FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: dick202 w Maj 02, 2017, 20:29:46 pm
-
Dzień dobry.
Czy ktoś może mi przesłać zdjęcie markera zapłonu?
Chodzi mi o ten element, do którego mogę odnieść kąt wyprzedzenia zapłonu, mocowany śrubami do pokrywy rozrządu.
U mnie tego elementu niestety brakuje i kompletnie nie mam do czego odnieść ustawienia lampą.
Chętnie bym kupił ten element, gdyby ktoś miał do sprzedania.
Ale zdjęcie by mi też znacząco pomogło.
I druga sprawa - jak mocowany jest pancerz linki tempomatu od strony miecha?
Gdyby ktoś mi wysłał zdjęcie, to by było spoko. Dorobię sobie.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Rafał Talowski
talowski@wp.pl
-
Zdjecia nie mam ale po wpisaniu w googlarke Jaguar Series 3 ignition timing, w grafice sie pokazaly. Jezeli masz lampe z opozniaczem to sprawa jest do opanowania. Ustaw silnik w koncu suwu sprezania na 1 cylindrze ( do tego celu mozna uzyc czujnika zegarowego i przystawki wkrecanej w miejsce swiecy zaplonowej do ustawiania zaplonu m.in. w motorowerach romet. Przystawka dostepna na aledrogo) . Jak ustawisz silnik w GMP to zobacz na kole pasowym gdzie jest znak. Nastepnie postaw sobie kropke na obudowie rozrzadu i GMP masz zrobione. W kolejnym kroku zobacz jakie wyprzedzenie powinien miec silnik na biegu jalowym, na opozniaczu lampy ustaw takie uruchom silnik, zagrzej i zobacz czy twoje znaki sie pokrywaja ?. Jesli nie beda to doreguluj aparat tak, zeby sie pokrywaly. Gotowe
-
Dzięki bardzo MPJimmy2 !!!
W najbliższy weekend podejdę do tematu.
Jestem zobowiązany.
-
Ustaw silnik w koncu suwu sprezania na 1 cylindrze ( do tego celu mozna uzyc czujnika zegarowego i przystawki wkrecanej w miejsce swiecy zaplonowej do ustawiania zaplonu m.in. w motorowerach romet. Przystawka dostepna na aledrogo) .
Ja się nauczyłem szybko znaleźć o położenie w tym silniku . Wystarczy patyk . Zamiast szukać górnego położenia na pierwszym cylindrze czyli ostatnim . lepiej jest wykręcić drugą i trzecią świece albo 4 i 5 . wsadzić patyk i znaleźć położenie tych dwóch tłoków w tym samym miejscu . wtedy w 100% masz położenie . Tłoki te chodzą jeden w górę drugi w dół i gdy sa w tym samym miejscu to tłok #1 jest w maksymalnym górnym położeniu . Kiedyś na początku szukałem zegarem górnego położenia pierwszego tłoka .Tam jest duża rozpiętość aby dobrze znaleźć ten punkt.
Tez zwane gdy ustawia sie aparat zapłonowy aby nie ustawić zapłonu na#6 zamiast na numer 1. Często to sie zdarza gdy ludzie zdejmują głowicę . ( wtedy najszybciej jest zmienić przewody na kopułce.