się kończy, bo zaraz jest 160 na liczniku i trzeba hamować :P
-
Hej
Ja mam trochę pogrzebane ;D
Mianowicie:
- wycięte katy
- środkowy został
- końcowe tłumiki były w stanie opłakanym więc zastąpione zostały przelotami z mugena
- no i perełka nowe końcówki ( ha na filmie ucioprane od błota :-wstyd) bo przecież miejsce na garnek w zderzaku a wsadzone szklanki
Powiem tak, na postoju fajnie gada, ludzie obracają się za każdym razem jak przejeżdżam bo robi dziadostwa :-clap
Na 100% będę zakładać katy ( były zapchane więc dlatego wycięte) bo samochód ciągle błąd sondy lambda wyrzuca.
Fajne basowe dostojne warki wydaje z siebie, nie żadne rzężenie, czy darcie japy ;D ;D ;D
Link do odgłosów z postoju (nie oddaje całego efektu tzn.żaden aparat nie chce oddać piękna tej muzyki)
https://goo.gl/photos/CcZu9zfW14sBGU217
Mruczy pięknie :) ile kosztowały cię końcówki?
-
Końcówki kosztowały ok 80 zł za sztukę, tłumiki po 200 zł.
Miały być wymienione tylko końcówki, no ale okazało się że oryginalne tłumiki umarły śmiercią naturalna ;) i maja same dziury i spawy :)
Może później wrzucę jak gada Jagu na obrotach ;D
No i wiadomo trochę pracy było, ale od czego mam chłopa i tatusia ;D
Zajęło im to wszystko jakieś 3 godzinki ;)