FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: sztandi7 w Kwiecień 28, 2017, 03:08:22 am
-
Dwukrotnie już zapaliła mi się na moment pomarańczowa kontrolka po prawej stronie od prędkościomierza przy niedużej prędkości. Słychać jakby lekki zgrzyt, auto przez moment nie idzie i po chwili znika. Co to za kontrolka ? Nie jest to check engine, po prostu taka pomarańczowa dioda. Check niestety też mi się czasem pali przez dzień lub dwa, a następnie gaśnie, ale jest to związane pewnie szarpaniem auta na benzynie, podczas gdy na gazie pracuje ok. Jednak temat gazu w 3.0 jest wszystkim znany i głęboki jak morze, więc tu go poruszał nie będę. Może kiedyś go rozwikłam, potrzebuję jednak trochę czasu i pieniędzy a na chwilę obecną są wazniejsze priorytety w autku :)
-
Podlacz kompa bo podejrzewam ze chwilowo wywala Ci restricted performance
-
Podłączany był kilka dni temu, wyszedł tylko błąd przepustnicy. Dziś jak wróciłem z delegacji pod firmę to trochę ciężej palił, szarpało go przy dodaniu gazu, migał check engine i pojawiał się komunikat "Cruise not avalaible". Po przełączeniu na gaz zaczął jechać poprawnie. Pod kompa się podepnę na dniach, sprawdzę czy nie ma nowych błędów. I chyba wypadałoby profilaktycznie wymienić świece prawda ?
-
A nie włącza Ci się esp czy jak to tam się nazywa? U mnie tak jest i wtedy mruga pomarańczowa dioda. Spróbuj gwałtownie ruszyć na mokrym, jak zerwie przyczepność to pompa abs przychamowuje ślizgające się koło i może temu towarzyszyć zgrzyt taki jak przy włączeniu się abs-u.
Chyba, że coś jest nie tak z którymś czujnikiem abs albo z koronką abs i sterownik myśli, że zerwałeś przyczepność mimo iż tak nie jest.
-
Ja bym obstawiał wypadanie zapłonu na którymś cylindrze. Na pewno odczytanie błędu w trakcie świecenia kontrolki mocno by pomogło.
-
Jaki numer błędu? Do czego podłączałeś? Jaki komp?
Criuse Not Available to ogólny komunikat, ale jak połączysz to z szarpaniem i odcinaniem gazu, to prawdopodobnie będzie uszkodzenie przepustnicy. Obstawiałbym czujnik położenia. Zrób porządną diagnostykę właściwym kompem to unikniesz niepotrzebnych kosztów i zmarnowanego czasu na szukanie o co chodzi.
-
Pisałem o tym błędzie kilka topiców wcześniej. P1582 związany z przepustnicą był faktycznie. Dziś podjadę do znajomego to zobaczymy mechanika czy coś wykryje na swoim ELM-ie, natomiast jak będzie problem to wrócę tam gdzie sprawdzałem parę dni temu. Co do pierwszego problemu tak, zapalala sie dioda pomaranczowa. A ESP nie było problemów. Za jakąś godzinę lub dwie powinienem już znac błędy, więc wtedy zaktualizuję temat.
-
ELM Ci za wiele nie pomoże.
-
Na ELM-ie P0191 czyli zawór zwrotny jak mniemam ? Skasowałem i check zgasł...
-
BTW: Ile ceni się jakiś dobry interfejs diagnostyczy do iksa?