FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: jako_tako w Kwiecień 18, 2017, 15:01:07 pm
-
Zastanawiam sie nad zakupem XJR i stąd moje pytanie: czy w XJR-ach zawieszenie CATS bylo wyposażeniem seryjnym? Bo wolałbym go nie mieć.
Podobno to bardzo kosztowna przyjemność jak trzeba coś przy nim zrobić.
-
Nie wszystkie XJR-y w modelu X308 posiadają CATS. Amortyzator do takiego samochodu to około 1500 zł za sztukę. W porównaniu do innych marek "premium" nie jest chyba drogo. Przynajmniej w aspekcie amortyzatorów.
-
Dzieki Pablo,
a czy jest jakas prosta metoda (bez wchodzenia pod auto) rozpoznania jakie zawieszenie jest w danym egzemplarzu?
-
Podnosisz maskę i oglądasz mocowanie przednich amortyzatorów, jeśli widzisz gwint to ma zwykłe, jeśli gwint z włożonym od góry kabelkiem i to wszystko zasłonięte plastikowym kapturkiem to masz CATS. W swoim Daimlerze miałem CATS ale zmieniłem na zwykłe.
-
Bo CATS jakoś super nie jest. W ogole te elektroniczne amory to do kitu sa. Albo pneumatyka albo wypelnione plynem magnetycznym jesli ktoś chce mieć idealna charakterystykę pracy i dużo opcji jej zmiany
-
CATS nie jest jakoś wybitnie problematyczny. Zazwyczaj są jakieś uszkodzenia lub zaśniedzenie wtyczek. w XJR dość fajnie sprężynuje, a SV8 jest przyjemnie miękko. Pneumat to nie jest, ale za to o wiele tańszy i mniej awaryjny. W X350 jeden amortyzator to koszt co najmniej 3500 zł. Do tego jeszcze kompresor powietrza za 2 tys. i robi się kwota połowy wartości większości X350 na rynku. Regeneracje amorów i kompresora nie zawsze się udają. Do tego jak amor zaczyna gubić powietrze i samochód opada, to może dojść do sytuacji braku możliwości dalszej jazdy.. :-thumpdown
W CATS'sie takich problemów nie będziesz miał. Zawieszenie X308 (sprawne i nowe) ma i tak większy komfort resorowania w stosunku do pneumatu w X350...