FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: sztandi7 w Kwiecień 28, 2017, 18:12:39 pm
-
Znalazłem u siebie pod machą takie dziadostwo pospinane opaskami i trochę mnie kole w oczy. Co to za wąż ? A że składam do kupy auto po poprzednim właścicielu to chciałbym to wymienić... Może się w jakiś sposób objawiac nieprawidłową pracą ?
-
odma
-
Może trochę źle sprecycowałem pytanie. To że odma to wiadomo, pytanie jak ją znaleźć w jakikmolwiek sklepie bo na alledrogo nic nie ma. Może pasuje od innego silnika ? Tam gdzie mam ten kawałek węża mniemam, że powinien być zaworek jednostronny, żeby oleju nie cofać ?
-
Plastikowy króciec wychodzi normalnie z głowicy i między nim, a kolektorem jest rurka ze zmienną średnicą po obydwu stronach. Jak bardzo chcesz to zmienić to podpowiem że powierzchnie ma w kratownice. Szukaj na szrocie, albo w salonie ;)
-
W tym przypadku zaworek "jednostronny" wiele by nie dał, ponieważ powietrze przechodzi od głowicy do kolektora i razem z nim może się przedostawać olej. Jakby było odwrotnie, to co innego. Jeśli Twoja odma jest drożna, to poza wyglądem wszystko jest tak jak powinno być.
-
Czy w tym wężyku jest teraz zaworek?Tylko nie jednostronny tylko podciśnieniowy.Działa tak że jak w kolektorze jest duże podciśnienie( zamknięta przepustnica)to zaworek jest zamknięty,gdy otworzysz przepustnicę podciśnienie spada i proporcjonalnie do tego spadku otwiera się zaworek.Tym sposobem silnik nie wypija oleju jednocześnie zapewniając przedmuch skrzyni korbowej.Osobiście widziałem tylko w ixie takie rozwiązanie.Zaworek odmy może być zablokowany i wtedy albo o tym wiemy bo jest otwarty lub zamknięty ,albo w pozycji -przytkany.Otwarty zaworek daje problemy na biegu jałowym,świece są zawalone olejem (zwłaszcza 2 bank).Zamknięty (kompletnie)powoduje nieokreślone jakby wycie wewnątrz silnika.Wydaje mi sie że u ciebie ktos go usunął i wstawił kryzę.Jest delikatny problem z nim,w używce łątwo trafić na uszkodzony,nowy jest nieprzyzwoicie drogi.Gdyby tam nic nie było, to tak jak na zdjęciu podciśnienie kolektora dolotowego wyciągaloby olej w postaci mgły a obroty biegu jałowego byłyby niestabilne,kłopoty z odpalaniem.itd
-
Zdemontowałem go i nie ma tam nic. Tylko odma i przykręcony do niej drugi wąż. Na allegro zupełna cisza na ten temat ...
-
Czy pisząc odma masz na myśli zaworek odmy czyli podciśnieniowy?
-
Odma to wąż :) Czyli w tym sensie, że mam tylko węże bez zaworka.
-
Wie ktoś może, czy taki zaworek można dostać uniwersalny? W drugim aucie mam sam wężyk i trochę oleju dostaje się do turbo, bo odma jest zaraz przed nim.
-
W ixie zaworek odmy wkręcany jest w pokrywę zaworów,czarny ,plastikowy.Na drugi koniec nakłąda się przewód gumowy.Nie ma potrzeby stosowania silnych opasek jak na waż ciśnieniowy.Można go wyeliminować zaślepiając otwór w kolektorze a pokrywę zaworową połączyc przez (uszkodzony) zaworek z kanałem gumowym przed przepustnicą.Tam jest dużo słabsze podciśnienie i nie wysysa tak jak za przpustnicą.Wszystko gra.Tak miałem u siebie.Po problemach z ubywaniem oleju,brudzeniem kolektora ssącego i świec olejem zdiagnozowałem niesprawy zaworek odmy.Po próbie wymiany na inny używany i niestety niesprawny,zaślepiłem i gania tyle że przepustnica jest trochę smarowana mgłą olejową z klawiatury w momentach dużego otwarcia.